Gå til innhold

Java nettverksprogrammeringsbok råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... advice? =)

Og for de som lurer, ja jeg spør hvordan erfaring dere har med bøker som tar for seg nettverksprogrammering :)

Kan noen anbefale noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å vite hva en socket er betyr ikke det samme som å kunne gode lage nettverksprogrammer.

Det kan være lurt å sette seg inn i protokoller og tilstandsmaskiner også, vet dog. ikke om noen gode bøker direkte på dette...

Skrevet (endret)
Wrox... ? Nytt for meg.. :)

Vet du hvor jeg kan få kjøpt en sånn bok?

de fleste bokhandlere som selger databøker pleier å ha bøker fra Wrox. Disse bøkene er ikke så vannskelige å legge merke til egentlig - da de er røde....

selv bruker jeg kun bøker fra Worx når det gjelder programmeringsspråk. synes didde forklarer ting på en bra måte. (men det er også en smaksak).

edit: hvor du bor i Oslo vil jeg anbefale Datajungelen som ligger i Storgata (ikke så langt unna NAF-huset)

Endret av ilpostino
Skrevet
edit: hvor du bor i Oslo vil jeg anbefale Datajungelen som ligger i Storgata (ikke så langt unna NAF-huset)

Har nettopp kjøpt en del bøker derfra på jobben.. en del unix og linux da, ikke noe progging. Men bor nok ikke i Oslo, men kan jo ringe inn og bestille da, så det går jo greit uansett.

Prøvde på bokkilden.no, men fikk ikke opp noe særlig... fikk opp 2 bøker fra wrox, ikke noe progging der da tror jeg (er/var litt trøtt så det er mye "tro'ing" her :))

Skrevet
.... advice? =)

Og for de som lurer, ja jeg spør hvordan erfaring dere har med bøker som tar for seg nettverksprogrammering :)

Kan noen anbefale noe?

"Java Network Programming and distributed computing" av David Reilly og Michael Reilly.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0201710374/

Denne brukte vi på HiA i et nettverksfaget. God bok som dekker det meste.

Brukte en asp-bok fra Wrox en gang. Syns ikke den var spesielt god. Dekket mye men jeg syns ikke den forklarte ting så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...