Gå til innhold

Bråkete Raptor 74


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå har ikke jeg raptor da, men når jeg henger opp hdd'er i gummi-oppheng (gratis sykkelslange kyttet i striper og skrudd fast i Hdd og chassi) så er det stort sett knattringa jeg vil ha bort, og den reduseres mangfoldige ganger. Hvine lyden forsvinner også "helt".

 

Nei folkens, kjøp eller få en sykkelslange og lag eget oppheng, tar et par timer om du vil ha det fint, mindre tid = mindre vakkert, men fungerer, -DET- gjør det, og til en brøkdel av prisen som man må betale for kjøpte støydempere.

Lenke til kommentar

Jeg var fullstendig klar over at den bråkte når den jobbet, men litt av spørsmålet mitt var om det var naturlig at det ikke var idle i mer enn 2-3 sekunder om gangen når jeg ikke brukte maskinen noe spesielt.

 

Tror jeg uannsett skal teste en vibrasjonsdemper.

Endret av benlen
Lenke til kommentar

Jeg syns det er kriminelt at de forskjellige nettbutikkene tar så mye for strikkopphenga. Jeg har selv laget strikkoppheng til min raptor og filserveren til en kamerat med en rull med strikk jeg fant i kjelleren. Kunne aldri tenkt meg å betale så mye for et strikkoppheng. Hvis man ikke har tilgang på no orntli strikk så kan man jo bruke sykkelslange som Dargar sa.

Lenke til kommentar
benlen Skrevet 17/03/2005 : 18:04

  Jeg var fullstendig klar over at den bråkte når den jobbet, men litt av spørsmålet mitt var om det var naturlig at det ikke var idle i mer enn 2-3 sekunder om gangen når jeg ikke brukte maskinen noe spesielt.

Skal ikke si for sikkert jeg, men jeg har vanskelig for å se at Raptoren gjør noe mer enn andre disker under like forhold. Jeg har også lagt merke til det du sier på mine Raptorer (at de "knirker" litt sporadisk uten at jeg gjør noe), men jeg velger å tro det er fordi det er så lett å høre hver minste ting den gjør.

 

Forøvrig har du jo åpenbart ganske mange prosesser som surrer og går i bakgrunnen når du bruker 350MB minne, så den er kanskje ikke så "død" som du tror...?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg endelig fått hengt harddiskene opp med sykkelslange. Jeg må si at jeg hadde ikke så stor tro på det men dette var jo vidunder medisin!!!! Den sporadiske knitringen hører jeg ikke lenger og hører knapt noe under oppstarten heller!!!

 

:w00t:

 

Dette var fantastisk.

 

men er litt spent på om temperaturen vil holde seg på et godkjent nivå. Nå ligger Raptoren og Seagaten på hhv 43 og 39 grader.

Lenke til kommentar

Hehe:P Er selv en av dem som ikke liker høyfrekvente lyder. Vi har en etikettskriver på jobben som jeg får vondt i hodet av, men de andre kan ikke høre den engang. Uansett, jeg har en 74GB Raptor i systemet mitt og kan ikke si den plager meg noe særlig. Riktignok støyer den litt når den leser/skriver, men idle bråker den ikke noe mer enn mine Seagate/Maxtor-disker. Men alle er selvfølgelig forskjellig tolleranse når det kommer til lyd :)

 

Man kan selvfølgelig roe ned disken, men man er avhengig av en viss luftgjennomstrømming, fordi disken utvikler en del varme. Et bra valg vil være et strikkoppheng for disker, som f.eks. no-vibes fra Miroplex. Selv om løsningen er åpen, lønner det seg med en vifte foran disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...