Gå til innhold

Ulitimate bilspill for ratt og pedaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det ultimate bilspillet for og spille me ratt og pedaler?

Har akkurat spilt gjennom Nfsu2 og Flat out så sitter nå og lurer på hva jeg skal kjøpe nå da?

Må ha nytt bilspill......

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Live for Speed skal visst være et bra spill, er ikke så hyper grafikk, men realistisk, sies det. Er visst også ganske vanskelig uten ratt og pedaler, men jeg klarte det nå ganske fint uten.

Ellers så er vel egentlig alle bilspill bedre med ratt og pedaler, kan kontrollere svingradiusen(?) bedre, istedet for å ha full sving hele tiden.

EDIT: Du kan laste ned demo av LFS herfra. Med den kan du kjøre 3 biler og 1 bane, og kjøre online med de 3 bilene. Skal du ha fullversjonen må du kjøpe den online (fra samme side).

Endret av PCXray
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva du legger i "ultimate" Alle blispill er vel bedre med ratt, og alle KAN spilles uten.

For meg betyr "ultimate" i denne sammenheng, at rattresponsen er nøyaktig, realistisk, samt at bilen oppfører seg så realistisk som mulig. Det er dessverre ikke så veldig mange slike spill, og NFSU er definitivt ikke en av dem.

Av de jeg har prøvd er det egentlig bare Richard Burns (rally) og F1 Callenge 99-02 (formel 1) jeg virkelig syns er bra. Collin Mc Rae 2 er heller ikke så aller værst.

Til F1 Callenge får man forresten også en addon, mod som gjør at man kan kjøre BTTC biler, som også funker ganske bra. I tillegg har man telemetridata fra hver minste ting som er til stor nytte om du vil forandre oppsett på F1 bilen.

Smaken er jo som baken, så det er ikke sikkert mine forslag er noe for deg, men skal du virkelig ha utbytte av et bra force feedback ratt, og ikke gir opp selv om du ikke klarer å holde deg på veien de første timene er det i alle fall gode spill ;)

Jeg har forresten også hørt gode ord om Live for speed, men har ikke testet det selv.

Skrevet
For det er jo så tilgjengelig på PC...

Vel, trådstarter sa jo ingenting om at det skulle være på pc, så GT4 var jo ett ganske bra forslag!

Skrevet (endret)
Vel, trådstarter sa jo ingenting om at det skulle være på pc, så GT4 var jo ett ganske bra forslag!

Forum -> Spill -> Diskuter spill og tilbehør - PC

:hmm:

Endret av PCXray

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...