Gå til innhold

Finner ikke fsb i bios.

Veitafan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å lese brukermanualen :yes: Om du ikke har den så kan du laste den ned fra msi?

Så burde du forandret emnefeltet til noe annet + at det er ikke sikker du har postet dette på rett plass. Men som sakt så er eg ikke sikker. Det får en moderator avgjøre.

Hva med "Finner ikke fsb i bios?

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Ja.. hva med å lese/laste ned manual fra MSI sin side(som du faktisk linket til)?

I MSI's verden heter valget "Cell Menu" i BIOS.. og den er i mine øyne selvforklarende.. :)

Det er ett valg i Cell Meny hvor det typisk står 200 ("Adjust CPU Freq.").. som du skal endre til ett tall fra 200--300 (elns)..

Har akkurat klokket ett K8N Neo Platinum (S754) m/2800+ til FSB/HT 265 (foreløpig).

Skrevet

Har lest manualen og flasha bios. Men finner ikke noen "cell menu"

På hovedkortet står det "corecell". Da går det vel å bruke corecenter som er msi's tweake prog (?)

Er det mulig att dette hovedkortet ikke går ann og klokke? :cry:

Det ville vert trist for en ok'er som meg.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Hmmm...uffda.. kan jaggu se slik ut..

(Har opplevd det med noen MSI/Aopen HK, men da har det vært mAtx)

Kjøp nytt.. slike HK er ikke brukandes for "syke klokkere"... :)

Skrevet
Hmmm...uffda.. kan jaggu se slik ut..

(Har opplevd det med noen MSI/Aopen HK, men da har det vært mAtx)

Kjøp nytt.. slike HK er ikke brukandes for "syke klokkere"... :)

Dette ER mATX

Gjest Slettet+6132
Skrevet

"Oh.. bugger"... :(

Da er dessverre Cell menu "deaktivert" pga. "hardware limitations"...

Det er ihvertfall forklaringen jeg har fått fra Dr.Aopen om den saken...

Sikkert det samme med MSI-kort..

Jeg har ihvertfall ett i865PE mAtx (865PEM2-ILSR) hvor jeg kun kan stille på FSB, men kun i ett fast intervall avh. av CPU installert..

..og det virker forøvrig heller dårlig. (Kan klokke CPU bra, men AGP funker da ikke i det hele tatt..dvs. skjermkort vil ikke la seg klokke..selv om det tilsynelatende er en AGP/PCI-lock).

Dvs. det er ting som tyder på "hardware limitations"... siste Bios-versjon har til og med fjernet valgmuligheten (FSB) i Bios.

Selv har jeg vanskelig for å forstå at produsentene av HK hvor PCB kun er noe mindre slik at det er færre PCI-spor må legge inn en begrensing for klokking.. det burde heller være tvertimot.. NB/SB-chip, minnespor, CPU-sokkel ellers er jo identisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...