Veitafan Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 Hei! Har ett problem her, jeg skal til og overklokke så finner jeg ikke fsb. Hovedkort Er det en oppdatering av bios som må til? Og hvordan oppdatere bios?
Veitafan Skrevet 3. april 2005 Forfatter Skrevet 3. april 2005 Finner du noe som heter HTT i BIOS? Nei har leita etter det og...
Veitafan Skrevet 3. april 2005 Forfatter Skrevet 3. april 2005 Har flasha bios nå, ingen resultater .
Kjetil Lura Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 Hva med å lese brukermanualen Om du ikke har den så kan du laste den ned fra msi? Så burde du forandret emnefeltet til noe annet + at det er ikke sikker du har postet dette på rett plass. Men som sakt så er eg ikke sikker. Det får en moderator avgjøre. Hva med "Finner ikke fsb i bios?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 Ja.. hva med å lese/laste ned manual fra MSI sin side(som du faktisk linket til)? I MSI's verden heter valget "Cell Menu" i BIOS.. og den er i mine øyne selvforklarende.. Det er ett valg i Cell Meny hvor det typisk står 200 ("Adjust CPU Freq.").. som du skal endre til ett tall fra 200--300 (elns).. Har akkurat klokket ett K8N Neo Platinum (S754) m/2800+ til FSB/HT 265 (foreløpig).
Veitafan Skrevet 4. april 2005 Forfatter Skrevet 4. april 2005 Har lest manualen og flasha bios. Men finner ikke noen "cell menu" På hovedkortet står det "corecell". Da går det vel å bruke corecenter som er msi's tweake prog (?) Er det mulig att dette hovedkortet ikke går ann og klokke? Det ville vert trist for en ok'er som meg.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Hmmm...uffda.. kan jaggu se slik ut.. (Har opplevd det med noen MSI/Aopen HK, men da har det vært mAtx) Kjøp nytt.. slike HK er ikke brukandes for "syke klokkere"...
Veitafan Skrevet 4. april 2005 Forfatter Skrevet 4. april 2005 Hmmm...uffda.. kan jaggu se slik ut..(Har opplevd det med noen MSI/Aopen HK, men da har det vært mAtx) Kjøp nytt.. slike HK er ikke brukandes for "syke klokkere"... Dette ER mATX
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 "Oh.. bugger"... Da er dessverre Cell menu "deaktivert" pga. "hardware limitations"... Det er ihvertfall forklaringen jeg har fått fra Dr.Aopen om den saken... Sikkert det samme med MSI-kort.. Jeg har ihvertfall ett i865PE mAtx (865PEM2-ILSR) hvor jeg kun kan stille på FSB, men kun i ett fast intervall avh. av CPU installert.. ..og det virker forøvrig heller dårlig. (Kan klokke CPU bra, men AGP funker da ikke i det hele tatt..dvs. skjermkort vil ikke la seg klokke..selv om det tilsynelatende er en AGP/PCI-lock). Dvs. det er ting som tyder på "hardware limitations"... siste Bios-versjon har til og med fjernet valgmuligheten (FSB) i Bios. Selv har jeg vanskelig for å forstå at produsentene av HK hvor PCB kun er noe mindre slik at det er færre PCI-spor må legge inn en begrensing for klokking.. det burde heller være tvertimot.. NB/SB-chip, minnespor, CPU-sokkel ellers er jo identisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå