Gå til innhold

Raid-0 MEGAproblem !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har lest igjennom en del innlegg i forumet om raid, men ingen har gitt svar på akkurat mitt tilfelle, så jeg spørr dere ;)

Jeg har 2 stk WD disker i raid0 (promise kontroller på hk MSI KT3 Ultra2-R), men noe har skjedd. Tror den ene disken er bad sectors (siden den lager hakkelyder :no: )

Problemet er at jeg finner ikke noen av partisjonene i windowsXP. Heller ikke når jeg bruker Raid Reconstructor.

Så det jeg tenkte var å finne ett program som kan fikse selve array'et (som kanskje også er meget ustabilt) og ett som kan leite etter bad sectors eller feil ellers.

Lurte på om noen av dere vet om noen slike program. Jeg kjører NTFS og har en annen hdd som funker (til testing osv, er installert XP på den også)

Takk for all hjelp !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at når det "skannes" for RAID i oppstarten så står det at array'et på 160Gb er "Funktional", men finner ingen partisjoner :cry:

Skrevet
Om et RAID-0 array blir korrupt så er du dessverre fucked :(

har prøvd flere program som "reklamerer" for at de fikser ødelagte array.. men ingen har fungert sålangt da

Skrevet

Tror kanskje ikke at selve array'et er inntakt, siden at skanninen i oppstarten ikke detekterer noen feil, men muligens feilen ligger i filsystemet... får opp 3 av partisjonene i windows akkurat no... men når jeg klikker på de får jeg "device is not ready" :ermm:

Skrevet
Tror den ene disken er bad sectors (siden den lager hakkelyder :no: )

Hvid det er ganske høylytte hakkelyder som starter når du starter PC'n og varer en liten stund før disken spinner ned så er disken ødelagt. siden du har hadd Raid0 så er alle dataene på begge diskene tapt. Det er egentlig ikke så mye å gjøre med det enn å håpe du har hatt gode backup-rutiner og reklamere på disken (om reklamasjonen fortsatt er gyldig), eller spørre IBAS om de har lyst på store deler av bankkontoen din. (og dermed få rekonstruert dataene)

Skrevet

det er bare under loading av windows den lyden kommer fram. ikke noe høylytt, så vidt du hører den. den finner jo 3 partisjoner, bare med feil størrelse og innhold :p ...

Nekter å gi opp helt enda :(

Skrevet

Ok, da er det sansynligvis ikke de velkjente dødsklikkene du hører. Om den finner 3 partisjoner i "disk management" men ingen innhold på diskene så kan det hende vanlige recovery-programmer fungerer. F.eks programmet "EasyRecovery" (NB: koster penger)

Skrevet

fant den ikke i disk management. Og i et utility for raidet stod det at raidet var offline. Jeg får opp 3 av 3 partisjoner i explorer..

Skrevet
Ok, da er det sansynligvis ikke de velkjente dødsklikkene du hører. Om den finner 3 partisjoner i "disk management" men ingen innhold på diskene så kan det hende vanlige recovery-programmer fungerer. F.eks programmet "EasyRecovery" (NB: koster penger)

Lastet ned det programmet du nevnte. men det programmet fant heller ingen partisjoner (selv om explorer finner en partisjon på 100 giga der 60 giga er brukt, men ingen filer)

Skrevet

Brudd på tre ordsregelen (det er en grunn til at den er her) fører til at tråden blir stengt. Grunn? Det har så langt kun gitt meget dårlige og lite beskrivende emnefelt.

Stenges.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...