Gå til innhold

Jeg knuste skjermen min


Anbefalte innlegg

Dumt nok klarte jeg for litt siden å miste min Dell Latitude i gulvet...det har skjedd før forsåvidt, men denne gangen knuste skjermen.

 

Etter mye frem og tilbake fikk jeg et prisanslag på reprasjon fra Dell. Det jeg trengte sa de, var noe som het "9P027 Lcd kit" + arbeid. Dette ville komme på ca. 6000 kr.

 

Spørsmålet mitt da er om noen vet om en billigere måte å fikse pcn min på?

 

 

/Nora

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen ser jo forsåvidt hel ut utenpå, det er det inni skjermen som har knust.

 

Bruker den som en stasjonær pc nå, med en vanlig skjerm koblet til. Funker fint det, men hadde jo vært fint med en bærbar pc som faktisk er bærbar :) og 6000 i rep er den ikke verdt.

Lenke til kommentar
Ikke for å oppfordre til noe rart men hva med en "liten hvit løgn?  :blush:

Om du da fortsatt har garanti på pc`n da...

Hvit løgn?

 

"Skjermen sprakk bare helt plutselig uten at jeg gjorde noe".

 

Tror DELL hadde fått seg en god lattis da ja :whistle:.

 

Nei, driter man seg ut, så driter man seg ut, og da får man ta konsekvensene.

Du bør sjekke om du har tilleggsforsikring i innboforsikringa di. Den dekker nemlig sånt, og egenandelen starter på 1500,-. Så kan kanskje bli billigere. Eller om du har helårs reiseforsikring, men den dekker deg ikke utenfor huset.

 

EDIT: Dekker deg ikke innenfor huset selvfølgelig.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Ikke for å oppfordre til noe rart men hva med en "liten hvit løgn? :blush:

Om du da fortsatt har garanti på pc`n da...

har skiftet endel knuste skjermer på laptops på jobben. Å for å si det sånn, ingen av de har jeg i det hele tatt vurdert å føre som garantisak. Samme hva kunden sier. Det er faktisk bare ikke mulig at skjermen sprekker av seg selv.

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake fikk jeg et prisanslag på reprasjon fra Dell. Det jeg trengte sa de, var noe som het "9P027 Lcd kit" + arbeid. Dette ville komme på ca. 6000 kr.

 

Har selv en latitude som fikk herpa skjerm. Hadde da heldekkende firmaavtale, så det var en grei sak...

Uansett, de skrur av hele skjermen og skrur på en ny en. Å ta seg betalt for dette "arbeidet" er småfrekt da hele operasjonen tar 5 minutter (inkludert kaffepause med henting av kaffe). De gidder ikke titte inni (skjønner dem godt, LCDer er noe herk å mekke).

 

Høres ut som om en glitrende unnkyldning for å kjøpe ny maskin.

Endret av firefox
Lenke til kommentar
Ikke for å oppfordre til noe rart men hva med en "liten hvit løgn?  :blush:

Om du da fortsatt har garanti på pc`n da...

Hvit løgn?

 

"Skjermen sprakk bare helt plutselig uten at jeg gjorde noe".

 

Tror DELL hadde fått seg en god lattis da ja :whistle:.

 

Nei, driter man seg ut, så driter man seg ut, og da får man ta konsekvensene.

Du bør sjekke om du har tilleggsforsikring i innboforsikringa di. Den dekker nemlig sånt, og egenandelen starter på 1500,-. Så kan kanskje bli billigere. Eller om du har helårs reiseforsikring, men den dekker deg ikke utenfor huset.

 

EDIT: Dekker deg ikke innenfor huset selvfølgelig.

Fikk just inn en sak her med ei strømforsyning... (NorthQ 400w) Kunde sa at et av viftebladene hadde "plutselig" knukket av... Ingen her på teknisk som trodde på det, men vi sendte den alikavel inn til Norek, kommer ei ny strømforsyning i løpet av uka...

 

Sier litt om norek, hvor snille eller godtroende dem er.. Men mener ennå at man ikke bør prøve å lure hverken de eller andre levrandører.

Lenke til kommentar

Holder ikke hvcis det var du selv som forårsaket skaden. Dvs, en reiseforsikring vil ikke dekke det dersom du mister laptopen din i bakken. dersom noen river den ut av hendene på deg, for så å slippe den i bakken, vir reiseforsikringen dekke det. Forutsatt at du faktisk var på tur, da.

 

Hvis du går den veien, så forbered deg på en lang PC-løs periode. Jeg fikk kamerabagen min frastjålet (kr 23 850,- i utstyr) og fikk ikke penger av Vesta får etter tre måneder - og da måtte jeg mase. Ikke fikk jeg hele beløpet heller.

Lenke til kommentar

takk for tips :)

 

skal høre med pappa om innboforsikring.

 

hm..om jeg kjøper en sånn skjerm, er det da bare å feste den fast og så virker den? hvor vanskelig er dette? vil en av nerdevennene mine klare det eller bør jeg få en med litt mer pcerfaring/utdanning til å gjøre det isåfall?

Lenke til kommentar
takk for tips :)

 

skal høre med pappa om innboforsikring.

 

hm..om jeg kjøper en sånn skjerm, er det da bare å feste den fast og så virker den? hvor vanskelig er dette? vil en av nerdevennene mine klare det eller bør jeg få en med litt mer pcerfaring/utdanning til å gjøre det isåfall?

normalt sett er det veldig enkelt og greit. Maskinen burde være laget slik at det er enkelt. Regner med at selve lcd modulen er festet med 4-6 skruer og har 2-4 kabler alt ettersom hva som er i den (antenner, ir osv).

 

tar meg ca 5-10 minutt å skifte på en fsc lifebook-e, inkludert kaffepause :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...