Gå til innhold

Kommentarer til oppsett


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har tenkt til å bygge en ny pc

Jeg har skjerm, tastatur, mus, tower og anlegg, og dette handler mest om det som er inni:

Har satt opp en slags handleliste på HW.nos prisguide, den finnes sånn ca her.

 

Dette blir min første selvsammensatte pc, så derfor bare lurte jeg på om noen hadde noen konstruktive kommentarer til oppsettet. Alt av forslag er velkommen, selv om jeg ikke har så mye MER penger å legge til, ville det vært kjekt å spare der det er mulig uten å tape for mye ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir en meget bra maskin det :) Har hovedkortet og cpuen du skal kjøpe selv, og det kicker rompe!

Eneste jeg kan råde er å bytte skjermkortet til et fra nvidia som støtter SLI, hvis ikke ser jeg ikke helt poenget med å gå for et hovedkort med SLI funksjonalitet. Bare mine tanker rundt det oppsettet! Grattis med ny (snart) pc ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett på skjermkortet..... Herreg. hvordan anbefale et ATI nedi et SLI hovedkort (enten det er Asus eller DFI). Dette underdtreker at mange som liksom anbefaler her er helt hodesløse.

Du får se om du kan gjøre som mange har sagt: Finne et PCI Ekspress (6600 eller 6800 -serien) som kan utvides til SLI senere. Sånn at du etterhvert har muligheten til å utnytte de rå egenskapene denne plattformen gir.

 

Edit: Nå har jeg sett på CPU også. Jeg ville kjøpt en 3000+ 512Kb som er billigere, og satset på at den kan overklokkes. Da får man frigjort en tusenlapp til å "justere".... :cool:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Ja.. hvis du nå kunne jobbe deg inn på en butikk så sparer du frakt.

Tror frakten ligger på Kr. 80,- pr kolli, og etterkravsgrbyret ca. Kr. 45,-

Hvis du bruker VISA ...og det går fint, så sparer du de 45.

Da er de 80 en avveining av prisforskjellen mellom butikkene.

 

Ta vare på fakturaene "i tilfelle rot(t)efelle"....

Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Ja ... kjøp før det kommer noe nytt ... ;)

 

Så installerer du WindowsXP med SP2 samt et godt virusprigram (Norman) før du går på nett. Ikke tenk på drivere. Etter at du har gått på nett lar du maskinen stå og oppdatere seg selv (laster ned nyeste WHQL -drivere og står i),.... og vips er alle gulskiltene i Enhetsbehandling vekk..

Helt fantastisk. :thumbs:

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K
     

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...