Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

_Ikke_ kjøp Morgan SG. Er ikke mange kronene ekstra for en Epiphone G400, og den er _mye_ bedre :)

 

Edit: Bilde

1276.jpg

6529599[/snapback]

 

Har forresten den (g400) i tillegg til en fender, levin og les paul..

Er til å anbefale.. Eneste ulempen e at den kanskje blit litt fort ustemt når du spille mye på den og bender strengene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HO = Hammer-on, PO = pull-off.

http://www.guitarnoise.com/article.php?id=382

 

Edit: Glemte NH; Natural harmonics.

http://www.cyberfret.com/techniques/harmon...tural/index.php

6527613[/snapback]

 

 

takker og bukker :thumbup:

 

foresten er det noen som har tabs til flåklypå melodien?

6528111[/snapback]

 

hvilken flåklypa melodi snakker vi om??..

6528712[/snapback]

reodor`s vise. Den går også under navnet Norwegian sunset, men det står ikke til å finne den noen plasser der jeg kan downloade den :hmm:
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å lære meg å spille gitar i noen måneder, og jeg har fortsatt ikke styr på fingrene mine! Jeg får bare til enkle riff, med maks bruk av 3 fingre.

 

Skal jeg spille sanger på kassegitaren med grep, så går det rett og slett ikke.

 

Kanskje jeg ikke kan spille gitar noen gang fordi jeg ikke har hender skapt for gitar?

 

Hvor lang tid brukte dere ca. på å "kjøre inn" fingrene?

 

EDIT: En annen ting; Er det noen som har sanger av postgirobygget til GuitarPro?

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
Tja... har selv spilt i rundt 3 år og har enda ikke full "kontroll" på fingrene, men mye musikk går greit å spille... Er bare å øve, det er ikke noen heksekunst, magi eller talentfulle fingre ute og går.

6534927[/snapback]

 

Fingrene mine er helt stive altså, og de er som feite pølser på en sytråd :p

Lenke til kommentar
Det er nå dere skal innse at dere ikke blir gode på gitar og går heller over til bass fordi bassen har 4 strenger. :p

6535054[/snapback]

 

Bass intresserer meg ikke i det heletatt.... Jeg vil lære meg å spille gitar, så jeg kan ta en trall når jeg kjeder meg eller skal kjekke meg opp for en jente, hehe :cool:

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd å lære meg å spille gitar i noen måneder, og jeg har fortsatt ikke styr på fingrene mine! Jeg får bare til enkle riff, med maks bruk av 3 fingre.

 

Skal jeg spille sanger på kassegitaren med grep, så går det rett og slett ikke.

 

Kanskje jeg ikke kan spille gitar noen gang fordi jeg ikke har hender skapt for gitar?

 

Hvor lang tid brukte dere ca. på å "kjøre inn" fingrene?

 

EDIT: En annen ting; Er det noen som har sanger av postgirobygget til GuitarPro?

6534918[/snapback]

 

brukte vel kanskje 1 år på å kjøre inn fingrene(var bare 6-7 år).. men mye lettere å lære seg dette når du er eldre!!

 

det der med at du ikke greier å spille kan ha flere årsaker..

 

1. du er rett å slett så dårlig at du ikke greier det, (ikke har tatt i en gitar før).

2. gitaren er en elendig billig gitar som er ekstremt vanskelig å spille på. (halsen er unormalt tjukk, strengene altfor langt ifra gitar halsen.

3. du prøver deg på for vanskelige ting:P

 

prøv å spill på en el gitar, det kan være mye lettere!

 

det første du må gjøre er å skaffe deg en noenlunde grei gitar..

få hjelp av en/noen som kan litt om gitar og som har spillt ei stund..

 

lykke til!

Endret av boneraw
Lenke til kommentar

1. du er rett å slett så dårlig at du ikke greier det, (ikke har tatt i en gitar før).

2. gitaren er en elendig billig gitar som er ekstremt vanskelig å spille på. (halsen  er unormalt tjukk, strengene altfor langt ifra gitar halsen.

3. du prøver deg på for vanskelige ting:P

 

4. Du er ikke tålmodig nok.

 

Vet det er mange som ikke er det. De tror man kan få dreisen på gitar på 1-2-3, noe som som regel ikke er tilfelle. Det ligger mange timer med terping foran deg i starten, før du virkelig kan få maksimal glede ut av gitarspillingen, og noen er rett og slett ikke motiverte/dedikerte nok til å komme over den kneika

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

så sant så sant, etter det er det sinnsjukt morro! kan vere ein ide å finne deg ein vanskelig å tøff sang å sette seg som mål at du skal jobbe deg oppover til du er klar for den, har gjort det nokre gongar.. blir meir motivert då.

 

BTW : leste tidligare i tråden at line 6 spider II serien å marshall stack serien ikkje var so våldig bra, det er to seriar eg har sett meg ut. så ka forsterkar som er bra til rundt 5000kr?

Endret av drugis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...