Gå til innhold

Hvordan bli rik?


oppned

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første, ha realistiske mål. Om du må søke på Google for å finne ut hvordan du bli rik er du enten veldig ung, eller så tror jeg ikke det er noe håp.

 

Skaff deg en god og solid utdannelse i en næring der du vet man kan skape seg en karriere. Jobb hardt, ta muligheter som kommer... Men alt dette forutsetter at du har hodet på rett plass og lyst til å ta i et tak.

 

Personlig drømmer jeg om å bygge opp en formue på børsen for så å slå meg opp som selvstendig investor, men jeg er realistisk nok til å skjønne at sjansene for å lykkes er små. Derfor satser jeg heller på en bred utdanning, siviløkonom (med fordypning innen den retningen jeg ønsker å ta: finans), hvor jeg vet det er mange muligheter. Tror nok også det hjelper at det ikke bare er for pengenes skyld, men også noe jeg brenner for.

 

Ganske opplagt tror jeg nok at du gjør lurt i å droppe snarveiene. Hold deg unna "get rich-schemes" som pyarmidespill osv....

Lenke til kommentar

1. Ha flaks. Eks: Vinne i lotto, gifte seg inn/bli født i en rik familie.

2. Jobbe hardt og investere pengene du tjener riktig, slik at du blir enda rikere.

3. Være uærlig. Jobbe svart, utnytte andre.

4. Skaffe bedriften din subsidier eller støtte fra staten.

 

Hehe, har om kapitalisme og hvordan man kan bli rik på skolen nå :whistle:

Lenke til kommentar

Du kan selge kroppen din, og tjene penger på den måten.

 

En annen god ide er å finne opp ting som alle trenger, men ingen har funnet opp enda.

 

Fang\ et barn, for så å forlange 1 mill for barnet.

 

Du kan gifte deg med en rik, døende kvinne.

 

Grav etter gull/edle metaller i et land hvor det kan føre til funn.

 

Kjøp inn 5000 PSP-er fra Japan, selvsagt til en litt billigere pris en hvis du kun hadde kjøpt en, og selg dem så med 10 kroner eller mer i overskudd per stk her i Norge.

 

Få deg en jobb der du tjener greit, og begynn å spar.

Lev av gratis mat som du får av dine foreldre/suppekjøkkner, og sett alt du tjener inn i banken på høyrentekonto.

Bo billig, helst hjemme, slik at du har minimalt med utgifter.

Ikke kjøp noe unødvendig, og skaff deg alt du trenger gratis.

Etter ti år med jobbing vil du ha en solid mengde penger i banken.

La disse pengene stå ytterlige ti år i banken, mens de samler renter.

I mellomtiden fortsetter du å jobbe, for så å sette det du tjener inn i banken.

Du skulle nå, etter 20 års slit, ha nok penger til både bil, hus og alt annet du trenger, og du vil være "rik".

 

Kjøp billige landområder i steder av norge der du har anledning til det.

Tilby å bruke plassen som lagring og resirkulering av søppel, og frakt søppelet inn til tomtene ved hjelp av båter, og lastebiler.

Betal ned gjelden du har etter kjøpet av båter/biler og tomt, og spar opp overskuddet.

 

Ellers kan du samle inn dyr og mennesker fra hele verden, og starte et eget sirkus/underholdningssenter.

 

Håper du blir eksepsjonelt rik en dag, og husk da hvem som ga deg de gode tipsene! ;)

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...