SuprmeE Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Hei Skal kjøpe meg en ekstern harddisk for å kunne ha med meg mer filer på laptoppen min, men lurer på hva jeg bør skaffe meg en USB 2.0 kompitabel eller en firewire kompitabel. hva er fordelene og ulempene med de to grensesnittene Skall skaffe en i størrelses orden 200gb til 300gb ?
grimsqueak Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Av min erfaring vil jeg si at Firewire's største fordel er at det bruker mindre systemressurser under filoverføring enn USB 2.0, mens USB 2.0 er tilgjengelig på nesten alt av maskiner, og dermed kan brukes nærmest hvorsomhelst.
Musty Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 firewire er også i praksis kjappere. tror ikke jeg har sett ekstrene harddisker med KUN firewire tilkobling, så hvis du satser på en MED det så har den nok USB også.. og da får du jo både i pose og sekk?
Orjanp Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Har du muligheten så gå for firewire. I praksis er det raskere enn usb2 til tross for at usb2 har høyere teoretisk hastighet. Men hvorfor enten eller, når begge er mulig. Det finnes eksterne hd som støtter begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå