Gå til innhold

Kjøp av Track IR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en slik , eller erfaring med det ?

Først og fremst lurer jeg på om noen fører slikt i norge da jeg ikke har erfaring fra tidligere med å handle hardware fra utlandet.

Track IR

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sikla på en slik en lenge. :dribble:

Du får melde videre hvis det fuker like godt som det ser ut til på demonstrasjonsvideoene.

Skrevet (endret)

En kamerat v meg og jeg bestilte hvert vårt sett fra USA, utrolig opplevelse i spill som støtter dette. Primært kjøpt for bruk i flyspillet Lock-On. Det fungerer også i det nye bilspillet GTR. Det var riktignok veldig uvant å benyttet dette systemet i et bilspill, men det er ingen tvil om dette er noe som øker innlevelse og realism til de grader.

Bestil direkte fra produsent så sparer du halve prisen, frakt er dyrt så det kan lønne seg å gå sammen flere stykker. Kjøp IKKE fra den norske siden iallefall.

TrackIR er nå oppe i versjon 3, det nye med versjn 3 er at du kan kjøpe en tilleggsmodul som heter Vector Expansion, det denne gjør er at den registrer også om du beveger hodet fremover eller bakover, oppover eller nedover. Altså ikke bare til sidene og løfting/senking av blikket. F.eks, tenk deg at du sitter i en bil, du har problemer med å se over panseret, derfor beveger du hodet litt frem og opp, dermed ser du lett over panseret i spillet.

Synd jeg sitter med TrackIR 2 for dette kunne jeg godt tenkt meg... :)

Les mer om TrackIR på TrackIR - Homepage

Her ser du et bilde hvor jeg bruker TrackIR...

post-189-1111660881_thumb.jpg

Endret av Desdichado
Skrevet

Siste versjon er TrackIR 3 PRO. Den har raskere oppløsning en TrackIR 3.

Jeg bestilte fra edimensional.com, rimeligste løsninga jeg fant.

Har ikke fått brukt det så veldig mye enda. Kjøpt i hovedsak for bilspillbruk.

Skrevet (endret)

Har noen her prøvd å bruke TrackIR for å styre muspilen i Windows? Hvordan funker det i såfall, blir det presist nok til at man treffer det man sikter på?

edit: skriveleif

Endret av Juke
Skrevet
Desdichado Skrevet 24/03/2005 : 11:41

En kamerat v meg og jeg bestilte hvert vårt sett fra USA, utrolig opplevelse i spill som støtter dette. Primært kjøpt for bruk i flyspillet Lock-On. Det fungerer også i det nye bilspillet GTR. 

Hei.

Kan du si litt om hvordan du opplever flyten i Lock-On, og evnt andre spill. Tenker da særlig på FS9 og GTR om du har prøvd noen av disse?. Vil tro man trenger ganske heftig skjermkort for at dette skal flyte smertfritt. I bilspill er det etter min mening et must med særdeles god flyt.

Dette er jo en må ha det, bare MÅ ha det device etterhvert... Håper inderlig vi får se prisene rase nedover på dette fremover :yes:

Ikke meningen å rappe tråden din dannco80, jeg regner med at det ikke er deg i mot og få frem litt fler erfaringer med dette her ;)

Skrevet
Desdichado Skrevet 24/03/2005 : 11:41

En kamerat v meg og jeg bestilte hvert vårt sett fra USA, utrolig opplevelse i spill som støtter dette. Primært kjøpt for bruk i flyspillet Lock-On. Det fungerer også i det nye bilspillet GTR. 

Hei.

Kan du si litt om hvordan du opplever flyten i Lock-On, og evnt andre spill. Tenker da særlig på FS9 og GTR om du har prøvd noen av disse?. Vil tro man trenger ganske heftig skjermkort for at dette skal flyte smertfritt. I bilspill er det etter min mening et must med særdeles god flyt.

Dette er jo en må ha det, bare MÅ ha det device etterhvert... Håper inderlig vi får se prisene rase nedover på dette fremover :yes:

Ikke meningen å rappe tråden din dannco80, jeg regner med at det ikke er deg i mot og få frem litt fler erfaringer med dette her ;)

Hehe, ja var jo det som var poenget da :thumbup:

Skrevet

Jeg mener å ha lest at den nye TrackIR'n (3 pro) sender med 100 bilder pr sekund, de gamle sendte kun i 60. Uansett så er det "fri flyt" i GTR og Lock On, FS9 har jeg ikke prøvd. Det er ikke tendens til hakking i det hele tatt.

Men det er klart at dersom du kjører et spill med for høy oppløsninge/kvalitet/eye candy og det hakker på din maskin så vil det også hakke på TrackIR'n. Har du derimodt "fri flyt" i spillet så vil heller ikke TrackIR'n hakke.

Og til han som lurte på hvordan denne var til Kabal (windows spill), du treffer det du sikter på, og de er fult mulig å bruke den til å spille kabal og minesveiper, men hvordan vil du dobbelklikke på musa da? To kjappe nikk? :!:

• 2 uker senere...
Skrevet

TrackIR 3 Pro har oppdateringsfrekvens på 120 ganger pr sekund.

Villmink: husker ikke beløpet, prøv å legg inn en ordre for å se pris inkl frakt.

Vurderer å bestille Vector enhanchement i tillegg. Tror GTR skal få (har?) støtte for dette.

Skrevet
Har noen her prøvd å bruke TrackIR for å styre muspilen i Windows? Hvordan funker det i såfall, blir det presist nok til at man treffer det man sikter på?

edit: skriveleif

Det er jo dette den først ble tenkt til som jeg har fått med meg. En kamerat hadde en slik og jeg synes den fungerte overraskende bra. Digg å ha begge hendene på tastaturet :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...