Gå til innhold

dual-boot problem (slackware vs windows xp)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ser no forskjellene jeg men. ser stor forskjell jeg. Windows 2000 og Windows XP er som natt og dag for å si det slik.

 

nei, store forskjellen er det vel ikke. men noen forskjeller finner man jo. hvis ikke hadde jo begge to het Windows XP :p

Endret av wil
Lenke til kommentar
jeg ser no forskjellene jeg men. ser stor forskjell jeg. Windows 2000 og Windows XP er som natt og dag for å si det slik.

 

nei, store forskjellen er det vel ikke. men noen forskjeller finner man jo. hvis ikke hadde jo begge to het Windows XP :p

Det var ment som en spøk (tenkte på windows generelt).

Men fra spøk til alvor, hvis windows installeres først, og man installerer Slackware etterpå, blir oppsett av LILO mye enklere. Man kan da konfigurere LILO automatisk, og windows-partisjonen blir riktig detektert. Men det er viktig at man installerer LILO i MBR.

Lenke til kommentar
Jeg hadde allerede installert Windows xp, da jeg installerte Slackware på maskinen min. Jeg konfigurerte LILO, og fikk det installert. Men allikevel kommer jeg rett inn i windows uten at den spør engang. Hvordan kan jeg endre på dette?

installer lilo på den harddisken som maskinen booter (som oftest /dev/hda).

 

Åpne /etc/lilo.conf i en tekst editor som root, og skriv om boot= linjen til å peke på oppstarts-harddisken. Etterpå kjører du lilo som root.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...