Gå til innhold

Skal kopiere cder! Hjelp! Duplihva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en cd-brenner som trykker etiketter på cden?

Hva koster det eventuelt for en rack med mange brennere.. duplikator det heter? Har ikke så mye peil på akkurat dette området.. skal brenne ut 10000 kopier av en cd, så jeg trenger noe som brenner raskt... gjerne flere på en gang med etikkett påtrykk:p

Håper på svar!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye peiling på sånnt men så denne på itavisen.no's bildesamling fra CeBIT: Itavisen.no - CeBIT

Står at den kan brenne 200 DVD'er "i rask rekefølge", tviler derimot på at den trykker etiketter. Men syntes den fortjente en post uansett. :p

Skrevet (endret)

Trur du trenger noe slikt

Pris og tilgjengelighet aner jeg ikke.

Edit:10000 cd'er er mye, hvorfor ikke la noen proffer gjøre jobben, blir nok rimeligere å kan jeg tenke meg.

digitalkopi.no/

De trykker opp cd'er for 6 kr stk

Så det blir den nette sum av 60000

Endret av Howard_
Skrevet (endret)

Kanskje litt off topic., men det er ikke hver dag jeg snubler over en slik tråd.

Hvorfor må du brenne ut 10000 plater?! :omg:

Edit: leifur

Endret av Xander^
Skrevet (endret)
Kanskje litt off topic., men det er ikke hver dag jeg snubler over en slit tråd.

Hvorfor må du brenne ut 10000 plater?! :omg:

Gi ut låtane mekka hjemme i kjelleren selv :D

http://www.blindesprodukter.no/default.asp?te=1261&id=1212

PrintWise Serie 4500 er toppmodellen av CD duplikatorer fra Telex Corp

4 CD brennere

Kapasitet: 120 Disc input

Effektivitet: 50 CD'er pr. time

Print oppløsning: 4800 DPI

$3,997 - $6,416

Endret av taz
Skrevet

Hmm... 10000 var egentilg ikke saken.. skal kopiere litt forskjellig... men tenkte rundt en 15000 kroner for duplikatoren. Ikke jeg som skal betale den.. en Forening som skal ha kopiert mange cder.. så... Ja.. jeg må ha en slik. Fint om dere klarer å finne flere.. er ikke nødvendig med print fuksjon:p

Skrevet

Skal gå fint an og kjøpe en big tower og fylle den med cd-brennere ja. Og hvis du skal kopiere samme innhold på mange cd-er er jeg ganske sikker på at f.eks Nero har enn sånn funksjon der den bruker alle cd-brennerne sammtidig.

Det som er litt kjipt med et sånnt oppsett er at etter hver cd må du bytte cd'er og så legge i nye og starte en ny brenne sesjon. Og med 10k plater og brenne kan du jo tenke deg at dette tar tid. Absolutt ikke noe å anbefale.

Skrevet (endret)

Ta en titt her

De har sånne fine duplihvaforno`er :thumbup:

Ellers så går d fint med flere brennere i en maskin, sålenge maskinene er noenlunde oppegående med spec.. Nero, diskjuggler og andre programmer har støtte for dette..

Man må ha en pro versjon av Nero for å brenne med flere enn 2 brennere samtidig.

Nero max.7 eller max.32 hvor tallet står for antall brennere.

Juggler har visst støtte for max 16 brennere.

TCJ

Endret av tokki
Skrevet

Flyttes til langreingsmedier, korleis denne posten passa inn i kjøpshjelp /salgshjelp av Pcer, forstår eg ikkje heilt. Derfor flytter eg deg.

Skrevet
Hmmmz... Men rent praktisk.. om jeg bestiller et lass med brennere.. hvordan koble de til? Er vel ikke nok IDE porter til 10 brennere... tenke å kjøpe dette kabinettet:)

Det har du helt rett i. Det du trenger i tillegg er et par ide kontrollere. Denne som jeg har linka til her

har f.eks støtte for 4 enheter.

Hva er spesifikasjonene på maskinen ellers ??

Skrevet (endret)
Har besilt denne maskinen:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6022

Tenkte å ha 5 brennere i den..

har dere trua på dette?

Skal kjøpe en automatisk cd robot, men det blir ikke før til sommeren.. i mellomtiden kan vel dette gå?

5 brennere? Etter det jeg kan finne har hovedkortet kun en IDE-kontroller (i tillegg til at den har S-ATA, men jeg har ennå til gode å se en brenner med S-ATA), dvs. maks 4 enheter. Hvis du skal ha flere må du sette inn en ekstra IDE-kontroller.

Ville nok heller ha satset på en robot eller aller helst å sette bort hele produksjonen. I de mengdene du snakker om duger selv ikke de billigste robotene. Hvis vi tar roboten som tar 50 CDer i timen. Det betyr at det tar minst 200 timer å brenne 10.000 CDer, og da er ikke tiden til å mate nye CDer hver gang du er ferdig med 120 CDer. For ikke å snakke om at du må fylle opp med CDer over 80 ganger og at hver CD-brenner må brenne 2500 CDer. Kan ikke skjønne annet enn at det må lønne seg å få laget CDene hos noen som driver med CD-produksjon.

Endret av Pengu
Skrevet (endret)

Enig i at d beste er en robot... Og som jeg linka til i posten lengre oppe: Technoscan selger blant annet Microboards.

Veil pris på den med 50 platers magasin er 14550,-

Endret av tokki
Skrevet (endret)
Enig i at d beste er en robot... Og som jeg linka til i posten lengre oppe: Technoscan selger blant annet Microboards.

Veil pris på den med 50 platers magasin er 14550,-

Denne printer ikke... skal han lime etiketter på 10.000 CDer? Eller printe på CDene på en blekkskriver etterpå? Den har forøvrig bare en brenner (52X) hvilket vel skulle bety at den i beste fall brenner en full 80 min CD på ca 1,5 min. Hvilket igjen betyr 40 CDer i timen. Hvis CDene er fyllt opp med ca. 1 time musikk vil den vel klare ca. 50 CDer i timen. Etterpå kommer jobben med å printe og lime etiketter eller printe på CDene. 10.000 CDer tar altså ca. 200 timer, hvilket blir en måned hvis han jobber 10 timer hver dag, og da er ikke tid til å re-loade CDer i magasinet, printe etiketter eller direkte på CDer medregnet. Nok en gang, vurder å sette bort jobben til noen som driver med CD-produksjon profesjonellt.

Endret av Pengu
Skrevet

Jeg har også brukt en slik brenner fra rimage. Og slike roboter funker bra.

Du kan bare glemme å fylle ett tower med cd-brennere. Husk at om du skal bruke et "amatør" program som f.eks nero må du trykke "ok", "next" osv en haug med ganger for hver eneste cd som skal brennes. Skal du brenne over 1000 cder er det bare å gå til innkjøp av en robot med en gang, da MÅ du ha proff-utstyr. Med den ene roboten tok det 200 timer, synes ikke det hørtes så værst ut. -Husk at en slik automatisk sak "går av seg selv" du trenger ikke å sitte ved den hele tiden, slik som du må hvis du har en haug med cd-brennere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...