Gå til innhold

SP1 eller SP2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eg synest ikkje SP2 er bra, når eg hadde det så bare kom det feil meldinger, kunne ikkje spille med andre eller på nettet, og kom ikkje inn på msn eller internett i det hele tatt

Har du sjekket Windows firewall? eller andre firewall som du har? SP2 kommer med en enkel firewall der du bestemmer hvilke koblinger som skal få tilgang

 

Godt mulig at de blokkerer utgående/inngående koblinger som gjør at du ikke kommer på spillservere og msn

Lenke til kommentar
eg synest ikkje SP2 er bra, når eg hadde det så bare kom det feil meldinger, kunne ikkje spille med andre eller på nettet, og kom ikkje inn på msn eller internett i det hele tatt

Har du sjekket Windows firewall? eller andre firewall som du har? SP2 kommer med en enkel firewall der du bestemmer hvilke koblinger som skal få tilgang

 

Godt mulig at de blokkerer utgående/inngående koblinger som gjør at du ikke kommer på spillservere og msn

er godt fornøyd med SP1 og symantec antivirus + firewall 2005 eg

Lenke til kommentar

jeg ins sp2 en gang, men den perioden var kortvarig. syntes den var unødvendig.

etter en stund fkk jeg også stygge popuplyder uten at jeg var på internett, det var ikke bare meg som fikk de stygge popuplydene, mange andre jeg kjente fikk også den popuplyden etter og ha ins sp2 :hrm:

Lenke til kommentar
eg synest ikkje SP2 er bra, når eg hadde det så bare kom det feil meldinger, kunne ikkje spille med andre eller på nettet, og kom ikkje inn på msn eller internett i det hele tatt

Har du sjekket Windows firewall? eller andre firewall som du har? SP2 kommer med en enkel firewall der du bestemmer hvilke koblinger som skal få tilgang

 

Godt mulig at de blokkerer utgående/inngående koblinger som gjør at du ikke kommer på spillservere og msn

Du har helt ret her Lost^.

 

Jeg vil bare si at jeg anbefaler deg å kjøre SP2.

Har selv hatt dårlige erfaringer med SP2 i start fasen..

Men etter siste formatering så kjørte jeg SP2 all the way på alle PCene.. og det funker som hakka møkk.

 

Det er også anbefalt å helst oppdatere til SP2 på en ren installasjon.. enn på en gammel windows installasjon...

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, jeg lastet ned sp2 for en ukes tid siden.

Installerte også på en ny maskin som nettop var blitt formatert.

Brukerfeil tror jeg ikke problemene mine skyldes... (er da litt skill med data :) )

 

Etter det jeg kan se virker det som sp2 virker helt greit hos noen, mens andre sliter med mye problemer...

 

Men, synes det er på så sin plass å komme med et klokt data utsagn: "Ikke bytt/oppgrader noe som fungerer"

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Nei, det er så absolutt ikke livsfarlig, men noen ganger har jeg irritert meg over at jeg la inn den og den oppdateringen fks.

Hva er poenget med å være "spydig" forresten ?

Jeg prøver bare å formidle menigene og erfaringer jeg har med tanke på sp2.

Synes uansett dette blir litt off-topc. Noe vi dessverre har nok av her på forumet...

Lenke til kommentar

Det er ein del problem med sp2, men desse problema oppstår bare på nokon maskiner. Eg har sp2 på denne desktop'en, og det fungerer smertefritt, men på laptop'en min (compaq) har eg gitt opp å installere sp2 ettersom datamaskina krasjer i restartinga etter installasjonen. (prøvd mange gongar, og formatert mellom kvar gong)

 

Eg meiner at det vil vere lurt å leggje inn sp2 direkte i windows-installasjonen, eller i alle fall ikkje vente noko serleg etter installasjonen.

 

Eg har ikkje prøvd å brenne mi eiga windows-plate og installere sp2 på direkten, men det eg gjer er før eg formaterer å brenne eit oppdatert virus-program og ein nettlesar inn på ei CD-plate. Då har eg alt eg treng til etter installasjonen. I installasjonen og ei stund etterpå har eg ute nettverkskabelen og gjer visse instillinger i registeret ol.

 

Når eg er ferdig med det set eg inn nettverkskabelen og installerar siste versjon av sp2 og alle sikkerheitsoppdateringane.

 

Då trur eg du skal klare å få ein optimalt god datamaskin. Det skulle i alle fall ikkje forundre meg om eit program som du har installert før oppgraderinga til sp2 klikker etterpå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...