Gå til innhold

Bør OS være på S-ATA?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått en ny disk; WD 200 GB S-ATA, og lurer på om det har noen hensikt å legge inn Windows XP på denne disken.

 

Windows ligger nå på en WD 120 GB P-ATA.

 

Det er jo mye arbeid å legge inn Windows på nytt, og hvis dette ikke vil føre til noen ytetsesøkning, er det vel ingen vits?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått en ny disk; WD 200 GB S-ATA, og lurer på om det har noen hensikt å legge inn Windows XP på denne disken.

 

Windows ligger nå på en WD 120 GB P-ATA.

 

Det er jo mye arbeid å legge inn Windows på nytt, og hvis dette ikke vil føre til noen ytetsesøkning, er det vel ingen vits?

beste måten å finne det ut på er vel å bruke et benchmark program og teste begge diskene, også velge hvilken disk du vil bruke som system disk når du vet hvilken som er raskest... Så vidt jeg vet skal ikke en disk være noe raskere bare fordi den er s-ata, men siden disken er nyere, og gjerne har høyere datatetthet så er det jo realistisk å tro at den nyeste yter litt bedre...

 

Vil jo uansett få litt bedre ytelse med en clean installasjon... Tar ikke så lang tid hvis man legger opp til å formatere system partisjonen av og til. Etter å ha installert et program så flytter jeg installasjonsfila/zip etc. over på lagrings partisjonen. Nå har jeg alle program jeg bruker der, så etter å ha formatert så går jeg bare gjennom denne mappa, så er systemet oppe som vanlig i løpet av en liten times tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...