Gå til innhold

Nytt hovedkort sokkel 939

LarsEmil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg et hovedkort for mellom 800-1400kr i sokkel 939. Et som ikke bråker så mye og skal være nforce4 og som har fått med seg det nyeste. Noen som har noe forslag til hva jeg kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er dette stillegående altså?Hvis man ikke skal bruke det så mye til klokking?Er det fortsatt det rette kortet? :hrm:

Om et hovedkort er stillegående??

Tja, det har en vifte, og jeg har ikke hørt noe om at den bråker spesielt mye...

Uansett om du skal overklokke eller ei, er dette et glimrende kort. Spekket med features!

Skrevet

har nettopp satt sammen en pc med det hk-et(DFI Lanparty nF4 Ultra), sitter nå og venter på skjermkortet mitt. Det jeg først merket i dag, var at det ikke var noen uttak til printer....

Klønete å ikke ha sett dette før, men hvordan får man koblet en printer? :roll:

Skrevet
har nettopp satt sammen en pc med det hk-et(DFI Lanparty nF4 Ultra), sitter nå og venter på skjermkortet mitt. Det jeg først merket i dag, var at det ikke var noen uttak til printer....

Det begynner visst å bli vanlig at LPT og COM-portene nedprioriteres.

Hvis printeren din ikke har USB-grensesnitt, må du vel kjøpe en LPT til USB-omformer. Kan ikke komme på noe annet, ihvertfall.

Skrevet

Jaja.. Min printer kopler man nå til via USB, så meg gjør det ingenting. Tror jeg slår til på dette kortet hvis det ikke kommer flere tips nå iløpet av påsken.? Asus A8n SLI Deluxe, er det noe å satse på?

Skrevet

Det sies at Asus kortet sin chipset vifte bråker noe helt forferdelig? Går det an å gjøre noe med dette på en eller annen måte? Støtter Lanparty kortet SLI?

Skrevet

De fleste moderne printere går jo på USB-porten, men det finnes USB-paralellport overganger som passer gamle printere... :thumbup:

Skrevet

De fleste moderne printere går jo på USB-porten, men det finnes USB-paralellport overganger som passer gamle printere... :thumbup:

Flott! Da er ikke det noe problem!

Takk for svar!

Skrevet

Asus A8N-SLI Deluxe anbefales, sist jeg sjekka så kostet det 1250 hos komplett. Det eneste som er litt minus er chipsett vifta som kjører fort. Ta med en Zalman chipset passiv kjøler samtidig, koster ikke mye, og det blir helt stille, meget enkelt å bytte, særlig når HK ikke er montert enda.

Skrevet

Har asus kortet og ser ikke noen grunn til at man ikke kan klokke med det... DFI kortene er bedre klokkere med flere instilligere. Om man syntes det rettferdiggjør prisen får være en annen sak.

Ulempen med asus kortet er at man så og si MÅ skifte ut kjøleløsningen på det, støyer noe voldsomt.

Skrevet
Det sies at Asus kortet sin chipset vifte bråker noe helt forferdelig? Går det an å gjøre noe med dette på en eller annen måte? Støtter Lanparty kortet SLI?

IKKE Ultra-D kortet nei, men, DFI Lanparty NF4 SLI-DR støtter SLi, grunnen til at dette kortet ikke har blitt nevnt er nok at du ikke har sagt at SLi var noe du var på utikk etter. Den andre grunnen er nok at kortet koster 1795.-

Skrevet

Men da har jeg vel fått de svarene jeg trengte. Tror valget blir Asus kortet, så skifter jeg ut chipset kjøleren! Hvor mye koster en ny ganske stillegående kjøler egentlig? Tusen takk for hjelpen alle som har gitt meg tips og hjulpet meg! :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...