Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Noe så i helvette, Tonickup!

To ting jeg sier deg:

1. Du er jævla god i SketsjUp! Du utkonkurerer alle oss andre. Skjønner ikke åssen du klarer f.eks å skaffe den "malingen"

2. Du må ha noe jævla fritidsproblemer! for det første må jo dette ha tatt evigheter, og for det andre er jo motivet bare crapp! Lag en bygning eller noe. Bruk tallentet ditt til noe skikkelig bra!

 

-Keep up the good work-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du har en rute nederst i det høyre hjørnet der du får opp dimensjonen.

Start med og finne et start punkt også skriver du inn lengden uten og bevege musen og trykk enter, da kan du få en nøyaktighet ned i 0,000001mm

For firekanter bruker du 1.1,1.1

i menyen finner du Window / Model Info / Units, der kan du stille inn alt som har med enheter toleranser osv.

Lenke til kommentar

Altså jeg holder på å tegne et kabinett som jeg i fremtiden skal lage. Men jeg trenger en 250mm vifte som jeg har sett i denne tråden før men ikke finner. Det står bare "Her har du en 250mm vifte" eller no sånt. Også finner jeg heller ikke 120mm vifta som jeg har funne her før.

 

Noen som kan gi en link til nedlasting av disse ?

Lenke til kommentar
Jeg får ikke dradd den med follow me, men i utgangspungtet brukte jeg follow me til og dra kantane, her er sammenhengen:

7174378[/snapback]

 

Okei fjern alt du har gjort med follow me.

Start med de rette kantene og en halvmåne i den ene enden.

marker alle linjene du ønsker og følge altså di rette på toppen av hyllen din, trykk på follow me og trykk på halvmånen.

Da skal du ha runde hjørner helle veien:)

Kan også brukes med svinger osv men det du skal følge må være sammenhengende

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

Klekkus

 

i menyen finner du Window / Model Info / Units, der kan du stille inn alt som har med enheter toleranser osv.

7116891[/snapback]

 

Evelen

Du kan ikke legger jeg inn enkelt komponenter fra andre filer. Du må bruke imort på helle filen. eller du kan bare dra den fra en mappe og inn på teiningen.

Den kommer opp som en vanelig komponent så du flytter den på plass med move!

Og se gjenom alle video tortorials. så lærer du så mye mer og fortere.

Lenke til kommentar
Klekkus

 

i menyen finner du Window / Model Info / Units, der kan du stille inn alt som har med enheter toleranser osv.

7116891[/snapback]

 

Evelen

Du kan ikke legger jeg inn enkelt komponenter fra andre filer. Du må bruke imort på helle filen. eller du kan bare dra den fra en mappe og inn på teiningen.

Den kommer opp som en vanelig komponent så du flytter den på plass med move!

Og se gjenom alle video tortorials. så lærer du så mye mer og fortere.

7176509[/snapback]

ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...