Gå til innhold

Hvorfor skrur alle mac'ere aldri av Mac'en sin?


Anbefalte innlegg

slå av maskinen ?????? HMMMM!!!

 

går det ann... kjerer vanelig pc med XP HOME den har vell stått og gått i et par år nå.

 

den pc en jeg sitter på nå slår jeg aldrig av med vilje men minst en gang om dagen så låser den seg. og dette skjer på under sekundet. alt bare henger seg opp til og med musen. da er det bare power knappen som funker :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil bare si en ting. Vi var i et lydstudio hele forrige helg for å lage plate. Der sto det en Mac som kjørte MacOS 9.7. Har aldri vært borti en maskin som kræsja oftere. En gang måtte vi reboote mac'en to ganger på en time. Den kræsja ikke som i total heng, men fucka opp Nuendo så de ikke gikk å ta opp mer. Selvsagt mitt under opptak av 16 trommespor ellerno sånt. Mac er IKKE verdens beste maskin nei.

Okei, jeg satt på en Win ME, på en overklokket prossesor og en alt for svak PSU. Den var jævlig ustabil. Jeg pørvde å skrive et word dokument men den sa bare at snarveien ikke eksisterte. Man jeg skal aldri kjøpe en win maskin ever :roll: Du må jo kunne klare å sammenligne det nye med det nye og det gamle med det gamle.

 

Er det mulig å være litt smartere. Når dere kjøpere et ellgamelt OS, one som ikke er så smart. Og by the way OS 9,7 finnes ikke. Greit å diskutere OS, men å diskutere os som ikke finner er litt x-filesystem aktig.

 

Restarter macen når en oppgradering krever det, aldri hatt en kræsj siden tidlig i Jaguar. Altså 10,2

Lenke til kommentar
Jeg pleier å skru av workstationen om natta. Det tar jo bare 20-30 sekunder før den er i windows og klar.

ehhe har tuklet så mye med pc'en min at det tar 4-5min å starte den... må velge mellom masse sån OS og greier. er noen kabler som pc'en ikke finner noe sånn som "conductor 80 cabel" elns +++++ MANGE fler

 

men men. når dn var på topp så tok det helle ikke mer en max 20sek å starte den.

 

EDIT: hvis jeg slo av skjerm og pc og trykket på "på" knappen samtidig da slo pc'en seg på før skjermen var 100% klar. den var fortsatt litt sånn "mørk" når pc'en var ferdig med å loade alt..... :thumbup:

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
ehhe har tuklet så mye med pc'en min at det tar 4-5min å starte den... må velge mellom masse sån OS og greier. er noen kabler som pc'en ikke finner noe sånn som "conductor 80 cabel" elns +++++ MANGE fler

Tror du skal tukle litt mer. Sannsynligvis går systemet ditt unødvendig tregt, ikke bare under oppstart.

 

Hvis du ikke får det til, finnes det alltid muligheter for å installere OS på nytt...

Lenke til kommentar
.... har tuklet så mye med pc'en min at det tar 4-5min å starte den... må velge mellom masse sån OS og greier. er noen kabler som pc'en ikke finner noe sånn som "conductor 80 cabel" elns +++++ MANGE

prøv med en annen kabel til hdd,kontrollen varsler om feil kabel, den ønsker en med 80 ledere, den du har er ok til cd rom, søketiden blir derfor unødig lang.

Lenke til kommentar
ehhe har tuklet så mye med pc'en min at det tar 4-5min å starte den... må velge mellom masse sån OS og greier. er noen kabler som pc'en ikke finner noe sånn som "conductor 80 cabel" elns +++++ MANGE fler

Tror du skal tukle litt mer. Sannsynligvis går systemet ditt unødvendig tregt, ikke bare under oppstart.

 

Hvis du ikke får det til, finnes det alltid muligheter for å installere OS på nytt...

jaja "format C:\" er vel best tenker jeg. MEN må få onkel til å instalere å gjøre hele den pakka der. skjønner ikke men uansett hva jeg gjør så blir pc'en SINNSYKT ustabil når jeg innstalerer OS. den krashjer gjerne etter 12-13 timer og da ender det med at jeg må innstalere alt på nytt. nei liker 98SE jeg. det var stabilt samma fan på gamle maskinen min :D

 

tror ikke maskinen er noe spessielt treg etter den har summet seg når den er ferdig med å loade. må bare avslutte 30-35 bakgrunnsprorammer som jeg ikke har bruk for :p ta har jeg plutselig 300mb extra ram også

.... har tuklet så mye med pc'en min at det tar 4-5min å starte den...  må velge mellom masse sån OS og greier. er noen kabler som pc'en ikke finner    noe sånn som "conductor 80 cabel" elns +++++ MANGE

prøv med en annen kabel til hdd,kontrollen varsler om feil kabel, den ønsker en med 80 ledere, den du har er ok til cd rom, søketiden blir derfor unødig lang.

tror ikke det er det som er problemet var jo ikke sånn før. den meldimgen kom etter jeg resette biosen. litt høy overklokking :p

Lenke til kommentar

Virker som det er mange her som ikke er kjent med at Standby på en nyere PC skrur av alle komponentene i PC'en på nøyaktis samme måte som om du drar ut strømkabelen. Eneste forskjellen er at det fremdeles er strøm på hovedkortet slik at RAM'en ikke slettes.

 

Jeg skrur alltid av PC'en om natten (dvs, setter den i standby), og når jeg skrur den på igjen da er den klar til bruk på under 5 sekunder (pga skjermene bruker tid på å skru seg på).

 

Om "å skru av PC'en" er 1995, så er "dvalemodus" eller "Hibernate" 2000...

Lenke til kommentar
Høres ut som du har gått på nett uten oppdatert os

hva? sikkert kan godt hende har et virus jeg ikke får fjernet da men ser ikke ut til å gjøre noe skade

 

filen som er infisert heter "key.dll" og viruset er en "bakdoor.trojan"

Prøv å ta en "slipstream"-install av windows om du ikke har service pack 2 på windows-cden, da burde du unngå de fleste virus-plagene (vil jeg tro).

 

Hw.no hadde en bit om dette i HTPC-serien

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg vil bare si en ting. Vi var i et lydstudio hele forrige helg for å lage plate. Der sto det en Mac som kjørte MacOS 9.7. Har aldri vært borti en maskin som kræsja oftere. En gang måtte vi reboote mac'en to ganger på en time. Den kræsja ikke som i total heng, men fucka opp Nuendo så de ikke gikk å ta opp mer. Selvsagt mitt under opptak av 16 trommespor ellerno sånt. Mac er IKKE verdens beste maskin nei.

ærlig talt, se på topic før du poster. Helt enig i at OS9 var ustabilt siden det ikke var/er UNIX-basert, men innlegget ditt kunne du ha spart til en annen tråd...

 

-HHK

Lenke til kommentar

En WinPC kan selfølgelig stå på lenge, men does "os treghet" ring a bell? :hmm: Har både en bærbar Mac og en stasjonær PC, blir litt små irritert når jeg skal bruke Pc'n en del etter mye MacOsX bruk :roll:

 

Edit: Måtte bare legge ved dette bildet :!:

post-118-1117754828_thumb.jpg

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Det er tydligvis enkelte som fortsatt ikke har fått det inn i skallen: IBM PC er ikke det samme som Windows.

 

Hvis noen innbiller seg at Mac er mer stabilt enn PC bør de ta seg en bolle, slå hodet i veggen og starte utregningen på nytt.

Diskusjonen blir heller WinXP vs. MacOsX ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...