Gå til innhold

Hjelp, jeg klarer ikke å fiske! (flau)


Anbefalte innlegg

Er i auberdine er lvl 14 druid nightelf, skal hjelpe en kar med å fange noe fisk, har skaffet meg en fishing pole og fiske ferdighet som han dvergen har lært meg. Men hva gjør jeg så. Fiskestangen har byttet plass med staven min, har stilt meg opp ved siden av der hvor andre står, men ingenting skjer samme hva jeg finner på..Det skal da vel ikke være så vanskelig. Takk for snarlig hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opne Skill vinduet ditt, du har der fått en ny skill som heter "fishing" eller lignende, dra den til et sted på en av barene dine, også når du står ved vannet, trykker du på den og da vil du kaste snøre. Når du ser det napper må du trykke på beite(ytterst av snøre det som ligger i vannet) og da vil du entene fange fisken ellers vil den stikke av.

Og det er ikke vær gang du får napp, sånn at du er klar over det.

Lenke til kommentar
og så må du trykke på duppen når den forsvinner nede i vannet. det strevde jeg en stund med før jeg fatn det ut :)

Må ikke trykke på duppen i det den forsvinner. Du må vente i mellom 2-6 sec avhenging av hvor du fisker. Dersom du får "fish got away" klikka du for tidlig, og dersom du får "no fish hooked" klikk du for seint.

 

(fisker IKKE for mye, bare så det er sakt :whistle: )

Lenke til kommentar
Dersom du får "fish got away" klikka du for tidlig, og dersom du får "no fish hooked" klikk du for seint.

Omvendt kanskje? ;)

Er ganske sikker på at det er den veien (sett at du har fått spleshet). Dersom du får no fish hooked før spleshet har du klikka for tidlig. Etter splashet er det en tidsperiode der du kan få "fish got away" så en periode der du kan fange fisken og så om du venter litt lenger da får du "no fish hooked" igjenn.

(dette er ikke offesielt eller bevist eller noe. Er bare slik jeg tror det er og det kan hende jeg tar feil)

 

 

hjelper ikke å klikke riktig når man ikke har skill nok

Ikke om du går i en high lvl area nei, men dersom man kan få fisk så hjelper dette. Er faktisk mye viktigere å treffe rett i lavere lvls en i høy. (tidsområde der du kan få fisk ser ut til å vokse i forhold til skill/fish lvlen.)

 

 

Right-click on the bobber as soon as possible after the bobber moves.

http://www.worldofwarcraft.com/info/professions/fishing.html

Er riktig det, men det står også (nesten nederst på "The Fishing Bobber Game")

As you fish more, you will likely become better at clicking at the right time.

 

Igjenn vil jeg si at det ikke er sikkert det er sånn. Men det er slik jeg tror det fungerer og der ser ut til å virke for meg.

 

Edit:......... alle burde lese postene sine før de poster......

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar

Fant ut at man må ha skill i fisking for å fiske enkelte steder. Det gjelder ikke Auberdine, men jeg skulle prøve å fiske i Lakeshire i går. Det kunne jeg bare glemme... Måtte ha høy skill.

Men øvelse gjør mester, når man først har funnet ut det med kasting og klikking på duppen.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar

Åh kom igjen. Hvor vanskelig skal dere gjøre det da? Det er ikke noe forskjell på NÅR dere høyreklikker på duppen så lenge det har bitt, og bitt har det når duppen dupper. Det er ikke verre enn det.

 

Fisk som kommer seg unna skjer både titt og ofte i starten, og det er ikke kjemisk fritt for det senere heller, men hovedregelen er at dess høyere skill du har i fishing, dess mer sannsynlig er det at du får en grei fangst i forhold til der du fisker. Men NÅR du får det, og i hvilken posisjon duppen er når du klikker har ikke det minste fnugg å si.

Lenke til kommentar

Riktig bare trykk på duppen når den går ned. Sliter dere med å få fisk at det kommer "fish got away" så anbefaller jeg å bruke enchant ting som gir +50 +75 eller +100 på fishing da blir det LETT..

Med 300 skill i fishing + stor iron fiske stang gir 20 + 100 med enchant ting så har du 420 og jeg lover dere at da er det lett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...