Gå til innhold

Adblocker, hvilken er minimalistisk og bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte adblockern til norton før, den var jo veldig bra egentlig. Bruker ikke norton mer så nå må jeg skaffe meg noe adblock ting. Jeg lasta ned den extension tingen til firefox som heter adblock. Den var ikke særlig bra, når jeg fjernet reklame og sånt så ble det bare erstattet av et hvitt vindu der reklamen skulle vært.

Jeg lurer bare på hva som er det minste, enkleste, lite resurskrevende programet til og fjerne reklame og sånt?

Det er irriterende med de jevla sinnsykt store dingsene på vg og dagbladet, er jo noen her på hw.no også. Blir så mye mer plass med lite reklame :)

Jeg orker ikke mer skrikelyder fra høytalerne når jeg ruller over mobil ringetone reklamer eller notar visning dritt... osv

(jeg bruker jo firefox,antivirus og firewall mangler bare en adblocker :) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adblock fungerer helt ypperlig den, jeg tipper du bare må definere reglene dine bedre. F. eks. når du skal blokkere en reklamebanner, høyereklikker du på banneren og velger adblock. Du får så opp et valg, "Ad adblock filter". Denne består gjerne av en lang url. Hvis du kutter vekk det bakerste delen vil du luke ut mye mer, for det er jo mange forskjellige reklamebannere som blir brukt, og hver har ulik url. På dagbladet.no bruker jeg f. eks. "http:// www.dagbladet.no/an" som en regel. Denne metoden kan du bruke på alle slags sider du vil blokkere reklame.

Skrevet

Det beste programmet du kan bruke til adblocking er uten tvil Proxomitron. Selv om programmet i seg selv ikke blir utviklet lengere, finnes det mange gode steder der du kan laste ned oppdaterte ad lister, dersom du vil det.

Det er også ekstremt kompakt, krever minimalt med systemressurser og er svært enkelt å sette opp. Samtidig som det kan konfigureres akkurat slik du vil. Med noen enkle grep kan du definere nye regler, og vise websider slik du vil se dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...