Gå til innhold

Alvorlig systemfeil pga minne?


batti64

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Eg har nettopp kjøpt ei brukt 512 mb ram brikke, men etter eg sette den i så vil ikkje windows starte. Eg får valg i å starte windows i sikkerhetsmodus eller på siste fungerende innstillinger eller på vanlig måte, men ingen av dei to siste virker. :ermm: Eg prøvde å ta ut den nye brikka men det var akkurat likt da.

Når eg får valget om eg vil starte windows på vanlig måte osv. så har eg 30 sek på meg og visst eg bare venter dei 30 sekunda så starter windows opp, men da får eg beskjed om at "Systemet er gjennopprettet etter en alvorlig systemfeil". Så kan eg sende feilrapport.

 

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ram brikken kan du nok bare kaste. Jeg fikk sist uke akkurat samme problem. Nøyaktig samme oppstartvindu som du får. Jeg hadde 2x Twinmos 512 pc3200 brikker montert. Etter å ha vært ute en tur, hadde pcen restartet, men ville ikke starte windows.

Etterhvert forsøkte jeg å ta ut minnebrikkene, og sette inn den originale på 256mbram. Da startet windows, og jeg gliste bredt :D Forsøkte så å sette inn en og en brikke. Maskinen vil ikke starte med den ene brikken, så fint det finnes garanti.

Endret av gauters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...