Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale meg noen gode gitar teori bøker/hefter/blader (uansett), og hva jeg burde begynne med av teori. Har ikke vært så rutinert på den teoretiske delen, men føler at jeg virkelig trenger teori nå, hvis jeg skal kunne heve meg opp på noen videre nivåer.

8917354[/snapback]

 

Har ikke sett etter om du fikk svar, men jeg kan anbefale å lese gjennom "Musikklære" av Finn Benestad i begynnelsen. Jeg har nettopp bestilt den fra TANUM (ingen bokhandlere eller musikkforretninger i byen som har boka :p), og gleder meg som en liten unge. Trommisen i bandet lånte meg boka for et par dager og det så lovende ut.

8940362[/snapback]

 

Takk takk, jeg er på utgikk etter så mye god gitarteori jeg kan komme over. Egentlig musikkteori generelt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, LP 100 er god nok som en nybegynner-gitar?

8944903[/snapback]

 

Jeg vil si det ja... Men som tronni skriver så er jo en standard en bedre gitar, men synes det er litt dumt å bruke så "mye" penger på sin første gitar... Det kan jo hende du synes det ikke er noe morsomt med gitar etter et år elns, så da er det kanskje like greit med en litt billigere gitar som er beregnet mer for nybegynnere...! Men synes du det fortsatt er morsomt med gitar etter et år elns så kan du jo kjøpe en bedre en...!

Lenke til kommentar
Northwave: De schecter omen6 jeg har vært borti har vært veldig gode gitarer til sin pris. Det er et bra valgt i sitt prisskikt.

8949807[/snapback]

 

Det er min oppfatning også. Har to hardtails fra før (eller ihvertfall 1 og en halv :p), så kanskje jeg skal gå for FR. Har du noen erfaring med de modellene?

 

http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=757

Dette må nok være en av de beste kjøpene for nybegynnere i dag, tror jeg. 2500kr er 1000 kr under veil pris, dvs omtrent 30% avslag. Par denne opp med en Cube30 og du har ordentlig brukbare saker til under 5k totalt.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp kjøpt meg en Samick SK-5 for en tusing. Så nå har jeg nettopp "startet i lære". Kan nå etter 2 times øving spille D, A7 og G og kan veksle rimelig fort mellom og D og A7, så det kommer seg! Kjenner meg bra øm i fingertuppene i ettertid, men det går nok vekk med tiden.

8950230[/snapback]

 

Flott, ingenting er som død, tjukk hud. :love: Haha, neida.

 

Etterhvert kan du sjekke ut låter som har gode porsjoner med bending i soloer. Ikke bare får du bend-teknikken på plass, men fingrene blir fort herdet!

Lenke til kommentar

Holder på å se etter ny gitar... tenker da Gibson Les Paul.

Jeg har tre gitarer som jeg ser noe på. Dessverre har disse butikkene i Stavanger-området (som jeg vet av) så lite Gibson gitarer inne. Det går stort sett i Studio, noe som er lite aktuelt.

De jeg tenker på er Standard, Classic og Custom. Ikke noe faded. Nedslitinga vil jeg selv stå for :p

Men av de tre har jeg bare funnet Custom på Kvadrat. Jeg vet at jeg har prøvd Standard tidligere og Classic, men med altfor mange år mellom til å vurdere de opp mot hverandre.

 

Kunne noen vært så vennlig å forklart meg hva forskjellen mellom disse er...

Gjerne også fortalt hva 50- og 60- hals vil si...

 

Takk...

Lenke til kommentar

Gitaren til høyre er min :D Phil SG.

Gitaren til Venstre er faren min sin. Washburn Falcon/Eagle er ikke helt sikker.

post-112124-1183198688_thumb.jpg

Forsterkeren til faren min som jeg også bruker. Peavey Classic 50/60w rør forsterker.

post-112124-1183198701_thumb.jpg

Gitar effekt boksen min. Zoom G2.1u.

post-112124-1183198836_thumb.jpg

 

Kan nevne at forsterkeren og gitaren til faren min kjøpte han når han var like gammel som meg. Altså 15 år, og han er 48 nå. Og dem funker fjell ennå :D

post-112124-1183198805_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Da ser det ut til at jeg får ny gitar på Mandag.

*bilde*

Ikke ille for 3700kr inkludert frakt, helt ny :D

8975495[/snapback]

 

Får satse på at den er minst like bra som den ser ut. Har faktisk en tilsvarende 7-strenger i bestilling selv. Kom ikke på mer enn 3900 inkl. frakt. Gleder meg som en unge.

Endret av kakk
Lenke til kommentar
Det er ikke mulig... Jeg har prøvd å stemme gitaren min flere ganger, men det bare ender opp med at strengene ryker... (bruker digital tuner)...

 

Help plx?

8976058[/snapback]

 

Hvilken gitartuner bruker du? En del har tall som henviser til hvilken streng du stemmer, der 1 = 1.streng, 6 = 6.streng (den mørkeste E). Så stemmer du bare (fra (6.)mørk til (1.)lys) E A D G B E.

 

Er ikke lett å si hva du gjør galt, men de skal ikke ryke om du stemmer rett, dvs. du strammer mer enn du skal...

Lenke til kommentar
Da ser det ut til at jeg får ny gitar på Mandag.

*bilde*

Ikke ille for 3700kr inkludert frakt, helt ny :D

8975495[/snapback]

 

Får satse på at den er minst like bra som den ser ut. Har faktisk en tilsvarende 7-strenger i bestilling selv. Kom ikke på mer enn 3900 inkl. frakt. Gleder meg som en unge.

8976139[/snapback]

 

Tabs.no sitt opphørssalg eller?

 

kenny: hvor ryker strengene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...