Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

ett lite spørsmål..

 

Driver å kikker etter ett program som det går ann å planlegge hvordan boligen skal se ut osv siden jeg driver å pusser opp huset.

 

Går det ann å bruke dette programmet til det? kan man målsette tegningen, altså feks. 1:50 eller noe i den duren? Eller må jeg sikte meg inn på ett annet program?

 

Ser det er mange muligheter med programmet, men er håpløst å pløye gjennom alle postene for å finne ut av det :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ingen som kan lage ei enkel skyvedør til meg ? Trenger ikke være noe fancy greier. Jeg finner nemmelig ikke noe skyve dør i de components pakkene jeg har lagt inn.

7297538[/snapback]

Det er jo bare og mode en vanelig dør det kan sikkert hjelpe deg vis du ikke får det til msn/mail står i profilen

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med en Sketchup-tegning? Holder på å lage 5,25"-brønnen nå ... Fint om noen med litt mer skilz enn meg kunne laste ned og fortelle meg hva jeg gjør feil/hvordan jeg skal gjøre det.

 

hjelp_til_5_25_rack.zip

 

ENDRET: Vanskelig å forklare hva som er galt, men tror dere vil se det ganske fort. Problemet litter på innsiden der den ene treplata mangler sidevegg.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen forskjell på Google SketchUp og den SketchUp prøve demon som varer i 8 timer?

 

En liten ting til:

 

Driver å laver en cpu vannblokk fra Thermaltake (Link). Den blokken er jo i to deler, underdelen, av kobber, og den øvre delen som er av plexi. Hvordan kan jeg lave den øverste delen igjennomsiktig uten at kobber blokka bli sånn?

 

Enda en liten ting til:

 

Skal også lave skjermkort (eller prøve). Har 7900GTO som har en enorm kjøleløsning med en stor vifte, og mange heatpipes. Noen som har noen ide'er om hvordan jeg kan få fifta, heatpipsene og ribba og ribbe bladene til å se 3d ut?

 

Enda en liten ting til:

Link til bilde av skjermkort :thumbup:

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med en Sketchup-tegning? Holder på å lage 5,25"-brønnen nå ... Fint om noen med litt mer skilz enn meg kunne laste ned og fortelle meg hva jeg gjør feil/hvordan jeg skal gjøre det.

 

hjelp_til_5_25_rack.zip

 

ENDRET: Vanskelig å forklare hva som er galt, men tror dere vil se det ganske fort. Problemet litter på innsiden der den ene treplata mangler sidevegg.

 

Goscinny ;)

7336939[/snapback]

 

hjelp_til_5_25_rack.zip

 

Tok 2 sekunder å fikse :)

Eneste du trengte var å bare gå over linjene rundt der flaten ikke var.

 

Driver å laver en cpu vannblokk fra Thermaltake (Link). Den blokken er jo i to deler, underdelen, av kobber, og den øvre delen som er av plexi. Hvordan kan jeg lave den øverste delen igjennomsiktig uten at kobber blokka bli sånn?

7337663[/snapback]

Da tar du bare Materials -> Glass+Transparent -> Blue glass og bruker det som material på det gjennomsiktige ;)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Etter man har tegnet en fin og detaljert degining, så er det jo ikke sp fint med alle de strek kantene, jeg vet det går ann å hide på de så ser man de ikke. Men på en stor tegning så er det flere hunde av disse strekene, og det tar jo litt tid å hide alle sammen.

 

Så er det en funsjon eller ting som hider alle for meg på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...