pcp160 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Marvil Skrevet 30/03/2005 : 11:27 Hm, er det rart jeg ble forvirra nå..? Vet VAG åssen forgasser som står i bilen min..? Sikkert litt forvirrende ja. Det er jo dessverre slik at bilprodusentene ved produksjon av bilen gjerne kjøper inn forgasser, girkasser, klutch, dynamo, starter, bremsedeler osv osv fra eksterne leverandører. Så lik bil kan ha forskjellige deler levert ny. Men heldigvis blir det jo skrevet ned da, så ut fra chassisnr kan man se akkurat hva som ble brukt på ditt eksemplar. Det Opus har funnet frem til deg, er altså det samme som WAG har i sine registre. Så om du føler deg trygg på at det ikke er ettermontert ny forgasser er det den du har. Eneste måten å si det helt sikkert, er jo da ved å se på den
Marvil Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Jepp. Er det mulig å se det uten å måtte demontere halve motorrommet..? Og i hvilken retning under panseret skal jeg se for å finne forgasseren..?
Marvil Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Aha, da får man skru og lete litt i morgen ellerno.. Takk.
Marvil Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 (endret) Ilfg Mekonomen har jeg en Pierburg, og ifølge Møller (AS Bil) er det en 2EE som står i den (originalt). Kjedlig at ikke www.bruktbildeler.com hadde en slik forgasser.. Edit: Hvor lenge kan jeg kjøre uten et fungerende kaldstarthus om jeg bruker motorvarmer/det er varmt ute..? Endret 5. april 2005 av Marvil
bzzlink Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Problemet du beskriver bringer tilbake mange vonde minner fra min Golf II CL 85 modell. Det som var problemet på min var en liten termostat tempføler som satt på baksiden av forgasseren. Den kostet 800,- og satt i to skruer. Jeg fikk vite av VAG teknikerene at den styrte når varmetråder i en liten kobberplate i innsuget på forgasseren skulle skrus på. Så det som skjedde var rett og slett at det dannet seg is der når det kom fuktig kald luft om vinteren. Jeg ville oppsøkt et VAG verksted hvis jeg var deg, og snakka, men gamle kara der (hvis det er igjen noen på verksteder som har sett forgassermotorer lenger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå