Gå til innhold

Tips til gode Disney-filmer


Cerb89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er ikke Løvenes Konge i produksjon lengre? Når kan vi forvente at den kan kjøpes i norske butikker igjen?

 

Den har ikke vært i produksjon på lenge. Må sikkert kjøpe den brukt om du skal ha den. Vil ha den selv, men kommer nok en superedition en eller annen gang.

Lenke til kommentar

Hvis du får tak i Skjønnheten og udyret så må du si i fra, for den filmen har jeg lett lenge etter. Jeg var så dum og ventet på at den skulle komme på salg, men da jeg skulle kjøpe den var den ikke lenger å få tak i. Som dere kanskje vet så lages det kun et visst antall dvder av hver Disney-film og filmer som Løvenes konge og Skjønnheten og udyret er svært vanskelige å få tak i om dagen. De kommer heldigvis tilbake, men ikke før man har ventet noen år. Og jeg gidder ikke bruke 1000 kr på en dvd. Og nei, å kjøpe fra play.com etc er ikke aktuelt. Jeg er ikke spesielt glad i dubbede filmer, men akkurat Disney-filmer vil jeg ha på både norsk og orginalspråket. Uansett har jeg Skjønnheten og Udyret på orginalspråket og på norsk vhs, men leter da etter den norske versjonen.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Løvenes Konge i produksjon lengre? Når kan vi forvente at den kan kjøpes i norske butikker igjen?

 

Disney har visst en policy om at de kun lager et visst antall dvder av en versjon. Jeg var smart nok å kjøpe Løvenes konge da den var å få tak i på dvd, så den har jeg, men jeg mangler Skjønnheten og udyret. Heldigvis dukker dvdene opp igjen ved jevne mellomrom, når det har gått noen år. Vet ihvertfall at i 2010 kommer Skjønnheten og udyret tilbake, sikkert med en del ekstramateriale osv.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Løvenes Konge i produksjon lengre? Når kan vi forvente at den kan kjøpes i norske butikker igjen?

 

Disney har visst en policy om at de kun lager et visst antall dvder av en versjon. Jeg var smart nok å kjøpe Løvenes konge da den var å få tak i på dvd, så den har jeg, men jeg mangler Skjønnheten og udyret. Heldigvis dukker dvdene opp igjen ved jevne mellomrom, når det har gått noen år. Vet ihvertfall at i 2010 kommer Skjønnheten og udyret tilbake, sikkert med en del ekstramateriale osv.

Så hvis vi er tålmodige så kommer Løvenes Konge på DVD på nytt om en liten stund den også?! Noen som har et år/dato?

Lenke til kommentar

Skal vi snakke Disneyfilmer vil jeg anbefale de Donald og Mikke-samlingene. Strengt tatt er de ikke vanlige filmer, men samlinger med en rekke ganske gamle, kortere tegnefilmer. Jeg har ikke den Mikke-samlingen ennå, men den Donald-samlingen er utrolig interessant og ganske morsom til tider. Vi snakker tiden lenge før Donald flyttet til Andeby, så til tider kan det være litt vanskelig å kjenne ham igjen utseendemessig siden han har forandret seg så mye opp gjennom årene. Dolly er også med nå og da, men også hun er helt forskjellig fra det vi er vant med i våre dager.

 

Ellers regner jeg personlig Disney-filmer i to kategorier. Gamle tegnefilmer som Robin Hood, Lady og Landstrykeren, Bambi, Snøhvit og alle de der og nyere filmer som Løvenes Konge og oppover. (uten at jeg skal si den var den "første" nye filmen). Når det gjelder historie, underholdningsverdi og alt det der strekker begge kategoriene seg i begge retninger, men de gamle tegnefilmene ble laget på en helt annen måte enn i våre dager. Nå for tiden handler det mest om å gjøre filmen ferdig så snart som mulig for å tjene raske penger (noe som forklarer alle oppfølgerne), men i gamle dager brukte de mye mer tid på selve tegningene. Det gjør at filmer som Bambi og Askepott har mye mer "liv" i hvert bilde enn for eksempel Løvenes Konge, selv om den selvsagt også er en klassiker. ;)

 

Når det gjelder CGI-filmer gidder jeg ikke engang plassere dem i en egen Disney-kategori da de har en helt annen stil enn tegnefilmene, igjen uten at det nødvendigvis har noe å si for kvaliteten på underholdningen og alt det der. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Løvenes Konge i produksjon lengre? Når kan vi forvente at den kan kjøpes i norske butikker igjen?

 

Disney har visst en policy om at de kun lager et visst antall dvder av en versjon. Jeg var smart nok å kjøpe Løvenes konge da den var å få tak i på dvd, så den har jeg, men jeg mangler Skjønnheten og udyret. Heldigvis dukker dvdene opp igjen ved jevne mellomrom, når det har gått noen år. Vet ihvertfall at i 2010 kommer Skjønnheten og udyret tilbake, sikkert med en del ekstramateriale osv.

Så hvis vi er tålmodige så kommer Løvenes Konge på DVD på nytt om en liten stund den også?! Noen som har et år/dato?

 

Jepp, stemmer det. Jeg finner egentlig ingen god liste, men det går jo an å sjekke innom denne siden, kanskje den kommer snart. Selv har jeg ventet ganske lenge på Skjønnheten og udyret, så man må smøre seg med tålmodighet ja.(..)

Lenke til kommentar

Hvis man vil ha tak i Disney klassiskerne vil jeg anbefale å leite på litt "rare" sjapper. DVD butikker som ligger utenfor sentrum, kanskje noen med litt "sære" eiere.

 

Jeg har selv funnet alle sammen på forskjellige butikker. Jeg har alle fra 1-47, men mangler nr. 3 Fantasia.

 

Den siste (Aladdin nr. 31) fant jeg på -Nille til 79 spenn.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...