Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer, kaldstarthus i forgasser..?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Marvil Skrevet 30/03/2005 : 11:27

Hm, er det rart jeg ble forvirra nå..?

Vet VAG åssen forgasser som står i bilen min..? 

Sikkert litt forvirrende ja. Det er jo dessverre slik at bilprodusentene ved produksjon av bilen gjerne kjøper inn forgasser, girkasser, klutch, dynamo, starter, bremsedeler osv osv fra eksterne leverandører. Så lik bil kan ha forskjellige deler levert ny. Men heldigvis blir det jo skrevet ned da, så ut fra chassisnr kan man se akkurat hva som ble brukt på ditt eksemplar.

Det Opus har funnet frem til deg, er altså det samme som WAG har i sine registre.

Så om du føler deg trygg på at det ikke er ettermontert ny forgasser er det den du har. Eneste måten å si det helt sikkert, er jo da ved å se på den :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Er det mulig å se det uten å måtte demontere halve motorrommet..? Og i hvilken retning under panseret skal jeg se for å finne forgasseren..? :p

Skrevet (endret)

Ilfg Mekonomen har jeg en Pierburg, og ifølge Møller (AS Bil) er det en 2EE som står i den (originalt).

Kjedlig at ikke www.bruktbildeler.com hadde en slik forgasser..

Edit: Hvor lenge kan jeg kjøre uten et fungerende kaldstarthus om jeg bruker motorvarmer/det er varmt ute..?

Endret av Marvil
Skrevet

Problemet du beskriver bringer tilbake mange vonde minner fra min Golf II CL 85 modell.

Det som var problemet på min var en liten termostat tempføler som satt på baksiden av forgasseren. Den kostet 800,- og satt i to skruer. Jeg fikk vite av VAG teknikerene at den styrte når varmetråder i en liten kobberplate i innsuget på forgasseren skulle skrus på.

Så det som skjedde var rett og slett at det dannet seg is der når det kom fuktig kald luft om vinteren.

Jeg ville oppsøkt et VAG verksted hvis jeg var deg, og snakka, men gamle kara der (hvis det er igjen noen på verksteder som har sett forgassermotorer lenger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...