Gå til innhold

lyden går for fort. hjelp...


Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet fra Nvidia til et Radeon 9800pro kort, og nå er lyden av filer avspilt alt for rask. Enkelte sanger høres litt smurfete ut.

 

oppsett ellers:

XP SP2

768 MB RAM

SB audigy 2

 

 

noen som kjenner til problemet, og kan si meg hvor problemet ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"smurfingen" ble borte når jeg satte sampling til 96 kHz, takk for den.

 

men det er fortsatt feil med lyden. første sekund av hver låt høres ut som den hopper, altså spiller begynnelsen to ganger før sangen begynner. Enkelte sanger bare hopper gjennom hele sporet..

Lenke til kommentar

Se om du kan låse evt opplåse samplingsfrekvensen og se om problemet forsvinner.

Om problemet bare gjelder WinAmp kan du prøve en annen Output-plugin, f.eks DirectSound Output v2.x - den fungerer supert til meg, selv om Mp3'ene er 44.1Khz og frekvensen på lydkortet mitt er låst til 48KHz.

 

edit: løse = låse

Endret av skag1
Lenke til kommentar

No problemo! :)

 

Om du noen ganger i framtiden opplever smurfing av andre applikasjoner/filmer/spill o.l. kan du låse frekvensen til 44.1 KHz som er "standard". Du vil ikke kunne høre noe forskjell fordi øret ditt er ikke i stand til å høre høyere enn 18 - 20 KHz. Ved 44.1 KHz får du 22.05 "ekte" KHz, altså litt over. 48 - 96 KHz brukes som regel av musikere når man tar opp ting. Også er jo det meste er allerede i 44.1 KHz og kan ikke kompansere for de "tapte" øvre frekvensene selv om du stiller samplingsfrekvensen høyere.

 

44.1 KHz brukes jo på CD'er og duger i lange baner for folk flest :)

 

For WMP kan du prøve å avinstallere og legge inn på nytt, om WMP kan avinstalleres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...