kizzykazz Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 (endret) hei. Har det her hovedkortet fra gigabyteog er frustrert over den lille viften ca. midt på bilde med gull deksel. Den lager mye støy og ivl gjerne skifte den ut så fort som mulig. Har dere noen forslag till hvilken eg bør kjøpe? Har allerede oppgradert til mist 500w psu, skjermkort kjøler til 9800 pro, og en nye cpu vifte. Endret 1. april 2005 av kazzkizz
SGE7000 Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 er vel bare å sette på en hvilken som helst chipset-kjøleribbe? btw, det er sikkert en grunn for at de har vifte der, så sørg for bra luftgjennomstrømning i kabbisset
gsn Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Zalman passiv chipsett kjøler funker fint og passer. Finner den på netshop, komplett, microplex osv.
kizzykazz Skrevet 1. april 2005 Forfatter Skrevet 1. april 2005 Tror ikkje eg kan bytte den eg...skjermort kjøleren er i veien den har ca 5 mm klaring på den vifta.men kva er den til??
gsn Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Kan du skaffe bilde ? (se hvor stor klaring det er) Mener du med "kva er den til?", mener du zalman kjølern? det er en litt større kjøleribbe av aluminium for å kjøle chipsettet på hovedkorte uten vifte. Jeg kan ikke love deg at det vill passe pga skjermkortet ditt..
kizzykazz Skrevet 2. april 2005 Forfatter Skrevet 2. april 2005 Lurte på kva den vifta egentlig er der for. Kva er det den kjøler? Skal ta bilde snart, kommer idag hvertfall. Har ikkje prøvd å stoppe den, men det er den einaste komponenten som om lager vifte-surre lyd. Noen som har samme hovedkort og som hører viften? Den er ikkje særli stor den viften, så det er så vidt at skjermkort kjøleren får plass. Den som er der no er ikkje høgare enn 2-3 cm , så den nye viften kan ikkje vere høgare enn den.
2ern Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Jeg har samme hovedkort og mer el mindre samme problem. Jeg kan ikke bytte kjøleren, grunnet at skjermkortet er for langt (6800 gt). Jeg kjører nå den vifta på 5v, da støyer den ikke så veldig.
kizzykazz Skrevet 2. april 2005 Forfatter Skrevet 2. april 2005 (endret) Eg brukar 9800 Pro og med kjøleren til det kortet innstalert får eg NESTEN en finger mellom. Har tatt bildet men er veldig dårlig batteri på kamera så må ladde det før eg kan legge det inn her. Har du vert i BIOS å skrudd ned volten da eller? Hvordan gjør man det? Endret 2. april 2005 av kazzkizz
Morten K Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 (endret) Du kan klippe av ledningen og sette en Fanmate i mellom. Endret 2. april 2005 av Morten K
kizzykazz Skrevet 2. april 2005 Forfatter Skrevet 2. april 2005 Korleis legg eg til bilder?Får opp ei feilmelding:"Beklager, dynamiske sider i tagger er ikke tillatt" kva gjer eg då? Har bildene på maskina, og prøvde å ta adresselinjen (c:documents osv.) men det fungerte ikkje...
2ern Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Eg brukar 9800 Pro og med kjøleren til det kortet innstalert får eg NESTEN en finger mellom. Har tatt bildet men er veldig dårlig batteri på kamera så må ladde det før eg kan legge det inn her. Har du vert i BIOS å skrudd ned volten da eller? Hvordan gjør man det? Jeg kjøpte en Zalman-kjøler til skjermkortet mitt, med den fulgte det med en konverter . Det finnes helt sikkert andre måter å skru ned volten på, men jeg driver ikke med slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå