Gå til innhold

Er det noen andre som har trøbbel med SE K500?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min Sony Ericsson K500 i slutten av januar. Dette gjorde jeg på grunnlag av prisen kontra utstyrsnivået, og at den i tillegg fikk terningkast 6 hos amobil.no.

 

Allerede da jeg pakket opp mobilen og satte den på lading opplevde jeg dårlig kontakt mellom lader og mobil, slik at ladingen blir avbrutt hver gang telefonen blir bevegd eller brukt under lading. Dette var svært irriterende, men syntes det var en såpass liten feil at jeg bare lot det være.

 

Etter 3 uker opplevde jeg at menyknappen, eller navigasjonstasten om du vil, var trøblete. Jeg kunne bla ned, men ikke opp. Etter et par dager ble den fin igjen, og etter en uke ble problemet at jeg kunne bla opp, men ikke ned... Det var da jeg bestemte meg for å sende den inn på reparasjon.

 

Jeg leverte inn telefonen, med håp om at reparasjonen skulle være gjennomført i løpet av 2 uker... dette var den 3 mars. Telefonen fikk jeg tilbake i går.

 

Jippi, tenkte jeg, nå er det bare å kaste min gamle slitne nokia 6310. Min K500 funket jo kjempebra!

 

Men da jeg skulle sette telefonen på lading i morres ville den ikke lade i det hele tatt. Med andre ord ble telefonen verre enn det den var før jeg sendte den inn på reparasjon. Telefonen har jo vært på Sony Ericssons eget hovedverksted, og da rekner man med at den har vært fikset og testet... men dette har de altså ikke klart. :roll:

 

Jeg er selv servicetekniker, og skjønner at det kan være hektisk til tider, men den gyldne regel er at ALT skal testes etter reparasjon.

 

For tiden jobber jeg hos en av de store butikkene som selger mobiler, og SE K500 vil jeg ha problemer med å anbefale til kunder! Jeg vil kanskje endre mening hvis SE legger seg på magen og kysser tærne mine... (hehe, neida, så ille er jeg ikke :D , men det hadde vært fint om de hadde ordnet opp på en skikkelig måte)

 

Er det noen andre K500-eiere som har hatt problemer med telefonen sin? Det hadde vært fin å få en debatt om kvaliteten til denne modellen, slik at de som er på leting etter en passende telefon kan styre unna.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, har du prøvd med en annen lader?

 

Hvis det er det samme som det jeg har opplevd, er det snakk om ledningen i ladderen som ikke får kontakt med noe.

1. P900'en jeg hadde ville ikke lade etter en stund, prøvde med en annen lader hos en venn og det funket fint.

2. Laderen til min 3510i ville ikke lade for 4uker sider, jeg prøvde med en annen lader og som sagt, funket det.

 

 

 

Får du opp feilmelding på skjermen? Som f.eks: Lader Ikke! ?

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn telefonen og laderen i orginalesken, slik at de kunne teste begge deler... da håper jeg jo at de faktisk testet laderen, fordi jeg skrev i feilbeskrivelsen at problemet kunnne ligge der.

 

Hvis dere har problemer med navigasjonstasten må dere bare sende den inn. SE har ingen forutsetning for å kunne forbedre nye produkter hvis de ikke er klar over problemene med eksisterende produkter. I mitt tillfelle har de "byttet komponenter", hva nå kan være. Sannsynligvis har de byttet navigasjonstasten, da den er mye mer nøyaktig og fastere.

Lenke til kommentar

Jeg har vel hatt ca 5-6 SE telefoner. Samtlige av di har hatt trøbbel med lading! Jeg jobber som tømmermann, så telefonene blir jo utsatt for litt støv. Men jeg syns det er dårlig at dette ikke har blitt noe bedre etterhvert! Har hatt Nokia også, og der har jeg sett at det har vert store sagfliser inni laderhullet, men det har aldri gjort utslag på ladingen! ;):no:

Lenke til kommentar
Har en K500i med en navknapp som henger no SINNSYKT.. Men har ikke gjort noe med det, bare lagt meg til en vane.. Burde jeg gå til butikken med den eller noe sånt?

Ja, det burde du absolutt gjøre, med mindre du selv har forårsaket problemet... Men så lenge du har garanti, burde du forvente en feilfri telefon.

Lenke til kommentar
Først og fremst, har du prøvd med en annen lader?

 

Hvis det er det samme som det jeg har opplevd, er det snakk om ledningen i ladderen som ikke får kontakt med noe.

1. P900'en jeg hadde ville ikke lade etter en stund, prøvde med en annen lader hos en venn og det funket fint.

2. Laderen til min 3510i ville ikke lade for 4uker sider, jeg prøvde med en annen lader og som sagt, funket det.

 

 

 

Får du opp feilmelding på skjermen? Som f.eks: Lader Ikke! ?

Han har vel sikkert testet dette siden han jobber som serviceelektroniker.

 

Men tilbake til saken. Det er ganske mange som leverer inn SE pga lading.

Så dette er et kjent problem!!! :nei:

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du av front dekslet på k700i 2 mass?

Vil heldig gjerne fjerne noe av det støvet som er under front dekslet...

Det er vel bare å "dirke" opp displayet med en kniv eller lignende, men vær obs på at det kan bli riper og at garantien forsvinner når du gjør det selv ;)

 

Selv rensa jeg min egen K700i for støv ved å dirke den opp, og jeg lagde store riper og knakk noe inni der. Men den funker ennå da!

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du av front dekslet på k700i 2 mass?

Vil heldig gjerne fjerne noe av det støvet som er under front dekslet...

Det er vel bare å "dirke" opp displayet med en kniv eller lignende, men vær obs på at det kan bli riper og at garantien forsvinner når du gjør det selv ;)

 

Selv rensa jeg min egen K700i for støv ved å dirke den opp, og jeg lagde store riper og knakk noe inni der. Men den funker ennå da!

Garantien forsvinner, noe som ikke er noe farlig da du fremdeles er dekket av reklamasjonsretten.

 

Om du derimot ødelegger noe inni der når du åpner telefonen, dekkes ikke reprasjon av reklamasjonsretten heller.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min k500i rett før jul. bare etter noen uker begynte "ok" knappen (venstre menyknapp) å henge seg opp. etter noen dager etter så virket knappen ikke i det hele tatt. Hadde tenkt å levere den til service med siden jeg bor langt unna der jeg kjøpte den ventet jeg noen uker.... og etter noen uker virka den helt fint igjen.... men 1 uke siden; hengte den samme knappen seg fullstendig opp, så nå er mobilen til service! :thumbdown: håper bare at de får fiksa det! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget et nytt problem... Når jeg snakker med noen, kan jeg plutselig miste forbindelsen på den måten at høyttaleren ikke lager annen lyd enn en tilfeldig knertelyd. Akkurat som om forsterkeren inne i telefonen klikker. På motsatt side mister de bare forbindelsen.

 

Har noen andre opplevd dette?

Lenke til kommentar
har et nytt problem... telefonen blir bare slått av UTEN grunn... Jeg hat telefonen i lomma, bordet bilen osv... men den slår seg av av seg selv... merkelig.... bare 6 dager gammel...

Det hørtes ikke bra ut :no:

 

Hvis de du kjøpte den av har 30 dagers returrett, bør du benytte deg av den. Har du bestillt telefonen over nett har du alltid 14 dagers returrett, no matter what!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...