Gå til innhold

Ett par dyrebilder,and og rev


Anbefalte innlegg

En liten and som flaksa med vingene. Jeg sto klar med kamraet :)

200MM (ca) F9.0, 1/800

 

Ducky.jpg

 

 

Denne reven var det min kjære som så på ett jorde. Jeg bråsnudde bilen å var sjeleglad jeg hadde kamraet NESTEN klart i baksetet. Brukte 300MM og F5.6 ,1/80

 

Er ikke helt sikker på utsnittet her,men syntes det funker ganske greit. Er litt usikker på busken på høyreside.

 

Foxy.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Stokkand-bildet ble veldig bra! Bra med den diffuse bakgrunnen og jeg likte skyggene i vingene og "buken". Syns ikke utsnittet ble så bra, men vet ikke hva som kan forandres. Syns det ble bra at vingene ikke ser "frossne" ut, slik at det blitr litt liv i bildet.

 

Reve-bildet likte jeg ikke så godt. For det første matte og kjedelige farger og for det andre en del bildestøy. Var det kveld? Bildeutsnittet er jeg heller ikke helt fornøyd med..

 

Stpkkanda ble kul :w00t:

Lenke til kommentar

Revebildet er tatt rett før solnedgang, så det var på randen av hva linsa klarte, det er ett utsnitt av ett større bilde, jeg har ikke gjort allhverden med det annet en resize, så mye kan nok gjøres, men alikevel. Fargene kommer jeg ikke til å gjøre så mye med , de var "grå" i utgangspungtet så å ordne mye der blir litt galt.. Det er klart alle bilder er ikke like fargerike. Dette er en av dem.

 

Kan prøve å fjærne støy,men fargene er det lite jeg får gjort med

Lenke til kommentar

Litt kjedelige utsnitt, men det er kanskje ikke så mye spillerom på reven. Litt blasse farger og kontraster synes jeg. På revebildet må du prøve å fremheve reven fra bakgrunnen. Går veldig i ett.

Posituren på anda er bare helt upåklagelig :) Skikkelig stilig.

 

F828

Lenke til kommentar

Anda ble for kjedelig. Ender er lette 'å få tak i', og da forventer man noe ekstra. Det er desuten utbrent i fjærene, og gjengrodd ved hals og hode. Men posituren og situasjonen er bra.

 

Jeg liker revebildet bedre. Mye mer sjeldent og dermed mer interessant. Skulle jeg justert utsnitt, så ville jeg klippet mer til venstre, slik at reven står omtrent 1/3 til venstre og kikker innover i bildet.

Lenke til kommentar

Har sittet å pusla litt med anda mi, justert litt på farger, skarpet litt og fjernet støy.

 

 

måtte nedskalere litt for å få den til å passe på siden her,men jeg syntes den har blitt bedre, noen som er enig/uenig ?

 

Her er bildet uten tilpasset for forumet.

post-209-1111612193_thumb.jpg

Endret av Scanor
Lenke til kommentar
Og her er en ny utgave av reven, brukte ett litt annet bilde som jeg syntes var litt skarpere. Har gjort en solid crop fra originalbildet, men det er ikke enkelt å få dette perfekt. hvis noen har tips så kom gjerne med dem.

Spennende å treffe på en rev. Men problemet er at det sjelden blir bra bilder

av det, for reven stikker av før du kommer nært nok på.

 

Ditt bilde lider av akkurat det.

Du traff på en rev i ganske kjedelige omgivelser, og når omgivelsene utgjør

så stor del av bildet som dette blir det ikke så veldig bra.

 

For at dette skal fungere må enten omgivelsene være så fine at reven

utgjør et miliøskapende element i bildet. Eller at du kommer så tett innpå

reven at du får et nærbilde.

 

For å få dette bedre må du ut å finne reven igjen...

 

 

Roger

Lenke til kommentar

Hei!

Skal kommentere stokkand-bildet:

Jeg må si at det originale bildet blir mer naturlig. Det siste blir for blått og fargene blir "uekte" altså ikke naturlige. Syns også at originalen er mye skarpere enn den siste versjonen selv om den sitse er på noe rundt 600 kb og den andre rundt 100 kb :hmm:

Likte det første bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...