Gå til innhold

Religion og fridager


Anbefalte innlegg

Denne tråden er kanskje for "useriøs" for religion og samfunn og passer derfor best i søppel. Knus kneskålene mine og dump meg i en grøft hvis jeg tar feil

 

Siden det er skole i morgen kom jeg på denne kanskje geniale ideen. Hvis jeg og noen andre starter en egen religion og kommer på egne helligdager som foregår i skoletiden. Har vi da rett til å blir fritatt fra skolen for å feire disse helligdagene. Hadde jo vært gøy med en "høre på musikk dag", "cola dag" og for ikke å snakke om en "sove dag".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg og noen andre starter en egen religion og kommer på egne helligdager som foregår i skoletiden. Har vi da rett til å blir fritatt fra skolen for å feire disse helligdagene.

Ja, og det er faktisk ikke tull en gang. Tror det var opptil 3 dager årlig eller noe sånt.

Tror det forutsetter at samfunnet blir godkjent som religion og da må man ha noen tusen medlemmer tror jeg.

Lenke til kommentar
Hvis jeg og noen andre starter en egen religion og kommer på egne helligdager som foregår i skoletiden. Har vi da rett til å blir fritatt fra skolen for å feire disse helligdagene.

Ja, og det er faktisk ikke tull en gang. Tror det var opptil 3 dager årlig eller noe sånt.

Tror det forutsetter at samfunnet blir godkjent som religion og da må man ha noen tusen medlemmer tror jeg.

forum.hw.no-religionen, med So3-dag og RPP-dag osv. Med alle aktive brukere blir vi sikkert et par tusen vel? :p

Lenke til kommentar
forum.hw.no-religionen, med So3-dag og RPP-dag osv. Med alle aktive brukere blir vi sikkert et par tusen vel? :p

Dette blir bare for gale...

 

Men en ungdomsreligion hadde vært saken, hvor ungdommen får litt flere fridager for å "tenke" over livssituasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...