Gå til innhold

beste ringenes herre film?


Mr. Fiskum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den første filmen var best, de to neste har de lagt mest vekt på volden\krigsscenene, liker bedre historien. I tillegg får du en følelese om at alt er falsk i de to siste. Så mye datadrit

Jaha, hva ellers skulle de gjort?

Ringt etter Petter Smart og bedt han lage lag-vesener-til ringenes-herre-maskin?

 

Dessuten det er mye krig i bøkene også, men uantsett beste film.

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
mads89: Det som fungerer i bøker fungerer ikke alltid (faktisk aldri) på film. Endringer MÅ gjøres. Selvfølgelig kan disse endringene diskuteres, men ting måtte bli utelatt i RH for at overgangen til film skulle bli naturlig. Liker mindre at de la til enkelte ting som IKKE er i bøkene, men enkelte ting kan vel også her forsvares.

Ja må si meg helt enig i at film og bøker ikke kan være det samme.

Det er jo åpenbart at en rekke detaljer må lukes ut for å kunne lage en filmatisering av Ringenes Herre.

At Peter Jackson handler som han gjør kan derimot ikke forsvares.

Nå er sansynligheten for at Peter Jackson ikke hadde 100% prosent kontroll rimelig stor, i og med at de amerikanske filmselskapene som oftest jobber iherdig med å redusere kvaliteten på filmene (etter min mening) for å tilfredsstille det amerikanske publikum.

Realiteten er at han la til en rekke ting som setter historiens integritet på spill.

En av de groveste forandringene etter min mening, er hvordan han med total mangel på respekt herpet Entenes rolle i historien.

Dette for å gjøre en av hobbitene til helt...

Jeg har sett en forkortet versjon kalt "The purist edit" der en rekke scener er fjernet, spesielt fra entenes historie, som rettet opp denne feilen. At en privatpersjon bruker dvd som video kilde og retter opp feilen til Peter Jackson forteller meg en ting, det hadde ikke vært særlig vanskelig for Peter Jackson å gjøre en bedre jobb!

 

De aller groveste feilene finner man i to tårn, uten tvil, men det er også et par forandringer i Atter en Konge som virkelig kan irritere de fleste som bryr seg om bøkene.

 

Produksjonsmessig er jeg derimot storforøyd med Ringenes Herre filmatiseringen.

Min imdb karakter:

Ringens Brorskap: 9

To Tårn: : 6

Atter en Konge : 8

Jeg kan ikke bli mer enig..

Lenke til kommentar
Den første filmen var best, de to neste har de lagt mest vekt på volden\krigsscenene, liker bedre historien. I tillegg får du en følelese om at alt er falsk i de to siste. Så mye datadrit

Jaha, hva ellers skulle de gjort?

Ringt etter Petter Smart og bedt han lage lag-vesener-til ringenes-herre-maskin?

 

Dessuten det er mye krig i bøkene også, men uantsett beste film.

 

TSP :)

Det er mye krig i bøkene men du hører ikke så mye om det!

De skulle laget det bedre:) Fått lucasarts til å hjulpet dem:) Du ser HELE tiden at det er falskt.

Endret av bjarne88
Lenke til kommentar
Det er mye krig i bøkene men du hører ikke så mye om det!

De skulle laget det bedre:) Fått lucasarts til å hjulpet dem:) Du ser HELE tiden at det er falskt.

Og det gjør du ikke i f.eks. Star Wars :!: eller andre Lucas Arts filmer for den saks skyld.

 

Det er umulig per dags dato å lage noe som ser helt ekte ut i så stor skala som det måtte til i Ringenes Herre, men for min del så synes jeg det er bra nok.

Lenke til kommentar

Hehe, jojo, men det er måten det er laget på jeg mener.. Lucasarts er bedre ihvertfall akkurat på det. De gamle starwars filmene hadde bedre spesial effekter enn de nye forøvrig.

 

Men jeg syns nå uansett at de to siste filmene var middelmådige. Også kuttet de ut og la til de feile tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...