volvo1976 Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Hei. Pappa har en gammel '76 mod Volvo 244l som jeg skal bruke når lappen sitter i lomma... Den vurderer han å ta en hel-lakkering på, hvis det blir billig nok...Hvor mye kan vi presse ned prisen tror dere?? Den er forresten blå, og vi skal ha på orginallakk... Og, hvor mye kan en ny frontrute komme på?? noen som vet??
528i Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 hmmmm. vanskelig å si. kjenner dere noen på lakkverksted så er det vel mulig å få det rimelig. billigst blir d å kjøpe seg utstyr selv å lakke.
trra Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 En jeg kjenner fikk lakka en amcar til 4000-5000kr, men da gjorde de en del selv, bortsett fra lakkeringen. Det de gjorde var vel å gjøre den klar til lakkering, pussa ned, sparkla osv.
pelsdyret85 Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 kordan lakering skal du ha då? ska du bare lakke på utsida av bilen, eller inni dører, motor rom osv?
volvo1976 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Skrevet 13. mars 2005 kordan lakering skal du ha då? ska du bare lakke på utsida av bilen, eller inni dører, motor rom osv? Det skal lakkes på utsiden av bilen....sånn at den skal bli så "orginal" som mulig på utsiden syntes jeg.. Men pappa er egentlig bare opptatt av å få det så billig som mulig, eller gjør han det selv, på tona...og det er den store skrekken for meg...
bfisk Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Med mindre dere får det utrolig billig, eller bilen er et utrolig fett eksemplar, ville jeg ikke vurdert å lakke hos lakkerer en gang. Dere kan få det ned en del om dere gjør alt bortsett fra lakkinga selv, men likevel.. er dere sikre på at det er nødvendig?
Marvil Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 De som vet slikt best, er de som jobber med slikt. Ta en tur til noen som driver med det, eller send en mail.. En kollega fikk lakkert opp igjen sin BMW 850 i azurblå ellerno med slik glansegreier som jeg ikke husker navnet på i farten , det kosta rundt 10k ellerno (han kjente fyren som gjorde det, så tror han bare betalte for lakken)..
Zeph Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 De som vet slikt best, er de som jobber med slikt. Ta en tur til noen som driver med det, eller send en mail.. En kollega fikk lakkert opp igjen sin BMW 850 i azurblå ellerno med slik glansegreier som jeg ikke husker navnet på i farten , det kosta rundt 10k ellerno (han kjente fyren som gjorde det, så tror han bare betalte for lakken).. Metallic Om du gjer forarbeidet sjølv så sparer du masse penger.
Marvil Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Nei, ikke metallic (det husker til og med jeg hva heter). Slike gråe partikler som blir blandet i lakken..
Ṱormod Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Nei, ikke metallic (det husker til og med jeg hva heter). Slike gråe partikler som blir blandet i lakken.. Jeg tror det heter perlemor eller "pearlescent". Tror at det er litt dyrere enn vanlig metallic.
Marvil Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Nei, ikke metallic (det husker til og med jeg hva heter). Slike gråe partikler som blir blandet i lakken.. Jeg tror det heter perlemor eller "pearlescent". Tror at det er litt dyrere enn vanlig metallic. Jess! Perlemor var det jeg lette etter ja.. Det er dyrere og mer eksklusivt.
volvo1976 Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 (endret) Snakka med en idag..han ville ha 1000-1500 for lakeringsjobben...så kommer leie av utstyr, og lakk i tillegg, han snakka om at det kunne komme på ca 4-5 høvdinger totalt... Endret 21. mars 2005 av volvo1976
|plumbo Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Nei, ikke metallic (det husker til og med jeg hva heter). Slike gråe partikler som blir blandet i lakken.. Perlemor tror jeg du sikter til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå