Gå til innhold

Beste gaming kort for pengene? 2.000 KR


Anbefalte innlegg

Mitt MSI GF FX 5600 XT TD256 er moden for erstatning. Dette er det verste jeg har vært borti, det gir kun marginalt bedre resultater enn et GeForce 2 MX400 64 MB! Eller er det noe alvorlig galt med resten av min PC? Uansett, jeg er villig til å bruke 2.000 kroner på et nytt skjermkort.

 

Da lurer jeg på hva som er det beste kjøpet.

 

Hadde vært greit hvis det var MSI (altså rødt) så det matcher fargen på hovedkort.

 

Har ikke noe imot demovarer eller non-retail, bruker ikke alt det ekstra som er i pakkene uansett, vil bare ha mest kort for pengene!

 

Det skal brukes til spill/benchmarks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm det virker litt merkelig å halvere minnet.

Det 5600 kortet ditt klarer ikkje å utnytte i nærheiten av alt minnet. Det er fordi det er klokka for lågt. Så med eit 6600GT vil du merke ein del forskjel.

Ja som du ser i signaturen har jeg klart 578 mhz på minnet (org. 400hmz), kjørt benchmarks flere ganger og ikke merket noenting som var galt med grafikken. Men det ga meg bare 3000 ekstra poeng. Jeg tror 650-700 er mulig med original kjøler

 

Har hørt mye drit om 6600-serien

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
De har et billig 6600GT på elkjøp nå: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=390921&st=0

 

EDIT: Her er en test som det vinner: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295

Hvordan er dette kortet mtp ytelse/pris?

Se på testen jeg linket til og se på tester hvor 6600GT testes opp mot diverse andre kort.

Tomsharware har en test som viser ganske mange kort mot hverandre men jeg finner den ikke nå dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...