Gå til innhold

Bose lifestyle. USA\europa strøm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å kjøpe en transformator i USA. De er voldsomt dyre i Norge til tider + at de er vanskelige å få tak i for så store effekter her hjemme. Vet ikke hvilket BOSE system du ser på, men tipper du må ha en trafo for rundt 600VA.

 

Ikke sats på at det er Autovolt i hvert fall. En ting du bør sjekke er at det er både 50 og 60 Hz. Det låter ikke bra hvis det er kun 60 Hz, som er standard i USA.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å kjøpe en transformator i USA. De er voldsomt dyre i Norge til tider + at de er vanskelige å få tak i for så store effekter her hjemme. Vet ikke hvilket BOSE system du ser på, men tipper du må ha en trafo for rundt 600VA.

 

Ikke sats på at det er Autovolt i hvert fall. En ting du bør sjekke er at det er både 50 og 60 Hz. Det låter ikke bra hvis det er kun 60 Hz, som er standard i USA.

 

Lykke til.

det er lifestyle 12 og 18 series II jeg ser på.

Så du mener jeg bør ha trafo\omformer?

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Anbefaler deg å kjøpe en transformator i USA. De er voldsomt dyre i Norge til tider + at de er vanskelige å få tak i for så store effekter her hjemme. Vet ikke hvilket BOSE system du ser på, men tipper du må ha en trafo for rundt 600VA.

 

Ikke sats på at det er Autovolt i hvert fall. En ting du bør sjekke er at det er både 50 og 60 Hz. Det låter ikke bra hvis det er kun 60 Hz, som er standard i USA.

 

Lykke til.

det er lifestyle 12 og 18 series II jeg ser på.

Så du mener jeg bør ha trafo\omformer?

Det er 4 modeller av 12 II som selges (Det er egentilg et utgått produkt) I henhold til manualen for 12 II selges PS71 i USA/Canada som er rent 120V og PS72 i Europa som er rent 230V, men det finnes også Dual Volt systemer. Anbefaler deg å sende en Mail til butikken å spørre hvilke modeller du kan kjøpe.

 

Hva slags funksjon er du ute etter? Digital link for lyd vha SPDIF er enkelst og i 99% av tilfellene best. (NB har ikke sjekket at 12 II og 18 har Digital inn)

 

For bildedelen er det kanskje ikke et tema?

 

Link til manual sider hos Bose: http://www.bose.com/controller;jsessionid=...rvice/index.jsp

Endret av Saint123
Lenke til kommentar

jeg har bestemt meg for å kjøpe Bose brukt fra Tyskland isteden. Slipper jeg dette omformer tøyset.

 

Ser for øyeblikket på Lifestyle 8 og lifestyle 12.

Det er også en som heter Lifestyle 12 digital, hva er dette?

 

Bose Lifestyle 12 "vanilla"

Bose Lifestyle 12 Series II digital

Bose Lifestyle 8

Hvilke av disse bør jeg gå for?

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
jeg har bestemt meg for å kjøpe Bose brukt fra Tyskland isteden. Slipper jeg dette omformer tøyset.

 

Ser for øyeblikket på Lifestyle 8 og lifestyle 12.

Det er også en som heter Lifestyle 12 digital, hva er dette?

 

Bose Lifestyle 12 "vanilla"

Bose Lifestyle 12 Series II digital

Bose Lifestyle 8

Hvilke av disse bør jeg gå for?

Lurt.

 

12 II er en oppgradering av 12 I, som ikke har muligheten for digital lydkilde. 12 II har da muligheten for en digital lydkilde.

 

Synes €515 begynner å bli ganske mye for dette systemet.

 

Du kan ringe Bose i Norge på 63817380 og spørre.

Endret av Saint123
Lenke til kommentar
jeg har bestemt meg for å kjøpe Bose brukt fra Tyskland isteden. Slipper jeg dette omformer tøyset.

 

Ser for øyeblikket på Lifestyle 8 og lifestyle 12.

Det er også en som heter Lifestyle 12 digital, hva er dette?

 

Bose Lifestyle 12 "vanilla"

Bose Lifestyle 12 Series II digital

Bose Lifestyle 8

Hvilke av disse bør jeg gå for?

Lurt.

 

12 II er en oppgradering av 12 I, som ikke har muligheten for digital lydkilde. 12 II har da muligheten for en digital lydkilde.

 

Synes €515 begynner å bli ganske mye for dette systemet.

 

Du kan ringe Bose i Norge på 63817380 og spørre.

er 4000-5000 for mye for dette systemet?

Lenke til kommentar

Husk at priser på eBay før auksjonen er over, er VELDIG ustødige. Som oftest kommer det inn et drøss med bud rett før stengetid, så prisen blir skrudd opp kraftig. Se bare under "Kjøp nå" på Lifestyle 8 systemet, der er prisen på 750 €, altså over 6000 kroner. Regner med at 12 II ender opp ganske mye dyrere.

Lenke til kommentar
Husk at priser på eBay før auksjonen er over, er VELDIG ustødige. Som oftest kommer det inn et drøss med bud rett før stengetid, så prisen blir skrudd opp kraftig. Se bare under "Kjøp nå" på Lifestyle 8 systemet, der er prisen på 750 €, altså over 6000 kroner. Regner med at 12 II ender opp ganske mye dyrere.

ok. men hvor mye er det forsvarlig å gi for et BOSE system?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...