Gå til innhold

*SPOILER* Skuffa over KOTOR2 *SPOILER*


Anbefalte innlegg

Ja, satt oppe til tre i natt for å bli ferdig meg KOTOR2. Selv om spillet var veldig bra, og historien var ok. Så kunne det blitt så utrolig mye bedre.

 

KOTOR1 var jo så utrolig bra fordi alt i historien virka så gjennomtenkt. Det var det ikke i toeren.

 

Sitter igjen med noen spørsmål, men vet ikke hvor jeg skal begynne.

 

 

Hvorfor får man se den videoen med Kreia så tidlig i spillet der man ser at Sion og Nihilus banker ho, etter du har spurt hva hun var før (sith eller jedi). Det ødelegger litt for min del. Skjønner jo fort at ho er slem og at hun sannsynligvis bruker deg til ett eller anna.

 

Nihilus, hva var egentlig rollen hans oppe i det hele? Jeg fikk følelsen av at han var en utrolig mektig fyr/ting, siden han fortærte alt levende. Men det var jo ikke, ikke noe problem å ta han, og det skjedde ikke noe spesielt senere i historien, men det kan være at han ikke er død da, siden han ble borte på den måten. Ikke vet jeg, men jeg skjønner ikke poenget med at han i det hele tatt skulle være med i historien.

Leste litt på denne siden. Mulig han ikke er død, kanskje han kommer tilbake til en oppfølger?

 

Sion, han er jo veldig sinna på kreia. Og mot slutten når man er på Malachor V, så sier han til kreia at hun ikke skal slippe unna en gang til, eller noe lignende (husker ikke alt ordrett, rett meg hvis jeg tar feil). Men så skal han plutselig hjelpe henne ved å "ta" meg. Sliter egentlig litt med å se hvor Sion passer inn i det hele også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Darth_Sion

 

Slutten er forøvrig litt merkelig. Man kræsjer med Hawken og du ser at den er helt ødelagt, så detter den ned i juvet. Og i sluttfilmen er skipet like inntakt som om ingenting har skjedd.

 

 

Hva skjedde med GOTO og remote?

Hva skjedde med Mira etter kampen mot hanharr?

Shadow Generatoren? Glemte de av den biten?

HK47 ble jo stoppa av den lille roboten når han ville se nav computeren. Men det var ikke noe mer om det senere. (mulig jeg glemte å prate med HK47 etter det :blush: )

På docking delen på Nar Shadaa, kunne man se at det var mer på kartet, men man kunne ikke gå dit. Slik var det flere steder.

HK factoryet, hvorfor var ikke det med? ("HK series droids" or the HK-50s that seem to have been hired to hunt Jedi (including the Jedi Exile). Their existence in the game was also supposed to include a HK factory that manufactured them, but that was cut from the game. Gamesave modders found the factory in KotOR II's game code and made it available for download to gamesave devices.) http://home.alltel.net/jls31/saves5.html

 

Fant en fin side på wikipedia.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Kn..._The_Sith_Lords

 

Sitter igjen med følelsen. "hva var vitsen?". Det er så mange hull i historien. I det minste kunne vi fått vite mer om Sion og Nihilus. Brukte mer tid på å prate om Revan enn noen av de to. Fikk ikke vite noen ting om de føler jeg. Prøvde de å bli kjapt ferdig med spillet slik at det rakk julesalget?

Har lyst til å spille gjennom spillet igjen som Dark, men vet ikke om jeg gidder.

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt uenig, jeg! :)

Synes historien var mye bedre i 2'ern!

Og gameplayet hadde en del nye ting! ("store" slag, mulighet til å bruke kannonen i Ebon Hawk, etc.)

 

Men en hel del ting trakk ned. Feks det at Swoop Racing var totalt umulig. (man kunne ofte starte langt oppe i lufta, og flere ganger tapte jeg, selv om at jeg hadde slått den beste rekorden!).

Dessuten mange andre bugs.

Og det ble litt mye ubrukelig dialog som tok alt for lang tid.

Var det andre enn meg som ikke fikk med mer enn 70-80% av det aliens sa? (altså, når de snakket på annet språk, da ble det tekstet, men tekstene forsvant alt for raskt!)

Men med alle de nye featurene, og den nye (meget fyldige, og godt gjennomførte, etter min mening) historien veier opp for alle bugsene, og alle de andre små irriterende dikkedariene.

Og spillet sluttet litt brått, ja. Og slutten ble bitte litt skuffende. Du har rett der, men ellers synes jeg 2'ern er en verdig oppfølger, og jeg er ikke skuffet! :thumbup:

Lenke til kommentar
[iC' date=14/03/2005 : 19:50] Og gameplayet hadde en del nye ting! ("store" slag, mulighet til å bruke kannonen i Ebon Hawk, etc.)

 

Men en hel del ting trakk ned. Feks det at Swoop Racing var totalt umulig. (man kunne ofte starte langt oppe i lufta, og flere ganger tapte jeg, selv om at jeg hadde slått den beste

 

Var det andre enn meg som ikke fikk med mer enn 70-80% av det aliens sa? (altså, når de snakket på annet språk, da ble det tekstet, men tekstene forsvant alt for raskt!)

Du har rett der, men ellers synes jeg 2'ern er en verdig oppfølger, og jeg er ikke skuffet! :thumbup:

gameplayet var bedre i toeren ja, det likte jeg.

 

Swoop racing var jævlig kjipt ja, digga det i enern. Toeren var det jo umulig, jeg kom i mål, men allikevel sa fyren at jeg måtte komme i mål for at scoren skulle telle. Mulig de hadde gjort det så vanskelig fordi det var så lett i eneren.

 

Jeg hadde problem med aliensa jeg og. Gikk jævlig fort på aliens, og helvettes sakte på de droidene som bare lagde lyder. Skjønte ikke helt pointet med det men.

 

 

Toeren er veldig bra, men kunne blitt utrolig bra hvis utviklerne hadde fått noen måneder til på seg. Ligger visstnok lydfiler på CDn der man kan høre diverse sluttsekvenser som egentlig skulle vært med.

 

 

*MULIG SPOILER*

 

 

 

 

 

Visstnok skulle HK-47 komme og redde remote fra GO-TO på Malachor V, men

Go-TO hadde visstnok med seg en hær med HK-50 (riktig?), som da skulle ekspedere de som truet han, men siden HK-47 var den første droiden av den typen fulgte HK-50ene ordrene hans i stedet. Men siden droid factoryet ikke ble med i spillet ble den sekvensen utelatt. Sammen med haugevis andre sekvenser, der Kreia sloss mot enten Diciple eller Handmaiden, alt ettersom hvilket kjønn The Exile var.

 

 

Håper det kommer en stor patch som putter alt det inn i spillet.

Lenke til kommentar
Swoop racing var jævlig kjipt ja, digga det i enern. Toeren var det jo umulig, jeg kom i mål, men allikevel sa fyren at jeg måtte komme i mål for at scoren skulle telle. Mulig de hadde gjort det så vanskelig fordi det var så lett i eneren.

Akkurat det jeg også opplevde! Nei, de har ikke gjort det vanskeligere (eller, jo), det er bare en STOR bug! Selv om at jeg har gått igjennom spillet, håper jeg at Swoop Racing kommer til å gjøres MYE bedre via flere patcher.

 

Dessuten synes jeg selve tvisten, eller plottet, om du vil kalle det det, var ganske tamt.

 

Oooh! Var Kreia Sith? Nei det kunne jeg aaaaldri se for meg! :roll: (fant det ut ganske tidlig, blant annet pga. hennes Light/Dark-O-meter ikke forandret seg).

 

(SPOILER FRA KOTOR1!) I KOTOR1 ble jeg nesten helt forferdet da jeg fikk vite at Revan var ingen andre enn MEG! Genialt plott!

Men siden jeg spilte 1'ern, så jeg for meg at et likt plott skulle komme i 2'ern også.

Men siden jeg tenkte slik, mener jeg også at utviklerne skulle klare å finne ut det, og heller lage et mye mer skjult plott til oppfølgeren.

 

Men ellers er spillet så glattsmurt at det er til å skli og slå seg på! :p (godt ment)

 

BTW: Mine favoritt scenarioer var borgerkrigen i Iziz (Onderon) og da jeg fikk vandre rundt i øvre del av Jedi Enclave, som jeg så godt husker fra 1'ern, med vakker musikk i bakgrunnen. Nesten litt rørende! (minne-flom :love: )

 

EDIT: Og og Å-regelen. :p

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Oooh! Var Kreia Sith? Nei det kunne jeg aaaaldri se for meg!  (fant det ut ganske tidlig, blant annet pga. hennes Light/Dark-O-meter ikke forandret seg).

 

 

hehe, ja. Og den videoen med henne ganske så tidlig i spillet, (var det før Telos?) der man så hun fikk grisejuling av Nihilus og sion. Så skjønte man jo at hun var Sith.

 

 

Skal komme med noen sitater fra andre forum i morra som er ganske interesante.

 

 

 

DIT: Og og Å-regelen.

 

Hehe, kjip den ja, ;)

Lenke til kommentar
hehe, ja. Og den videoen med henne ganske så tidlig i spillet, (var det før Telos?) der man så hun fikk grisejuling av Nihilus og sion. Så skjønte man jo at hun var Sith.

Joda, men det var jo ikke noen hemmelighet. Hun sa jo at hun hadde vært en Sith.

Men det var bare så forbanna åpenbart at hun skulle foråde deg mot slutten. :hm:

Lenke til kommentar

Er helt enig i at denne historien virket full av hull ja. På slutten bare ble det et stort HÆ?! da den tidligere raserte Ebon Hawk kom flyvende. :hmm:

Synes også han Nihilus-fjotten spilte altfor stor rolle gjennom spillet for bare å forsvinne helt ut av bildet når man hadde drept ham. :(

Lenke til kommentar

Og vi fikk hverken vite hvor Goto befant seg (den virkelige Goto, ikke klonen), eller hva som skjedde med han!

 

Når jeg tenker etter så var nok slutten en STOR skuffelse om vi ser på historie-siden, ja. :(

 

Men før det, når man er på Onderon/Dxun og slosser mot horder med folk (med folk på laget ditt), så var det så syykt fett! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
synes at slutten var ELENDIG!

 

etter at jeg drepte kreia, skjedde det jo ingenting, utenom at ebon hawk flyr bort!

ikke nødvendigvis fløy bort, men jeg skjønner hva du mener. du kan jo bli på malacor V også om du du vil.

det er mange løse tråder i slutten, og hvorfor kan vi dessverre bare spekulere i. tidspress er nok mest sansynlig, hvis dette er tilfellet håper jeg de slipper en stor patch o.l som nøster opp noe av dette.

Lenke til kommentar
synes at slutten var ELENDIG!

 

etter at jeg drepte kreia, skjedde det jo ingenting, utenom at ebon hawk flyr bort!

ikke nødvendigvis fløy bort, men jeg skjønner hva du mener. du kan jo bli på malacor V også om du du vil.

det er mange løse tråder i slutten, og hvorfor kan vi dessverre bare spekulere i. tidspress er nok mest sansynlig, hvis dette er tilfellet håper jeg de slipper en stor patch o.l som nøster opp noe av dette.

jepp - hakke vært en eneste patch siden release, så vidt jeg vet, så de driver forhåpentligvis på med noe :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

HERREGUD!!!! det går da ikek an å si at KoTOR 2 var gjennomført!! Stikk innom LA's forumsider, og dere vil finne ut MASSE om hvorvidt LA kutta driiiitmye stoff for å rekke julesalget! Har selv runda spillet to ganger, og må si meg like skuffa hver gang jeg har runda det. Eneste som er morro er jo at det er høyere grader enn i 1'ern.

 

Men hovedpoenget er jo at historien er så full av høl og sprekker overalt, at for de som faktisk interesserer seg for den vil sitte igjen etterpå "Hva F*EN? J*VLA RIPPOFF!!"

 

Nok av folk som mener det samme som meg. Å ødelegge et spill helt og totalt fordi de skal få ut så mange kopier som overhode mulig, likner ikke på hva de tenkte på i 1'ern.

Lenke til kommentar
jepp - hakke vært en eneste patch siden release, så vidt jeg vet, så de driver forhåpentligvis på med noe  :thumbup:

Det har vært en patching, men tror den må lastes ned manuelt på www.lucasarts.com eller noe sånnt.

det ryktes om at det er en ny patch på vei.

1. Det har kommet en patch.

Det er rett at den må lastes ned manuelt, fordi det er en bug i patch-systemet, slik at man ikke får lastet ned oppdateringene! :!: (patchen fikser blant annet denne bøggen).

2. Det ryktes ikke at det kommer en ny patch, det kommer en ny patch, og den kommer ganske snart!

(sjekk tråden om denne opdateringen her på Gamer)

 

:)

Lenke til kommentar
[iC' date=26/04/2005 : 19:55] 1. Det har kommet en patch.

Det er rett at den må lastes ned manuelt, fordi det er en bug i patch-systemet, slik at man ikke får lastet ned oppdateringene! :!: (patchen fikser blant annet denne bøggen).

2. Det ryktes ikke at det kommer en ny patch, det kommer en ny patch, og den kommer ganske snart!

(sjekk tråden om denne opdateringen her på Gamer)

 

:)

Jeg tror det er ganske lenge siden jeg skrev det innlegget, eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...