aaandy Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Heisann ! Finnes det noen programmer som lar meg velge hvilke sider barna kan få tilgang til, eller en måte jeg kan følge med fra min pc, hva barna bruker pc`n til.. ?? Har i det siste lagt merke til at det er "intens" lukking av sider når jeg kommer inn.. Kan for eksempel "remote desktop" brukes til noe i denne sammenheng ? Mvh: aaandy
Format71 Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 en eller annen vnc-variant kan brukes til dette. Alt de vil se på sin maskin når du logger deg inn for å 'sniffe' er et ikon i systray som endrer litt farge. Selv vil jeg anbefale Utlr@VNC. Installerer du driver-tillegget for den er den (relativt) lynkjapp! -Vegar
dessessop Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Du kan jo selfølgeli sette opp ein proxy server, men det er vel ganske mykje arbeid. Det finest vel og program som er bereknet på storebror virksomhet uten at eg kjem på nokon namn i farten. Det beste vil nok vera å snake med sine barn om internet. Personeligt synest eg ein heller bør kunne stole på sine barn enn å overvåke og mistenkeligjøre dei.
aaandy Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Ja, er enig i dette, men de er ikke verre enn at de sletter loggen etter seg, og jeg tror ikke de driver med "skumle" ting, men tenkte at at hvis jeg kan se hva det er de driver med, så er det lettere å vite hva jeg kan si av "oppbyggende/formanende" ting til de.. Har ingen ønsker om å spionere på de, bare ta en kikk en gang iblandt og følge litt med på at de har "sunne internettvaner" aaandy
aaandy Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 en eller annen vnc-variant kan brukes til dette. Alt de vil se på sin maskin når du logger deg inn for å 'sniffe' er et ikon i systray som endrer litt farge. Selv vil jeg anbefale Utlr@VNC. Installerer du driver-tillegget for den er den (relativt) lynkjapp! -Vegar Skal dette programmet installeres på begge maskinene ?
Fixer'n Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Du kan bruke internettsecuriti til norton. Der kan du sette opp vilke sider som ikke er lov til å besøke, forbutte søke ord. Du lager en andminkonto og en konto til barna så di ikke kan slå av internettsecuriti.
kvikks Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Det beste vil nok vera å snake med sine barn om internet. Personeligt synest eg ein heller bør kunne stole på sine barn enn å overvåke og mistenkeligjøre dei. Enig i dette! Men hvor gammel er de? Er det veldig unge ville eg nok kanskje satt sperring, men er man 12 + burde det ikkje være noe behov. For å si det slik, de får se det vil se på nettet uansett hva du måtte gjøre. Kanskje ikkje på maskina heime. Stol på dine barn og heller prat med de om bruk av internett..
Ueland Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Tror egentlig at man bør vurdere litt mer enn kun å sjokke loggene til IE/opera etc, må jo huske at dem kan chatte med folk og.. Og uansett hvor mye man snakker med barn om slikt kan noe skje..
mandela Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 (endret) perfect keylogger Endret 22. mars 2005 av modellmakt
Format71 Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 VNC må inn på begge maskiner ja. Kjører en server på maskinen du ønsker å se på. Den kan settes opp som en service som starter automatisk. På din maskin kjører du en viewer. -Vegar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå