Gå til innhold

Windows Media Player problem..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et problem med WMP... Vi prøvde å installere MP10, men det gikk ikke.. Det som skjedde var at MP ble borte.. Når vi nå prøver å installere MP9, så sier maskinen at det finnes en nyere versjon av MP på maskinen..

Hvis jeg prøver å installere MP10, får jeg beskjed om at den digitale signeringen ikke er vellykket.

Noen som kan løsningen på problemet?

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har nok allerede Windows Media Player 10 på datamaskina. Trykk på Start, Søk/Search, Etter filer eller mapper/For files or folders. Skriv inn "Windows Media Player" der det står Søk etter filer eller mapper med navnet/Search for files or folders with the name. Der det står Søk i/Search in, velger du Min datamaskin/My computer. Trykk på Søk/Search. Vent helt til søket er ferdig. Hvis du ikke får noen treff på søket, Søk etter "Media Player".

...Finner du noe?

Endret av Leet-Pete
Skrevet

Finner 2 filer når jeg skriver inn wmplayer.exe, men får feilmeldingen "det har oppstått en intern programfeil"...

Skrevet

OK, først må du sjekke om du har slettet programmet ordentlig. For å sjekke etter om det: Trykk på Start, Kontrollpanel/Settings, Legg til/Fjern programmer/Add/Remove programs. Så ser du gjennom lista etter Windows Media Player. Hvis det står der, trykk på Endre/Slett/Change/Remove på den. Da sletter du programmet.

Hvis du ikke finner programmet i metoden over, gjør følgende:

Hvis du får en feilmelding etter å ha prøvd begge wmplayer.exe-filene, må du slette dem. Du må kanskje også slette begge mappene som inneholder filene. Det kommer an på hvilke mapper de ligger under. Regner med at de ligger under mapper som heter Windows Media Player, eller lignende. Hvis du ikke vet hvordan du finner fram til mappene, kan jeg fortelle hvordan... Når du har søkt på wmplayer.exe, og funnet to søk, høyreklikk på filene, og trykk på Open containing folder/Åpne inneholdene mappe. Deretter trykker du på Opp/Up. Så sletter du mappen(e). Etter at du har gjort det, kan du prøve å installere Windows Media Player 10 på nytt.

Skrevet

Det fungerer heller dårlig.. Når jeg installerer Media Player 9, så får jeg beskjed om at jeg har en nyere versjon, å Media Player 10 klarer ikke å gjennomføre den digitale signeringen..

Får ikke til å installere det, selv om jeg har slettet alle filene.

Skrevet

Det var meget rart. :hmm:

Hva har du tenkt å bruke WMP til? Hvis det er musikk, vil jeg anbefale Winamp. Hvis det er til filmer, kan du f.eks bruke DivX.

Du kan laste ned, eller kjøpe programmene her:

Winamp 5 (versjon 5.08)

DivX

Hvis det ikke funker med DivX, kan du også bruke Winamp som film-avspiller. Hvis du vil gjøre det, må du først legge inn Winamp, så må du gjøre følgende:

1. Høyreklikk på en eller annen film du har på datamaskina

2. Trykk på Egenskaper/Properties

3. Trykk på Endre.../Change... der det står Åpner med/Opens with

4. Finn fram til Winamp, og trykk på det (Skal ligge under Programfiler/Program files)

Skrevet
Har winamp, men trenger MP mest til Webtv.

Det er en funksjon til Web-tv i Winamp også. Ihvertfall i den nyeste Winamp-versjonen (Winamp 5.08). Gå inn på Options (eller hva det heter...), der skal det stå "Internet TV", eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...