Gå til innhold

Får ikke spilt WoW på skolens nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg er på skolens trådløse nettverk, får jeg ikke spilt World of Warcraft.

Det går heller ikke å bruke nedlastningsprogrammer som feks "Bearshare".

Er det noen som vet om dette går an å gjøre på noen som helst måte? :hmm:

De har vel noen brannmurer rundt nettet sitt. Eneste måten å fikse det på i så tilfelle er å åpne de aktuelle portene i brannmuren. Ikke stort å gjøre med det med mindre du er kompis med de som administrerer skole-nettet. :-)

Lenke til kommentar
dataspill har ingenting på skolen å gjøre!

Joda.. Vi har et par fritimer i midten av dagen, der alle bare går rundt og kjeder seg. Kunne benyttet den tiden til å spille wow.

 

Ingen som vet om en måte å "gå forbi" brannmuren på eller noe?

Lenke til kommentar

Ingen som vet om en måte å "gå forbi" brannmuren på eller noe?

 

Som sagt, det er mulig å åpne de portene som Warcraft bruker- HVIS du er administrator.

 

Ellers må du nok smøre deg med tålmodighet og spille når du kommer hjem istedet.

 

Brannmurer er jo lagd nettopp for å unngå at uautorisert trafikk slipper gjennom, uavhengig av om det er folk på innsiden eller utsiden som prøver å lure seg forbi. :)

Lenke til kommentar
prøver du å gå forbi brannmuren på skolen kan du kalles en hacker. Og hacking er ulovlig! Tror ingen her vil hjelpe deg med slikt! Spill når du kommer hjem!

Omg! At du virkelig gidder å bry deg... Folk som deg burde seriøst vært forbudt å ha i dette forumet...

 

Alt jeg spør om er hvordan spille wow, hvis det kalles hacking,

så hacker jo faen meg hele forumet her.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Icywiz
Lenke til kommentar
så du syns det er greit at folk skal vise deg hvordan du hacker din skoles nettverk? at de som ikke vil hjelpe deg med det burde utvises fra forumet? :-)

 

 

bertie

Nei det var ikke det jeg mente :p

Bare forstår ikke at folk ikke bare kan holde kjeft innimellom.

Sprer dårlig humør på tråder, med å si feks "takk gud for at du ikke kan spille WoW på skolen" o.l.

 

Men kan det virkelig være noe galt med å komme seg forbi brannmuren, bare for å spille wow? Det er jo egentlig ingen forskjell om jeg sitter og spiller på 123spill.no eller om jeg spiller WoW på skolen? Ikke at jeg henger så altfor masse på 123spill da... :!:

Lenke til kommentar

Men kan det virkelig være noe galt med å komme seg forbi brannmuren, bare for å spille wow? Det er jo egentlig ingen forskjell om jeg sitter og spiller på 123spill.no eller om jeg spiller WoW på skolen? Ikke at jeg henger så altfor masse på 123spill da...  :!:

 

Tja, spørs hva du mener med "galt". WoW suger litt mer båndbredde enn et web-basert spill. Nå er kanskje ikke en enkelt WoW-spiller så veldig krevende for nettverket, men du knabber jo tross alt litt av skolens båndbredde til "tull" hvis du sitter og spiller. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Enig med deg, Gamer73 - who cares, gutten spør om noe. Vi svarer.

 

Gamer73 skal bare vise at han er voksen vet u :p

 

Hehe, har samme problemet, sitter på skolen med laptop og WoW

meeeen selvfølgelig er alle mulige porter nermest, lukket.

Kan være på msn og det er det...

Har i allefall funnet ut hvilke porter som må åpnes:

 

3724

8086

8087

9081

9090

9097

9100

 

På skolen din er sikkert bare port 80 eller noe åpen, du kan sikkert bare gå på HTML sider eller noe? og kanskje MSN? Er kjipt, har samme problemet =(

Lenke til kommentar

Tja, de skoler som er plaget av elever som misbruker nettet (les it-reglementet) tenker sikkert på hvordan de skal fjerne det (har faktisk snakket med en skole og gitt råd).

 

Husk at det finnes mange logg muligheter, slik at du aldri er anonym. Iallefall om du har en oppegående it-ansvarlig i nærheten. Ikke noe i veien for at han kan banne MAC-adressen din, og når du kommer klagende over at maskinen din ikke virker så har du nettopp tilstått ulovlig bruk av nettet. Eller han kommer og hilser på deg under timen.

Lenke til kommentar
Men kan det virkelig være noe galt med å komme seg forbi brannmuren, bare for å spille wow? Det er jo egentlig ingen forskjell om jeg sitter og spiller på 123spill.no eller om jeg spiller WoW på skolen? Ikke at jeg henger så altfor masse på 123spill da... :!:

Hvis det resulterer i dårlig båndbredde for resten av skolen da betyr det noe.

 

F.eks. var det en av grunnen til at en skole sperret tilgangen til blink.dagbladet.no, i tillegg til at lærerene oppdaget at enkelte elver også benyttet det under timene.

Lenke til kommentar
Tja, de skoler som er plaget av elever som misbruker nettet (les it-reglementet) tenker sikkert på hvordan de skal fjerne det (har faktisk snakket med en skole og gitt råd).

 

Husk at det finnes mange logg muligheter, slik at du aldri er anonym. Iallefall om du har en oppegående it-ansvarlig i nærheten. Ikke noe i veien for at han kan banne MAC-adressen din, og når du kommer klagende over at maskinen din ikke virker så har du nettopp tilstått ulovlig bruk av nettet. Eller han kommer og hilser på deg under timen.

IT-reglementet på skolen vår sier ikke noe om at vi ikke kan bruke det til spill, så lenge det er på vår egen pc... I tillegg sitter jo alle og spiller på bibliotekets pcer, og det er jo lærerene fullstendig klar over. De bryr seg ikke, så lenge det er ledige pcer til de som faktisk skal bruke dem til skoearbeid. :thumbup:

Lenke til kommentar
Men kan det virkelig være noe galt med å komme seg forbi brannmuren, bare for å spille wow? Det er jo egentlig ingen forskjell om jeg sitter og spiller på 123spill.no eller om jeg spiller WoW på skolen? Ikke at jeg henger så altfor masse på 123spill da...  :!:

Hvis det resulterer i dårlig båndbredde for resten av skolen da betyr det noe.

 

F.eks. var det en av grunnen til at en skole sperret tilgangen til blink.dagbladet.no, i tillegg til at lærerene oppdaget at enkelte elver også benyttet det under timene.

Fordi det er viden kjent at nettaviser og dertil tilhørende diskusjonsgrupper suger noe så inn i /&&%/ med båndbredde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...