Gå til innhold

Hvilken "minion" til PVE warlock?


Anbefalte innlegg

Spiller bare PVE med min warlock. Level 22 atm, kan bruke Imp, Voidwalker eller Succubus. Går som regel i party med en Mage på samme level, større party ved vanskelige/Elite quests. Noen som har en anbefaling på hvilken jeg bør bruke? Brukte Imp frem til jeg fikk Voidwalkeren, den har jeg brukt siden. Gjorde det utrolig lange questet for å få Succubusen igår kveld, men er det lurt å benytte den egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte Imp frem til level 14 ca.

Etter det har jeg omtrent brukt Voidwalker. Jeg ville ikke ha brukt succubus når du spiller alene, pga. at den tåler ganske lite i forhold til voidwalkeren.

Så alene ville jeg brukt voidwalker. I party er imp god pga. Blood Pact (mer stamina til hele partyet).

Lenke til kommentar

Warlock er moro!

 

Selv er jeg lvl44 nå og bruker stort sett kun IMP, men som sagt tidligere VW er også fint spessielt om mobsa er litt "harde" å knekke (evt om det er fare for adds).

 

Det fine når du bruker talent points er at du kan plassere 3stk under demonology som vil buffe impen sin bloodpact (noe som gir alle i samme party ekstra HP)

 

Bruk denne siden for selv å finne ut hva du kan bruke points på, men husk å sjekke google før du plaserer et poeng da ikke alt er like bra, f.eks curse of weakness er dårligere jo høyere lvl du er..

 

ps for pve har jeg valgt 21 poeng i affliction da dette gir muligheten for dark parct som igjen lar deg ta mana fra pet slik at du så og si aldri går tom....

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare voidwalker når jeg er alene. Hvis du grouper med en mage kan det passe å bruke voidwalker også. Den tanker mens dere kaster spells. Men selvfølgelig, du kan bruke imp for å få den motstanderen raskt. IMO er det best med voidwalker når du går solo, eller med en mage.

 

Jeg liker ikke dark pact noe særlig, iallfall ikke med voidwalker, void bruker opp manaen sin på å taunte mobs. Derfor har den stort sett ikke nok mana til å hjelpe meg noe særlig. Har stort sett samme erfaring med succ og imp også, skal de gjør dmg, bruker de opp manaen.

De regenerer riktignok manaen sin fortere enn oss, men jeg bruker heller hp-mana spellen og bruker first aid etterpå.

 

Men imp er genial i et party med nok tanker i. Stamina buffen er like god som presten sin fortitude spell, pluss at impen er en aura, slik at du slipper å kaste den på alle i partyet.

Succucbus bruker jeg egentlig aldri i party. Den kan riktignok seduce en humanoid, men da er nesten likegodt å plassere voiden som offtank og hive på COA og corruption.

Lenke til kommentar
ps for pve har jeg valgt 21 poeng i affliction da dette gir muligheten for dark parct som igjen lar deg ta mana fra pet slik at du så og si aldri går tom....

Bare for å pirke litt: Du må ha 31 points i Affliction for å få Dark Pact :p

30 points som requirement, + 1 point i selve dark pact.

 

Jeg for min del kommer til å gå:

Affliction Talents (30 points)

 

# Improved Corruption - 5/5 points

Reduces the casting time of your Corruption spell by 2 seconds.

 

# Suppression - 5/5 points

Reduces the chance for enemies to resist your Affliction spells by 10%.

 

# Improved Life Tap - 2/2 points

Increases the amount of Mana awarded by your Life Tap spell by 20%.

 

# Improved Drain Life - 2/5 points

Increases the Health drained by your Drain Life spell by 4%.

 

# Amplify Curse - 1/1 point

Increases the effect of your next Curse of Weakness or Curse of Agony by 50%, or your next Curse of Exhaustion by 20%.

 

# Fel Concentration - 5/5 points

Gives you a 70% chance to avoid interruption caused by damage while channelling the Drain Life, Drain Mana, or Drain Soul spell.

 

# Nightfall - 2/2 points

Gives your Corruption and Drain Life spells a 3% chance to cause you to enter a Shadow Trance state after damaging the opponent. The Shadow Trance state reduces the casting time of your next Shadow Bolt spell by 100%.

 

# Grim Reach - 2/2 points

Increases the range of your Affliction spells by 20%.

 

# Siphon Life - 1/1 point

Transfers 13 health from the target to the caster every 3 seconds. Lasts 30 seconds.

 

# Shadow Mastery - 5/5 points

Increases the damage dealt or life drained by your Shadow spells by 10%.

 

 

 

Demonology Talents (0 points)

 

# None

 

 

Destruction Talents (21 points)

 

# Improved Shadow Bolt - 5/5 points

Your Shadow Bolt critical strikes increase the next 4 sources of Shadow damage dealt to the target by 20%.

 

# Bane - 5/5 points

Reduces the casting time of your Shadow Bolt and Immolate spells by 0.5 seconds.

 

# Aftermath - 3/5 points

Gives your Destruction spells a 6% chance to daze the target for 5 seconds.

 

# Devastation - 5/5 points

Increases the critical strike chance of your Destruction spells by 5%.

 

# Intensity - 2/2 points

Gives you a 70% chance to resist interruptiong caused by damage while channeling the Rain of Fire or Hellfire spell.

 

# Ruin - 1/1 point

Increases the critical strike damage bonus of your Destruction spells by 100%.

Lenke til kommentar

Til deg, ZiggWarth- jo du har helt rett 31 ikke 21 points :p

 

gidder ikke quote hele..

 

 

Det jeg liker med Dark Pact er at jeg kan pumpe opp mana når jeg løper rundt i en instance, bruker ikke imp til å skyte med han er der bare for party buff. Sexxubussen har jeg disabla lash of pain på slik at hun ei bruker opp manaen med engang. VW holder ikke aggro like godt som før, men dette vil nok endre seg etterhvert som jeg lvl'er.

 

Har tenkt litt på dette med Dark Pact kontra Life Tap, kanskje jeg prøver det etterhvert, men foreløpig dealer jeg nok damage når jeg soloer og takler group control nokså bra i party.

 

 

For all del, din build ser ganske mye hissigere ut en min.. Hver sin spille stil tenker jeg.

 

edit. fant ut at pølselabbene skapte trykkleifer, sikkert flere,, men men

Endret av thorsan
Lenke til kommentar

For PVE \mob grinding så er Fellhunteren helt fantastisk (vel og merke fra lvl 42)

 

Siphon Life, immolate, Curse of agony, Corruption, underveis så spammer du paranoia med Fellhunteren, Den holder ALT. Slenger på shadowbolts når Nightfall slår inn. kjør på med Life tap og drain life underveis. Er det en elite så er fear kiting helt fantastisk.

 

Tar mobs +2 lvler uten noe problem (elier funker som bare det også), har somregel tilnærmet fullt liv og Fult opp med mana når creepen er død.

Endret av Martyrium
Lenke til kommentar
For PVE \mob grinding så er Fellhunteren helt fantastisk (vel og merke fra lvl 42)

 

Siphon Life, immolate, Curse of agony, Corruption, underveis så spammer du paranoia med Fellhunteren, Den holder ALT. Slenger på shadowbolts når Nightfall slår inn. kjør på med Life tap og drain life underveis. Er det en elite så er fear kiting helt fantastisk.

 

Tar mobs +2 lvler uten noe problem (elier funker som bare det også), har somregel tilnærmet fullt liv og Fult opp med mana når creepen er død.

Jepp. vanligvis ville jeg sagt VW til solo, Imp til party, Felhunter og Sucuu til PvP, men dersom en trykker paranoia mange ganger ettervherandre, så trekker felhuntern til seg alle mobs. Da kan du nuke så mye du vil.

Lenke til kommentar
fear kiting ble jo nerfa i patchen så det funker stort sett ikke lenger for meg i allefall...

fear kiting bruker du vel ikke så mye?

Er jo stort sett andre mobs i området, da gjør fear bare ting verre.

Men jeg bruker fear kiting på elite mobs. Dessuten den "nerfen" av fear var liten. Spiller ikke noen stor rolle egentlig

Lenke til kommentar

Det er en bug - og den exploites hyppig. Du kan trykke på den så mye du vil uten den lille cooldownen i mellomg hvert trykk, noe som gjør den i høyeste grad spammable. Og dermed mye bedre for å holde aggro enn noe voidwalkeren kunne prestert.

 

Jeg bruker draintanking med Succi, jeg dreper fort og har downtime mellom ingen og liten. Jeg må som regel pause i et halvminutt etter 10-15 slakt, så er det opp og hoppe igjen (ikke bokstavlig). Når jeg får Dark Pact, reduseres det enda mer, siden jeg ikke trenger å Lifetappe tilbake mana lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...