Gå til innhold

Oppgradering av laptop (Thinkpad 570E)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har som forumtittelen sier en gammel IBM Thinkpad 570E. Mitt spørsmål er om det er mulig å oppgradere denne til noe som kan ligne dagens standard. I hvert fall med en litt større harddisk, litt mer ram og en raskere prosessor.

 

I dag har jeg følgende specs:

- Pentium 3 500 Mhz

- 128 Mb ram

- 10 Gb harddisk

 

Jeg ønsker:

- Centrino-prosessor

- 512 Mb ram

- minst 20 Gb harddisk

 

Alle forslag mottas med takk. Grunnen til at jeg spør er naturligvis at jeg er veldig glad i min kjære thinkpad og vegrer med mot å kjøpe en ny laptop da jeg er redd den fysiske størrelsen vil være mye større grunnet min tynne lommebok.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har som forumtittelen sier en gammel IBM Thinkpad 570E. Mitt spørsmål er om det er mulig å oppgradere denne til noe som kan ligne dagens standard. I hvert fall med en litt større harddisk, litt mer ram og en raskere prosessor.

 

I dag har jeg følgende specs:

- Pentium 3 500 Mhz

- 128 Mb ram

- 10 Gb harddisk

 

Jeg ønsker:

- Centrino-prosessor

- 512 Mb ram

- minst 20 Gb harddisk

 

Alle forslag mottas med takk. Grunnen til at jeg spør er naturligvis at jeg er veldig glad i min kjære thinkpad og vegrer med mot å kjøpe en ny laptop da jeg er redd den fysiske størrelsen vil være mye større grunnet min tynne lommebok.

 

På forhånd takk

Dessverre er det tilnærmet umulig å få den oppgradert til noe engang i nærheten av dine ønsker uten å sette igang produksjonsteamet til Asus i samme slengen, og alle andre team de bruker under utformingen av et hovedkort, kjøleløsning og innmaten i kabinettet.

 

Bærbare er skreddersydde på alle måter ut ifra hva for utstyr de leveres med når de lanseres. Dermed - dessverre for deg - er en bærbar datamaskin vanligvis sett på som en forbruksvare, og ikke oppgraderbar i det lange løp (ikke at noe egentlig er det i PC-verdenen).

 

PS: Minnekravet ditt og HD-kravet kan antageligvis oppnås, men jeg siktet mer til ønsket om Pentium M i denne krabaten, noe jeg ser på som en umulighet.

 

Du kan begynne med å laste ned Everest Home Edition fra Lavalys og finne ut nøyaktig hva for enheter og brikkesett som er brukt i din maskin. Da er du et skritt nærmere en minneoppgradering og bytting av harddisk.

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...