Gå til innhold

Kabler til Bose Suround?!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg et brukt Bose LifeStyle 12 anlegg så

lurer jeg på hvordan kabler jeg bør kjøpe til det? :hmm:

 

Jeg kjøpte noen høyttaler kabler på Clas Ohlson

( http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...A12%3A10#q16636 )

 

De øverste der, de var veldig billig og så greie ut! :blush:

Jeg trenger hvite kabler til mitt hvite rom, men jeg har rett og slett

ikke råd til og legge flere tusen kroner i disse!

 

Er de jeg allerede har kjøpt greie? Jeg er IKKE veldig

kresen på lyd! Jeg trenger ca 50 meter!

 

Er det noe jeg heller burde kjøpt? La oss sette en maks pris på 800 kr! Alt annet er uaktuelt! :ermm:

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bose er det råeste av de ferdig pakkene ja, finns mange anlegg til mange 100.000 kr... :p

 

Men til saken her:

Jeg ville absolutt gå ned på butikken du kjøtpe Bose-systemet ditt og bestilt opp hvite kabler fra Bose da disse er originale og funker utmerket til Bose-systemet ditt. Men hvis du ikke har råd så er det egentlig ett fett... Men som sagt, jo dyrere, jo bedre lyd!

 

(Hint: Betalte du fullpris på Bose'n? Da kan du nok greie en god pris på kablene! Hvor i landet bor du?)

 

EDIT: Så først nå at du har kjøpt det brukt... hm... vet at de aller fleste Expert butikker har det hvertfall, ellers så stikk innom en HiFi butikk, de har bredt utvalg og kan veilede deg.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Har snakket med Hi-Fi centeret, de sier jeg burde kjøpe

kabler til 35 kr METERN!!! ALRDI, sier jeg!

 

Ingen som har no linker til no greie kabler til

under 800 kr for 50 meter...?

 

Jeg er ikke kresen på lyd men jeg liker å ha tøffe ting :D

Endret av Devil-Teddy
Lenke til kommentar

Kjøp de kablene fra Clas Ohlson. Hvis du vinner i lotto eller arver penger fra onkel i Amerika så kan du kjøpe dyre kabler hvis du mener det vil gi bedre lyd. Kjangsen for at du hører forskjell i en blindteset er liten hvis du ikke har et veldig trent øre.

 

Du kan jo stikke innom en eller annen Hi-Fi butikk å se om du klarer å høre forskjell på et par kabler til 10kr/m og noen til 100kr/m. Hører du en forskjell som er verdt pengene så er det jo bare å kjøpe.

Akustikken i rommet, plassering av høyttalere, lytteposisjon, osv har større innvirkning på lyden enn alt det maset om kabling.

 

Jeg er klar over at jeg sikkert tråkker en del hifi gutter på tærne her siden de har lyst å tro at de dyre kablene var viktige for den gode lyden.

Jeg er enig i at forskjellige kabler vil ha innvirkning på lyden og jeg bruker heller ikke lampettledning til mine høytalere. Poenget er at for de aller fleste av oss så er det ikke nødvendig med overprisete kabler da vi:

 

A) Sannsynligvis ikke ville høre forskjell

B) Andre faktorer har en mye større innvirkning på lyden

 

 

Det er som å bruke ståltråd istedenfor scart mellom TV og DVD-spiller...

Jeg har mer troen på at kabel kvalitet har større betydning for bilde enn for lyd, og kjører derfor monster scart med masse dill dall speks. i den tro at jeg da får et bedre bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...