Gå til innhold

Problemer med TV-ut


OKHaz

Anbefalte innlegg

Har et Asus GF3 TI200 kort som jeg nå i den siste tiden har fått problemer med tv-ut på. Virket bra før det plutselig for en uke siden begynte å fuske.

Først fikk jeg bare opp et 640*480 bilde på skjermen når jeg valgte tv-ut. Når jeg da restartet fikk jeg ikke opp valget for tv-ut i det hele tatt.

Prøvde da å legge inn nye drivere til skjermkortet, fjerne skjermkortet i windows for så å legge det inn igjen. Ingen av delene virket. Først når jeg formaterte og la inn XP på nytt virket alt som det skulle.

Men nå har altså alt begynt på igjen. Noen som vet hva som kan være feil hadde det vært greit med litt hjelp, vet ikke om jeg gidder å formatere hver uke:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres merkerlig ut...Kan gi deg ett tips.

 

Det første jeg ville testet var kabel mellom Skjermkort og Tv.

 

Rør(på scart), rist og sleng litt på den. Evt test med en annen kabel.

 

Tror 640 * 480 er standarden for vanlige TV-skjermer (4:3). Vanlige TV'er kan ikke vise høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Har prøvd det, både prøvd med s-video og composite kabel. Bruker composite nå. Tv-tools sier også at jeg ikke har tv-ut chip på kortet mitt. Det rare er at det først på dagen virket. Så kjørte jeg tilbake til skjerm. Når jeg da skulle ta tilbake var den død, akkurat som sist. Hadde ikke installert noe i mellomtiden heller. Skjønner svært lite av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...