Gå til innhold

Demo av TrackMania Sunrise (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også laget et par tracks:

 

Assault the jumps er definitivt stunts! Jeg anbefaler at du endrer på beskrivelsen! Denne lider også av at ingenting skjer i begynnelsen.

 

Jeg liker ikke "ramper" så Two Islands og Skyway liker jeg ikke ;-)

 

I "Not enough coppers" kan du med fordel flytte eller fjerne det første checkpointet. Det siste er også "feilplassert".

 

Det er bra du har ofret noen coppers på pynting av banen!

 

JMHO

Poenget med starten på Assault the Jumps er rett og slett for at spilleren skal få bygd opp nok fart til å dra et 'spesielt' stunt på toppen av bakken, pluss å få et oversiktsbilde over tracket før man begynner. Det er klart man blir lei hvis man sitter og prøver gang på gang på gang på gang, men det er ikke det som er intensjonene mine med tracket.

 

Ramper er, etter min mening, en del av sjarmen med spillet. Har alltid vært fan av stuntkjøring, helt fra de eldste stunt-spillene på 90-tallet. Men, tja, smaken er som baken!

 

Men jeg fikk ikke helt med meg hva du mente hva så galt med den første checkpointen på Not Enough Coppers. Checkpointen er plassert der for muligheten å se en eventuell forbedrelse fra forrige løp eller motstandere. Det er mye enklere å se hvor man driter seg ut mellom tre checkpoints enn mellom to. Den siste er plassert slik for å unngå shortcuts.

Men skal jeg være helt ærlig, så ble ikke slutten på Not Enough Coppers slik jeg hadde planlagt. Langt ifra. Slutten ble verre enn verst, og det var fordi jeg ikke hadde flere coppers til rådighet. Derav navnet.

Lenke til kommentar
- Banen begynner med at jeg må holde framover i 12 sekunder, mao. det skjer egentlig ingenting på 12 sek. Det er ikke jeg noe fan av. Det er derfor alle mine baner begynner med en sving eller noe.

Kanskje du ikke er fan av det, men noe av det tøffeste (synes jeg) med slike baner, er at farten i begynnelsen er lik hver gang, slik at i dette tilfellet blir det en perfekt backflip. Mange baner som fungerer på den måten, jeg synes det er fancy. :) Går vel litt på smak også.

 

- Checkpointene er satt slik at jeg må bakke bakover noen steder? Eller er jeg for dårlig til å kjøre? En plass er checkpointet rett foran ett hopp!

Nå forstår jeg overhodet ikke hva du mener, jeg har kjørt banen _mange_ ganger, og chekpointene har aldri vært i veien for meg. Merkelig! :hmm: Det du sier, rett foran et hopp; hva mener du med det? Den er vel ikke i veien foran et hopp?

 

- Du kan godt pynte banen med noen dekorasjoner, fjell, innsjøer.

Gidder ikke :) Synes at energien skal gå til å gjøre banen morsom å kjøre, at ikke fokuset skal ligge i å ha trær og busker overalt. (den hadde kanskje trengt det, men jeg gidder ikke :p)

 

Alt i alt så er dette ikke en ferdig bane, jeg synes den trenger litt mer arbeid.

Jeg har lagt ut en ny versjon av banen, fikk du med deg det? Denne er litt forandret.

 

EDIT: Det ser ikke ut som at brukerene på tm exchange deler din mening, banen min har fått 6 awards allerede! :tease:

Endret av CurSi0
Lenke til kommentar

Jeg sitter på en PC som ikke har de kvasseste skjermkortet, så jeg burde egentlig ikke uttale meg. Jeg prøvde hjemme, og det er utrolig hvor stor forskjell det er mellom disse to maskinene. Ved lav framerate så er det som å se på at noen andre kjører, og jeg får ingen følelse av fart...

 

Men uansett... Jeg vet at ikke alle er enige med meg, og det fins mange baker der ute.... ;)

 

Jeg mente ikke at checkpointene var i veien, men at det var ett checkpoint rett foran ett hopp, slik at hvis jeg ikke klarer hoppet første gangen så sliter jeg grundig.

 

 

Jeg sier jatakk til kommentarer/kritikk om de banene jeg har laget! Kjør debatt!

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar
Jeg mente ikke at checkpointene var i veien, men at det var ett checkpoint rett foran ett hopp, slik at hvis jeg ikke klarer hoppet første gangen så sliter jeg grundig.

Hvis du ikke klarer et hopp første gangen får du ikke noe bra tid uansett, så da er det like greit å starte på nytt :p

Lenke til kommentar

Når du spiller online, så fungerer det ikke.

Der kan du jo trykke Return for å starte fra siste CheckPoint.

Hvis det ikke går å fortsette fra hver CP vil folk droppe å spille disse banene online.

 

Derfor prøver jeg å starte fra alle CP og se om jeg klare å komme videre til neste CP. Gjør det på alle banene som jeg lager

 

Og vær sikker: hvis du ikke gjør det blir det alltid kommentert.

 

Mange baner funker dessverre ikke online på grunn av dette

Lenke til kommentar

Når jeg lager baner så tenker jeg på hvordan det vil være å spille det på LAN, derfor er det viktig å sette ut nok CP.

 

Det er også grunnen til at jeg lar det skje noe "umiddelbart" etter start, slik at bilene blir litt spredd ut over. Jeg _tror_ det gjør det kjekkere å spille...

Lenke til kommentar

Fant spillet på en norsk side

 

Kan bestilles fra playX.no

 

http://www.playx.no/index.php?SCREEN=item&...5B5I&item=13266

 

 

Koster 285 kr

 

Men det må fortsatt betales moms :nei:

 

Derfor har jeg bestilt det fra play.com

http://play.com/play247.asp?pa=srmr&page=t...PC&title=179836

omregnet til norske kroner blir det vel ca 213 kr, kanskje tollmyndighetene ikke gir meg toll (på grunn av frakten er inkludert, det er jo lov å håpe)

Lenke til kommentar
Når du spiller online, så fungerer det ikke.

Der kan du jo trykke Return for å starte fra siste CheckPoint.

Hvis det ikke går å fortsette fra hver CP vil folk droppe å spille disse banene online.

 

Derfor prøver jeg å starte fra alle CP og se om jeg klare å komme videre til neste CP. Gjør det på alle banene som jeg lager

Jeg trodde det var vanlig å prøve å få best mulig tid når man spiller online også. Derfor begynner jeg alltid fra start hvis jeg krasjer. Vil jo vinne over de andre, spesielt med tanke på official mode.

Endret av stengah
Lenke til kommentar

Hei Cursi0, jeg fikk satt meg ned hjemme ett par minutter. Jeg slo deg på Sunbleached med 37.01.

 

Jeg er enig med Akky, CPs er viktig for LAN-spilling. Hvis jeg gjør en tabbe, er det frustrerende å måtte begynne langt bak de andre eller rett foran ett hopp eller noe som gjør at jeg må begynne helt i fra begynnelsen.

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar
CP?? Cerebral parese?

Nei, CheckPoint! :)

 

Og mr burns, stengah deler mitt syn ved checkpoints "Hvis du ikke klarer et hopp første gangen får du ikke noe bra tid uansett, så da er det like greit å starte på nytt". Dette er også min mening. Skal teste din rekord på sunbleached senere. :)

 

Har forbedret rekordene på mine baner, prøv dere på dem!

 

Til Akky: Jeg har startet en tråd her angående pris på trackmania sunrise.

Lenke til kommentar

Rekorden på Akkys "Run to the hills" er nå knust. 57:00.00 er den nye rekorden :D

 

CurSiO, Slidejumper er for lang og har for mange plasser det er mulig å drite seg totalt ut slik at man må begynne helt på ny eller rygge i evigheter. Sammen med den lange starten der ingenting skjer synes jeg den blir litt kjedelig. Når jeg spiller den synes jeg det virker som den er laget for å irritere spilleren litt, ikke underholde i.o.m. det er så vanskelig å klare den.

 

Number 1 synes jeg var mye bedre, der går det mye mer ut på hvordan man takler svinger og kurver og selv om man driter seg litt ut er det mulig å hente seg selv inn igjen. Det er en bane man hele veien kan perfeksjonere kjørestilen sin for å få den beste tiden uten å irritere seg over av man ikke kommer i mål hver gang.

 

Sånn, det var litt ris og litt ros til banene dine. Kanskje du bruker noe av det jeg skriver i neste?

Endret av Skjalg85
Lenke til kommentar
CurSiO, Slidejumper er for lang og har for mange plasser det er mulig å drite seg totalt ut slik at man må begynne helt på ny eller rygge i evigheter. Sammen med den lange starten der ingenting skjer synes jeg den blir litt kjedelig. Når jeg spiller den synes jeg det virker som den er laget for å irritere spilleren litt, ikke underholde i.o.m. det er så vanskelig å klare den.

Jeg hadde valget mellom å lage en enkel og kort bane, eller en vansklig og lang. Det som er bra med Slidejumper er at du kan ikke bare "gulle" deg igjennom den, det krever skills og mye øving for å få en god tid. Banen er laget sånn bevisst! Men prøv å slå rekorden min da vel! Banen er god den når du kjenner den! (synes jeg)

 

Takk for skrytet rundt number 1. Denne var egentlig hastverksarbeid, men det er en del optimalisering som må til for å få en god tid på den også. Det er gøy synes jeg! :)

 

BTW mr burns, rekorden din på sunbleached er slått ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...