Gå til innhold

3000+ ,en flaskehals?


Xiphac

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål som kanskje noen kan gi en tilbakemelding på.?

Det jeg lurer på er om cpu'en min er flaskehalsen i systemet mitt nå,eller hvor lenge det er til den blir det.Den er jo tross alt et par år allerede sammen med HK.

Og ,Hvor mye er ytelsesforskjellen fra min cpu og en AMD 64 på tilsvarende klokkehastighet?

 

Her er i hvertfall min hardware:

 

AMD XP 3000+ (Barton)

Asus A7N8X2.0 nForce2

1Gb 3200

XFX GeForce 6800 Ultra

Levicom 500W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg vil si at både hovedkort og cpu kommer til å bli flaskehalsen på maskinen din. Vil anbefale deg å skaffe deg et nytt HK med høyere buss hastigheter, som igjen vil kreve ny cpu. Hvis du sverger til AMD er Athlon 64 3200+ en god cpu som gir mye for pengene + at den klokker godt hvis det er intressant. Vil anbefale deg å kjøpe Socket 939, da denne er mer fremtidsrettet enn 754 og at den støtter dual ddr. Litt greit å ha muligheter for oppgradering uten å bytte ut alt er ikke du enig?

 

Ellers kan en ny kjapp HD utrette mirakler med maskinen din, hvis du har s-ata kan jo du ta en titt på WD Raptor diskene... :cool:

 

R

Lenke til kommentar

Takk for input,eneste fordel med nåværende cpu,måtte være at multiplier ikke er låst. HK mitt støtter ikke s-ata disker,men etter en bios flash kom det frem at den støtter dual channel mode ihvertfall.

Er godt fornøyd med AMD,så regner med at det blir det også fremover.

Men nå skal det sies at skjerkortet mit er AGP,fåes det HK med nForce4 brikkesett og AGP? Eller må jeg gå for nForce3?

Kjøpte visst skjermkort på galt tidspunkt. :/

Lenke til kommentar

Takk for svar, joda jeg bruker pc'n hovedsakelig til spill og etter jeg gikk fra GeForce 4 til 6800 U, går det rimelig greit i svinga. Deter vel bare jeg som syntes cpu'en min begynte å bli en pingle mot de nye 64 bits'ene ute på markedet i disse dager. Jeg har forresten Corsair Twinx 3200xl.

Så da følger jeg rådet og venter.

Lenke til kommentar

Kan nok bli en flaskehals CPUen og hovedkortet her ja. Har du prøvd å overklokke, for å få mer ytelse? Du kan jo i første omgang prøve å overklokke CPUen for å se hvor langt du kommer.

 

Ett socket 939 oppgradering bestående av:

EPoX EP-9NDA3+,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,DDR, AGP8X

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED m/vifte

 

Ville jo vært en meget god oppgradering som gir utrolig mye for pengene.

Lenke til kommentar

Ja en AthlonXP 3000+ er en flaskehals til ditt Geforce 6800 Ultra kort i spill! Geforce4 kortet du hadde stod mer i stil til resten av systemet liksom. Hvorfor vente med å oppgradere som det ble nevnt her?

 

Min anbefaling :

- Athlon64 3000/3200/3500+ "Venice" (kommer om en måned og erstatter "Winchester")

- MSI K8N NEO2 Platinum (ikke Epox kortet)

 

En oppgradering som koster deg veldig lite, men gir mye bedre ytelse i spill enn din gamle AthlonXP prosessor.

Lenke til kommentar
Ja en AthlonXP 3000+ er en flaskehals til ditt Geforce 6800 Ultra kort i spill! Geforce4 kortet du hadde stod mer i stil til resten av systemet liksom. Hvorfor vente med å oppgradere som det ble nevnt her?

 

Min anbefaling :

- Athlon64 3000/3200/3500+ "Venice" (kommer om en måned og erstatter "Winchester")

- MSI K8N NEO2 Platinum (ikke Epox kortet)

 

En oppgradering som koster deg veldig lite, men gir mye bedre ytelse i spill enn din gamle AthlonXP prosessor.

helt enig med deg. Msi k8n neo 2 er et bra valg med athlon 64 3000+ og høyere.

ps! meget viktig og ha 1 gig minne med dagens systemer, merker sinnsyk forskjell fra 512......

Lenke til kommentar

Spellbound: Vil påstå at du ikke vil få så mye bedre/raskere om du bytter. Det var smartere å bytte skjermkort, du har mer glede av det enn nytt hk, cpu, ram?

Ville ventet med å bytte var eg deg, du leter vel ikke etter unødvendige utgifter?

 

Har en bærbare med xp 64 3000+/ 1024 og 2 stasjoneære pc'er med xp 64 3400+/ 512.

Eg kan ikke merke noen forskjell mellom dem i bruk, men selvsakt er det mer krefter i en 3400/2400MHz kontra 3000/1800MHz. Forskjellen er så liten at det ikke er verd pengene i å bytte.

Lenke til kommentar

En Athlon64 3000+ er en del raskere enn en AthlonXP 3000+. Verdt pengene hvis du spiller mye, ellers ingen vits i å bytte.

 

For å utnytte potensialet i de raskeste og nyeste skjermkorta, så trenger man en rask nok CPU. Hva tror du skjer hvis du har en 50 Ghz CPU og ett Geforce 6800 Ultra kort? Skjermkortet vil være flaskehalsen. Samme er en XP 3000+ for ett 6800U kort. Er ikke snakk om 100 fps forskjell i spill, men forskjellen er der fordet!

Lenke til kommentar

Hvis skjermkortet er et ledd i en oppgradering, altså at du kjøper en ny bedre cpu seinere hadde ikke jeg nølt et sekund. Har en barton 2500@3200 som kjører sammen med et x800xt PE. Scorer ikke langt unna hva en med en mye bedre cpu gjør.

Lenke til kommentar

Alt er vel flaskehals bortsett fra skjermkortet, men om du vil merke så utrolig ytelse forskjell hvis du gikk over til feks A64 3200, nei, tror ikke det.

 

Det er klart at du vil se dette i tester ol, men, å skifte ut alt det du må for å score litt ekstra i 3D mark, nei, da hadde jeg ventet til dual CPU'ne hadde kommet :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Alt er vel flaskehals bortsett fra skjermkortet, men om du vil merke så utrolig ytelse forskjell hvis du gikk over til feks A64 3200, nei, tror ikke det.

 

Det er klart at du vil se dette i tester ol, men, å skifte ut alt det du må for å score litt ekstra i 3D mark, nei, da hadde jeg ventet til dual CPU'ne hadde kommet :dontgetit:

Kan skrive under på dette her. Har byttet fra en barton 2500+ til en winnie 3200+ og kan strengt tatt ikke si jeg har merket noe forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...