Gå til innhold

Utstyr for å koble nokia 6230 til pc


lie

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har akkurat nå bestilt meg ny mobil.

Sikkert ikke nyeste på markedet, men holder for meg.

 

Leste at det følger med 32 mb mmc kort til mobilen.

Så av ren nyskjerrighet, hvordan koble den til pc for å føre over noen mp3?

 

Er det noe annet jeg kan gjøre med mobilen fra en PC?

Kan jeg laste ned spill og legge inn?

Ordne med tekstmeldinger?

 

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er om du enten kjøper deg en bluetooth dongle, eller en kabel (Nokia dku-2). Det er da ingen problemer med å overføre bilder, spill, musikk, programmer osv..

 

Hadde du i tillegg søkt i forumet ville du ha funnet akkuratt det samme svaret. :yes:

Lenke til kommentar
Det beste er om du enten kjøper deg en bluetooth dongle, eller en kabel (Nokia dku-2). Det er da ingen problemer med å overføre bilder, spill, musikk, programmer osv..

 

Hadde du i tillegg søkt i forumet ville du ha funnet akkuratt det samme svaret.  :yes:

Spill kan man laste ned gratis fra nettet?

Hva er det å foretrekke? BT dingle eller usb kabel?

 

Følger det med programvare?

 

Hvor lang rekkevidde er det med BT, må den ha fri sikt? Ettersom jeg har bare usb bak på maskinen.

 

Edit : Fant ut at det er enten 25 eller 100 meter rekkevidde ;)

Endret av lie
Lenke til kommentar

kjøp deg en bt-dongle du. billig og greit. kjøpte en D-Link DBT 120 for 300kr for et par uker sider. billig investering, og kjekt å ha. om du vil kan du jo bruke bt-headsfree til moben (om du vil kjøpe deg sånt) på pc'en om du har bt-donglen, til skype og lignende...

 

du trenger på ingen måte fri sikt for å overføre på bt. bare ikke pakk pc'en (eller mob'en for den del) inn i en supermann-sikker blyboks, så funker det helt fint gjennom skrivebord og vegger innemfor rekkevidden...

Lenke til kommentar

tja, det kommer vel litt ann på mobilen. med din ny-bestilte 6230 tror jeg ikke du kan det. ser for meg at du nok må ha noe slags program for å få det til (har kun prøvd nokia-telefoner, så det kan jo kanskje gå med andre merker)

 

selv har jeg en 6260, symbian-telefon. det kjekke med symbian er jo at man kan legge inn programmer for det meste! er du god på programmering kan du (såvidt jeg har skjønt) faktisk lage dine egne programmer (det går kanskje med java på modeller uten symbian også? :hmm: )

 

som sagt, det kommer alt ann på telefonen din... men du vil jo uansett ikke få samme friheten som ved pc'en. med liten skjerm og begrensede kontroller kan det liksom ikke blir helt det samme....

 

edit: det finnes så klart noen sider hvor du kan laste ned graits spill, men de fleste tar seg vel betalt for slikt nå til dags... ingenting skal være gratis!

Endret av Archeron
Lenke til kommentar
edit: det finnes så klart noen sider hvor du kan laste ned graits spill, men de fleste tar seg vel betalt for slikt nå til dags... ingenting skal være gratis!

 

Nei slik har det blitt. Men får vel google seg frem litt ;)

 

Kan man laste opp spill/programmer til pc, og bruke de der?

 

Når det gjelder os på mobilen er jeg ikke riktig sikker selv.

Men skulle tenkt meg om to hakk før jeg bestilte. Symbian er vistnok som jeg har skjønt, ett par hakk bedre. Bestilt er bestilt.

 

Skal hente pakken i dag, så kan si at jeg gleder meg som en unge.

Skal derifra ned på pcutstyr for å hente en dvdr og Dongle.

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=146832

 

den skal vel fungere greit? :hmm:

 

Dongle virker utrolig gøy og praktiskt.

Når det gjelder minnekort til mobilen, har jeg lest litt forskjellig.

Hva er det største som skal fungere til den? 256mb?

Og hvilken, vil ikke bestille meg noe som ikke fungerer.

 

Følger meg nesten som en guttunge igjen. Rene julaften for meg i dag.

Endret av lie
Lenke til kommentar
Kan man laste opp spill/programmer til pc, og bruke de der?

 

litt usikker på hva du mener med dette? om du kan lasta opp prog's fra mobilen til pc'en? er litt usikker på hva du egentlig kan gjøre med den 6230'en, sånn med tanke på muligheter til å bruke den sammen med pc'en liksom. aldri hatt noe connection mellom mob og pc før jeg kjøpte meg symbian-tlf.

 

Når det gjelder minnekort til mobilen, har jeg lest litt forskjellig.

Hva er det største som skal fungere til den? 256mb?

 

her er jeg usikker, dette er et godt spørsmål. har ikke kommet lenger enn at jeg enda har det 32mb-kortet som fulgte med min (samme som følger med din skulle jeg mene). det har vært endel diskusjon rundt dette med størrelse, og noen har visst hatt problemer med formateringen av store kort. eneste råd jeg kan gi deg her, om du skulle ville oppgradere til større kort, er å bare lese rundt og spørre folk som har testet det selv, helst med samme tlf som du har. i teorien skulle du vel kunne bruke ihvertfall så stort som 256, og kanskje også 512.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan man laste opp spill/programmer til pc, og bruke de der?

 

litt usikker på hva du mener med dette? om du kan lasta opp prog's fra mobilen til pc'en? er litt usikker på hva du egentlig kan gjøre med den 6230'en, sånn med tanke på muligheter til å bruke den sammen med pc'en liksom. aldri hatt noe connection mellom mob og pc før jeg kjøpte meg symbian-tlf.

 

Når det gjelder minnekort til mobilen, har jeg lest litt forskjellig.

Hva er det største som skal fungere til den? 256mb?

 

her er jeg usikker, dette er et godt spørsmål. har ikke kommet lenger enn at jeg enda har det 32mb-kortet som fulgte med min (samme som følger med din skulle jeg mene). det har vært endel diskusjon rundt dette med størrelse, og noen har visst hatt problemer med formateringen av store kort. eneste råd jeg kan gi deg her, om du skulle ville oppgradere til større kort, er å bare lese rundt og spørre folk som har testet det selv, helst med samme tlf som du har. i teorien skulle du vel kunne bruke ihvertfall så stort som 256, og kanskje også 512.

Da har jeg fått leka meg litt med BT dongle og mobilen.

 

Er ganske gøy faktiskt ;)

Lastet opp den del spill og musikk.

 

Nokia suit fungerer fint, men har virkelig problemer når jeg kobler meg til på nytt.

 

Jeg måtte avinstallere Nokia programmet å legge det inn på nytt.

For når jeg kobler mobilen til på nytt, så fungerer det rett å slett ikke lenger.

 

Noen som har vært borte i det før?

 

Bruker mobilen mer strøm når BT står på 24/7 ?

 

Overasskende bra lyd med medfølgene handsfree med mp3. :)

Lenke til kommentar
Greit å ha BT- Dongle, for nå kommer også alle telefoner med bluetooth, er greit å ha det tilfelle man bytter mobilen osv.. isteden for å ha mange kabler hjemme.

enkel, liten og grei ;)

Alle telefoner kommer nok ikke med bluetooth, men fler og fler, ja.

 

Ville aldri vurdert å kjøpe en telefon uten i disse dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...