Gå til innhold

Rollespill: Mini Storting Arbeiderpartiet


Anbefalte innlegg

Heisann , nå skal jeg på rollespill igjen , denne gangen er det noe som heter mini storting som skal avholdes på tau i Ryfylke. Her skal man da samtidig som stortinget har møte føre saker opp i komiteer og stemme over enkelte dok:8 forslag ha spørretime o.s.v. Jeg er uheldigvis for min del blitt delt til rollen:

 

Arbeiderpartiet , Østfold , Finanskomiteen.

 

Det viser seg at det ikke er like lett å finne ut hva arbeiderpartiet mener om alt.

Pga. dette lurte jeg på om det er noen her som har peiling på hvilket standtpunkt arbeiderpartiet ville tatt i enkelte saker:

 

1. Om redusering av statlige innhugg i private saker

 

 

For å styrke den private eiendomsretten ønsker regjeringen å innføre følgende tilltak

 

· En opphevelse av alle reguleringen som foreligger på arv fra avdøde personer

 

· En opphevelse av alle avgifter som foreligger på arv fra levende familiemedlemmer

 

· En opphevelse av alle avgifter som foreligger på gaver, opp til 50 000 kroner årlig.

 

· En redusering av avgiftene for alle gaver over 50 000 kroner årlig til 5 %

 

· En total opphevelse av all eiendomsskatt.

 

 

Og sak nr.2: En mulighet for ungdommen

 

For å stimulere ungdom til å starte egne virksomheter ønsker regjeringen

 

For å stimulere unge mennesker i skole til å satse på egne ideer, finnes det i dag en organisasjons kalt “Ungt Entreprenørskap”. Organisasjonen er et bindeledd mellom næringsliv og skoler, i form av hjelp og støtte til å danne elevbedrifter. Midlene bevilget til nå fra Stortinget stopper 31. desember 2005.

 

* At 24 millioner kroner øremerkes i statsstøtte til Ungt Entreprenørskap

* 6 millioner kroner øremerkes i statsstøtte til Ungt Entreprenørskap dersom deres praksis utvides til å også innlemme bedrifter utenfor skolesystemet.

* Såkornfondene blir utvidet til å innlemme universitetet i Tromsø, og henholdsvis spes 150 millioner på såkornfondet.

* 20 millioner kroner øremerkes Ungt Gründerforum som opprettes og underlegges Handels- og Næringsdepartementet.

 

 

Tusen takk for at du leste dette , håper du gir en seriøs tilbakemelding og ikke bare skriver pisspreik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Om redusering av statlige innhugg i private saker

 

 

For å styrke den private eiendomsretten ønsker regjeringen å innføre følgende tilltak

 

· En opphevelse av alle reguleringen som foreligger på arv fra avdøde personer

 

· En opphevelse av alle avgifter som foreligger på arv fra levende familiemedlemmer

 

· En opphevelse av alle avgifter som foreligger på gaver, opp til 50 000 kroner årlig.

 

· En redusering av avgiftene for alle gaver over 50 000 kroner årlig til 5 %

 

· En total opphevelse av all eiendomsskatt.

AP er nå egentlig imot å redusere statlige innhugg i private saker...

 

Glem fjerning av skatter. Spesielt formueskatten.

 

Det der entreprenørgreiene er jeg heller usikker på, men jeg tviler på at Ap hadde gått sterkt inn for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...