Gå til innhold

Får ikke fullført disk-defragmentering (LØST)


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke defragmentert ferdig harddisken. Jeg har delt inn harddisken i to partisjoner (C: - 9,76 GB og D: - 64,7 GB). Windows (xp) er lagt inn på C:. Jeg har fått defragmentert D:, men ikke C:. Det som skjer er at når defragmentasjonen bare så vidt har begynt, stopper den opp, og så står det følgende:

Defragmentation is complete for: (C:)

 

Some files on this volume could not be defragmented.

Please check the defragmentation report for the list of these files.

 

Under Files that did not defragment: ser jeg bl.a noen filer med over 200 fragments. Alle de 30 filene ligger under mappa "System Volume Information".

 

 

Hva må jeg gjøre for å få gjort ferdig defragmenteringen?

Endret av Leet-Pete
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du får tak i et skikkelig defragmenteringsprogram, som f.eks. O&O Defrag, så vil dette ordnes. Windows sin innebygde er ikke den beste..

 

Ellers finnes Diskeeper eller Perfect Disk, som også gjør samme jobben.

OK, takk! Skal skaffe meg ett av programmene, så får vi se om det går.

 

Zardoz51 Skrevet 03/04/2005 : 18:34

Du har nok forliten ledig plass på hard disken.

Nei. Hvis jeg hadde hatt for liten ledig plass på harddisken, kunne jeg ikke engang startet defragmenteringa. Man må ha minst 15% ledig plass på harddisken før man kan starte disk-defragmentering.

Lenke til kommentar
Nei. Hvis jeg hadde hatt for liten ledig plass på harddisken, kunne jeg ikke engang startet defragmenteringa. Man må ha minst 15% ledig plass på harddisken før man kan starte disk-defragmentering.

 

Går jo fint ann å starte med mindre enn 15% også, kan iallefall jeg. Men tror Zardoz51 siktet til at c: var for liten. gjør ikke noe om systemdisk har litt mer å rutte med.

 

Selv bruker jeg Norton speed disk, hvis du trenger ett program til å teste.

Lenke til kommentar

Har du for liten ledig plass på hard disken i forhold til størrelsen på fila som skal flyttes på nekter defrag å flytte på den. Det har hendt meg mange ganger. Så du må nok finne noe som er bedre enn de som følger med Windows. Det er nemlig bare en nødløsning de har sendt med for syns skyld

Lenke til kommentar
Går jo fint ann å starte med mindre enn 15% også, kan iallefall jeg. Men tror Zardoz51 siktet til at c: var for liten. gjør ikke noe om systemdisk har litt mer å rutte med.

 

Selv bruker jeg Norton speed disk, hvis du trenger ett program til å teste.

Jeg kunne ikke starte defragmentering før jeg fikk over 15% ledig plass på C:. Jeg bruker det "integrerte" Windows-defragmenterings-programmet. Er sikkert noe annet med Norton Speed Disk. Nei, Zardoz51 mente at jeg sikkert hadde for liten ledig plass på harddisken. :)

 

Zardoz51 Skrevet 03/04/2005 : 20:28

Har du for liten ledig plass på hard disken i forhold til størrelsen på fila som skal flyttes på nekter defrag å flytte på den. Det har hendt meg mange ganger. Så du må nok finne noe som er bedre enn de som følger med Windows. Det er nemlig bare en nødløsning de har sendt med for syns skyld

OK. Ja, jeg skal anskaffe meg et nytt defrag.program.

Endret av Leet-Pete
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...