Gå til innhold

Vasking av CPU


Tafsen

Anbefalte innlegg

Når eg skulle ta på kjølepasta var eg uheldig å grisa mykje over heile cpu'n, også utanfor cpu-kjernen. Har dette noko å sei? Tenkte eg skulle vaske den for å sjå om eg kan få ned temp. Eg har en 42c med min TT Big Water sett på en AMD Barthon XP2500+ uklokka.

 

Ka kan eg bruke å vaske den med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker som regel rødsprit til å fjerne gammel kjølepasta fra cpukjernen, men har faktisk aldri prøvd å fjerne pasta utenfor cpukjernen, kan ikke se at det kan skade noe særlig, men jeg ville ikke ha gjort det hvis jeg var usikkert. Ring til komplett eller noe sånt og spør dem du, hvis ingen andre kommer med noen svar

Lenke til kommentar

Jeg trodde sprit var det beste, helt til jeg snakket med en kamerat som hadde Hexan. Jeg oppgraderte maskinen hans med en brukt CPU jeg hadde liggende, og trengte å rengjøre den for gammel pasta. Han avfeide min forespørsel om rødsprit, og forklarte at dette var helt renset bensin. Jeg har aldri sett noe rense så godt! Og en kjempefordel: All fuktighet som blir liggende igjen fordamper fullstendig på et minutt eller så. Ta bare litt Hexan på en Q-tip, og saken er løst. :thumbup:

 

(Han hadde kjøpt sin flaske Hexan på apoteket for 35,- kroner for ørten år siden...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...