Gå til innhold

Harddisken gjør slik at jeg ikke kommer inn på pc'


Anbefalte innlegg

Jeg tror det er noe serriøst galt med den ene harddisken min. Når den er tilkoblet kommer jeg meg ikke inn på dataen. Jeg kommer bare til at XP booter (en sånn grønn dings går over skjermbildet). Etter det blir det bare svart, skjermen slår seg ikke av, det lyser liksom bak det svarte. Og lengre kommer jeg ikke. Har oxo prøvd å koble den til en annen pc, og da skjer akkurat det samme.

 

Har hatt litt problemer med denne harddisken før dette skjedde. Vil gjerne ha det som ligger på harddisken.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Første du kan prøve gjøre er kjøre opp i safemodus. og kjøre en test på disken.. en disc scan.

Derretter om det ikke funker så kan jeg anbefale at du drar ut ide kabelen og setter den på nytt på plass. evt skifter ide kabel til en av de andre ledige.

 

post nytt om dette ikke funker

Lenke til kommentar

Kjenner til problemet men jeg har hatt problemet kun i ide disker.

Gjør det samme bare med sata kabelen om ikke prøv bytt den.

Om det ikke funker så kunne du prøvd resette bios ( anbefales ikke om du ikke vet hva du må sette tilbake igjen om det ikke funker)

Problemet kan skyldes et virus du har fått så du kan også teste å sette windows tilbake i tid. windows system restore heter det.

 

lykke til.. post igjen m det ikke funker

Lenke til kommentar

For en stund siden fikk jeg disse feilmeldingene når dataen hadde stått på en stund.

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Teknisk informasjon:

Stop: 0x00000077 (0xC0000185, 0xC0000185, 0x00000000, 0x023C3000)

 

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Stop: 0x0000007a (0xE158A554, 0xc0000185, 0xBF945C7B, 0x039F4860)

win32k.sys - address BF945C7B base at BF800000 datestamp 41127907

 

Da installerte jeg windows på nytt men problemet var der fortsatt, og etter en stund så fikk jeg det problemet med at pc'n ikke kommer forbi bootingen. Da koblet jeg fra den harddisken som xp var installert på (som det oxo var problemer med), og intallerte windows på den andre harddisken min. Siden da har alt funket, men jeg skulle så gjerne ha det som ligger på den harddisken.

 

Har oxo prøvd å bruke andre kabler og brukt en annen slot på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Har èn. Men det er jo tydelig at det er noe feil med harddisken.

 

Edit: må bare minne om at jeg hadde prøvd å sette den inn i en annen maskin og da funket det ikke heller.

btw... Jeg har jo ikke det prob når jeg har tatt den ut..

Endret av MIZZ_HELL
Lenke til kommentar

nei sjeldent i ditt tilfelle.. jeg har hatt de samme prob. å skifte plassen på ramen hjelper.. restore windows... . det finnes masse løsningner.. det er ikke fysiske feil det tyder på. så lenge du ikke har klart å gi den et kraftig smell.

Ser ut som mer at det e rvirus eller noe av det jeg sa det var

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...