Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke datamaskiner på nettverket (LØST)


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med nettverket. Problemet er at jeg ikke finner andre datamaskiner på nettverket lenger. Jeg er koblet opp på en switch. Jeg har vel og merke funnet to andre datamaskiner, som ikke var koblet opp på denne switchen. Dette var på et elevdatarom på skolen, og vi bruker ikke en switch der, men vi har internett der, og "tilgang" til hverandres datamaskiner. Men der fant jeg heller ikke de datamaskinene som bruker switchen (-ikke på elevdatarommet). Men, alle andre finner min datamaskin. Jeg har ikke hatt dette problemet før. Denne feilen oppstod etter at jeg slettet en såkalt bridge.dll-fil...

 

Hver gang jeg logger meg inn på datamaskina, får jeg beskjeden "Error loading C:\windows\system32\bridge.dll during startup." Jeg leste på en webside at bridge.dll er spyware. Dette er vel riktig, siden jeg fikk beskjed i Kaspersky (anti-virus program) om at bridge.dll-filen min var infisert med virus. Jeg slettet dermed dll-filen med én gang.

 

Det jeg lurer på, er bl.a:

- Skal det være en bridge.dll-fil i system32-mappa? ...Har filen noe med nettverket å gjøre?

- Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

- Hvordan får jeg bort beskjeden "Error loading C:\windows\system32\bridge.dll during startup"?

Endret av Leet-Pete
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner forresten én datamaskin på nettverket, men jeg kan ikke komme meg inn på den.

 

Når jeg gikk inn på Add or remove programs i går, fant jeg et "program" som het "Bridge". Da jeg trykket på Change/Remove på den, fikk jeg følgende feilmelding: Error loading C:\windows\system32\bridge.dll. The specified module could not be found. Akkurat samme feilmelding som kommer opp hver gang jeg logger meg på datamaskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...